معرفی برترین بازارهای محلی استانبول

به گزارش مجله فوتبال دوستان، شما خرید کردن در فروشگاه های لوکس و آن چنانی را می پسندید یا بازارهای محلی و خیابانی که ساده اما صمیمی است؟ در سفر به استانبول شما برای خرید کردن هیچ محدودیتی ندارید و انتخاب های بی شماری برای شما وجود دارد تا هر آنچه را که دوست دارید خریداری کنید. اما اگر اهل ماجراجویی و خریدی ارزان هستید؛ به سراغ بازارهای محلی استانبول بروید که دنیایی از شگفتی ها است.

معرفی برترین بازارهای محلی استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

تقریباً اکثراً جهانگردان، تور استانبول را به علت خریدن برترین اجناس، خوردن غذاهای لذیذ ترکی، تفریحات مهیج و جاذبه های تاریخی این شهر انتخاب می نمایند تا با یک تیر چند نشان بزنند و در یک سفر کارهای گوناگون و لذت بخشی انجام دهند.

استانبول بهشت عاشقان خرید است. بازارهای محلی و فروشگاه های ریزودرشتی در این شهر وجود دارد تا هر فردی با هر بودجه و سلیقه دست خالی به خانه و کاشانه خود بازنشود. بازارهای محلی در سطح شهر، برای آغاز خرید بسیار مناسب است؛ زیرا در این بازارها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در طرح ها و رنگ های متنوعی پیدا می شود. بعلاوه این بازارها حال و هوای دیگری دارد و شما را با مردم این شهر بیشتر عجین می نماید.

از سوی دیگر موج شادی و جنب وجوش خاصی در بازارهای خیابانی و محلی وجود دارد و این مراکز را به برترین مکان برای خرید در استانبول تبدیل نموده است. در این بازارها باید کفش آهنین به پا کنید و چندین ساعتی در ازدحام جمعیت خریدار که با خوشحالی خاصی مشغول خرید هستند همراه شوید و اجناس دلخواه خودتان را بخرید. در بازارهای محلی استانبول همه نوع اجناس از لباس، مواد غذایی، سوغاتی، بدلیجات و غیره با یک قیمت ارزان تر نسبت به فروشگاه های عظیم، پیدا می شود.

بازارهای محلی استانبول

اگر فهرست خریدتان طولانی است و بودجه تان محدود؛ بهتر است به بازارهای محلی استانبول مراجعه کنید تا اقلام مورد نظر خود را ارزان و سریع تر بخرید.

همراه این مطلب باشید تا با برترین بازارهای محلی استانبول آشنا شوید.

بازار عظیم؛ مهم ترین بازار محلی استانبول

بازار عظیم استانبول یک بازار محلی با معروفیت دنیای است. این بازار یکی از عظیم ترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده دنیا است که در دوران عثمانی اهمیت بسیار زیادی داشت و به اسم بازار مرکزی شناخته می شود.

بازار عظیم استانبول دارای مغازه های زیادی است که فروشندگان آن محصولاتی همانند لباس، جواهرات، دسرهای محلی، ادویه جات، سوغاتی، فرش، اشیا عتیقه، و غیره را عرضه می نمایند. اهمیت و تنوع اجناس این بازار باعث شده که جهانگردان بسیاری برای بازدید و خرید، رفتن به آن را جز اولویت های سفر خود قرار دهند.

آدرس: ترکیه، استانبول، خیابان فاتح، محله بایزید

بازار یشیلکوی

یشیلکوی از چهارشنبه بازارهای معروف استانبول است که برترین محل عرضه انواع سبزیجات و میوه های تازه استانبول بشمار می رود. در این بازار مغازه داران تازه ترین و ممتازترین سبزیجات، صیفی جات، میوه، انواع پنیر و محصولات خوراکی دیگر را با قیمت مناسب اما کیفیت اعلا به فروش می رسانند.

اگر در سفر به استانبول از غذای رستورانی خسته شدید و در پی درست کردن یک غذای حاضری و ساده می شد به بازار یشیلکوی حتماً سری بزنید و از اجناس مرغوب اینجا خریداری نموده تا یک وعده غذایی سالم را در طول سفر میل کنید.

آدرس: ترکیه، استانبول، بارکیکوی، خیابان ضیا اردم

صحافلار؛ برترین بازار محلی استانبول برای خرید کتاب

بازار صحافلار مخصوص علاقه مندان به کتاب است. در این بازار تاریخی چیزی جز خوراک روح یعنی کتاب یافت نمی شود که بی شک عاشقان کتاب در این بازار به اوج هیجان خواهند رسید. صحافلار در زمان امپراطوری بیزانس و عثمانی به اسم یکی از مهم ترین اماکن برای فروش کتاب های دانشمندان آن موقع ها شناخته می شد.

در بازار صحافلار هزاران نوع کتاب اعم از رمان، تاریخی، آموزشی به نگارشی ترکی و زبان های دیگر وجود دارد. بعلاوه این بازار معدن کتاب های دست دوم و نایاب بشمار می رود که شاید به سختی در هر مکان دیگر یافت شود.

آدرس: ترکیه، استانبول، خیابان فاتیح، محله بیازیت

بازار فریکوی

فریکوی به بازار عتیقه فروشان معروف است که اشیای عتیقه و خاصی در این بازار به فروش می رسد. فریکوی یکی از برترین بازارهای محلی استانبول ازلحاظ رنج قیمتی است. با وجود آنکه اجناس عرضه شده در این بازار عتیقه و لوکس است؛ اما در کمال تعجب، قیمت گرانی ندارد و شما می توانید به راحتی اشیایی که چشمتان را گرفته است، بخرید.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه شیشلی

بازار ادویه استانبول

بازار ادویه از محبوب ترین بازارهای محلی استانبول است که شاید آن را باید پاتوق بانوان محلی و جهانگرد دانست. این بازار عطر و بوی دلپذیری دارد که جهانگردان را از هر نقطه استانبول به سمت خود می کشد.

بازار ادویه قدمت بسیار زیادی دارد و روزگاری محل گذر تاجران ادویه بود که ادویه های خود را از راه های دوری همانند هندوستان و چین به این بازار می آوردند و به بازرگانان محلی و ترک می فروختند. به همین دلیل این بازار به بازار ادویه معروف شد و در حال حاضر هم تجارت عطر و بو در اینجا حاکم است.

بازار ادویه یک مکان شگفت انگیز برای یافتن نایاب ترین و ممتازترین ادویه هایی است که شاید پیدا کردن آن ها کار آسانی نباشد. مغازه های متعددی در بازار وجود دارد که هریک ادویه جات، چاشنی، گیاهان دارویی، خشکبار، انواع پنیر، میوه های خشک شده، عسل، چای، قهوه، دسرهای ترکی و غیره را به فروش می رسانند. قدم زدن در این بازار شما را مدهوش خواهد نمود!

آدرس: ترکیه، استانبول، خیابان فاتح، میدان امینونو

شنبه بازار بشیکتاش

شنبه بازار بشیکتاش یکی از معروف ترین بازارهای محلی استانبول است که شنبه هر هفته برپا می شود. بازار بشیکتاش این فرصت را به شما می دهد تا تمام اقلام و اجناسی را که در طول سفر پیروز به خریداری آن ها نشده اید، تنها در یک روز بخرید؛ زیرا تنوع اجناس و محصولات در این بازار بسیار زیاد است.

فروشنده های دوره­ای در شنبه بازار بشیکتاش انواع اجناس مانند لباس، جواهرات، اشیای دست ساز، کفش و کیف، جواهرات، انواع سبزیجات، میوه، پنیر و خوراکی های ارگانیک را به فروش می رسانند.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه بشیکتاش، خیابان نوژیته

بازار فاتح

بازار فاتح را باید ارزان سرای بازارهای محلی استانبول معرفی کرد؛ همه اجناس این بازار با قیمت باورنکردنی ارزان هستند که همین علت باعث شده که بازار فاتح یکی از شلوغ ترین و معروف ترین بازارهای محلی استانبول لقب بگیرد. این بازار تنها در چهارشنبه هر هفته و از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر برپا می شود.

در بازار فاتح بیش از هزار و 200 فروشنده انواع محصولات شامل پوشاک، جواهرات، سوغاتی، مواد غذایی، خوراکی های تازه و هزاران قلم جنس دیگر را با قیمتی ارزان به مشتریان عرضه می نمایند. از این بازار هیچ خریداری دست خالی بازنمی شود!

آدرس: ترکیه، استانبول، خیابان فاتح، محله علی کوچک

دیگر بازارهای محلی استانبول

بازارهای محلی استانبول بسیار زیاد است و اکثریت آن ها تنها در یک روز خاص در هفته برپا می شوند.

سه شنبه بازار کادیکوی

این بازار تاریخی سه شنبه هر هفته در منطقه کادیکوی برپا می شود که یکی از شلوغ ترین بازارهای محلی این شهر است. کالاهای متنوع با کیفیت خوبی در این بازار عرضه می شود که خریداران را راضی کند.

پنجشنبه بازار اورتاکوی

بازار اورتاکوی یکی از معروف ترین بازارهای محلی استانبول است که اجناس مارک دار با قیمت ارزان ای در آن عرضه می شود. علاوه بر لباس اجناسی همانند لوازم آرایشی، منسوجات خانگی و غیره در این بازار به فروش می رسد.

شنبه بازار باکیرکوی

شنبه بازار باکیرکوی شنبه هر هفته در منطقه باکیرکوی دایر می شود که اجناسی که در این بازار به فروش می رسد قیمتی ارزان دارد.

بیشتر بخوانید:

برترین مراکز خرید استانبول را می شناسید؟

ارزان ترین مراکز خرید استانبول

راهنمای حمل ونقل عمومی در استانبول

تابستان سال جاری اوج هیجان را در پارک های آبی استانبول تجربه کنید

برترین زمان برای خرید بلیط استانبول چه زمانی است؟

نکات مهم برای سفرهای نوروز 1400 در دروه کرونا

معرفی هتل 4 ستاره Grand Oztanik استانبول

برترین مراکز خرید استانبول را می شناسید؟

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1649

به "معرفی برترین بازارهای محلی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین بازارهای محلی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید