معرفی بهترین بازی های رایگان سبک بتل رویال

به گزارش مجله فوتبال دوستان، روزنامه هفت صبح - میلاد طاهرنژاد: از اواسط نسل هشتم کنسول های خانگی و به لطف محبوبیت بازی پابجی و به شکل گسترده تر فورتنایت، ما وارد عصر بازی های بتل رویال شدیم، عصر طلایی بازی های آنلاین. عناوین بتل رویال در ابتدا به عنوان یک پدیده در صندلی ماد برای عناوین Survival مشهور مانند ماین کرفت و Arma2 مطرح شد و سپس راهش را در بازار عظیم شوتر های آنلاین در عناوینی مثل پابجی، فورتنایت و Call of Duty Black Ops4 پیدا کرد.

معرفی بهترین بازی های رایگان سبک بتل رویال

واضح است که عرضه رایگان تعداد قابل توجهی از بازی های بتل رویال روی پلتفرم های مختلف، به محبوبیت این ژانر اضافه نمود؛ ژانری که در سال 2019 تاکنون پیروز به شکل گیری درآمدی 20 میلیارد دلاری شده. آثار رایگان همیشه برای مخاطبان بیشتری در دسترس هستند و حال قصد داریم تا بهترین آثار رایگان ژانر بتل رویال را با همدیگر مرور کنیم.

The Darwin Project

با یک پیش زمینه داستانی جالب که بازیکنان را به سرزمین های کوهستانی و سرد کانادا می برد، بازی The Darwin Project فضایی پادآرمان شهری را در یک آخرالزمان به تصویر می کشد. بستری کاملاً منحصربه فرد و متفاوت نسبت به بازی های این سبک. حضور در یک بازی مرگ و زندگی برای دوستداران هانگر گیمز، کانسپت آشنایی به نظر می رسد و انتخاب یک بازیکن به عنوان کارگردان شو، کاملاً یادآور گیم میکر از اثر یادشده است. کارگردانی که بر بخش هایی از بازی کنترل دارد و بر جذابیت های آن می افزاید. هدف در این بازی، بقا به عنوان آخرین بازمانده است و راه رسیدن به آن، خلاقیت و هوشیاری بازیکن در رقابت با 9 کاربر دیگر خواهد بود.

Cuisine Royale

می توان Cuisine Royale را یک بتل رویال مبتنی بر جنگ افزار های آشپزخانه ای توصیف کرد! اثری که در ابتدا به عنوان یک دروغ اول آوریل از طرف سازندگان MMO شوتر Enlisted مطرح و بعداً به اثری مستقل تبدیل شد، 30 نفر به شکلی بدون تجهیزات وارد رقابت می شوند که میدان نبرد آن مدام در حال کوچک شدن است.

برخلاف عرف این سبک، سقوط آزاد از هواپیما وجود ندارد و بازی از همان ابتدا از روی زمین دنبال می گردد؛ آن هم در فضایی که کاملاً یادآور روستا های جنوب فرانسه طی جنگ جهانی دوم است. یافتن ابزار که طیف گسترده ای از وسایل آشپزخانه را شامل می گردد، از Cuisine Royale اثری دیوانه وار ساخته است. کشته شدن با یک تابه یا دفاع از خود با ظرف مسی، تا مدت ها برای تان عجیب خواهد بود.

Z1 Battle Royale

بازی Z1 Battle Royale یا همان H1Z1 سابق، تا سقف 150 نفر را روبه روی هم قرار می دهد تا آخرین بازمانده این نبرد وسیع، برنده بازی باشد. هر راند در بخشی تصادفی از نقشه ای با وسعتی بالغ بر 60 مایل مربع آغاز می گردد. پس از فرود، باید سریعاً به دنبال راهی برای محافظت از خود باشید، چرا که مطابق کلیشه های سبک، خبری از تجهیزات اولیه نیست. هر چند می توان در میدانی فرعی، تا دندان مسلح وارد نبرد با دیگر بازیکنان شد تا مکانیک های Z1 را به خوبی آموخت. بخش Crafting از المان های خاص Z1 است که می توان با به کارگیری مواد اولیه، تجهیزات لازم را به شکل موقت ساخت. با پیشروی در بازی، گاز سمی به مرور نقشه را کوچک تر می نماید و برای زنده ماندن باید به شکل تک نفره، دو نفره یا در گروهی پنج نفره، آخرین بازمانده باشید.

Realm Royale

پیش از بتل رویال، مدتی تب شوتر های قهرمان محور رو به افزایش بود، اما از آنجایی که هیچ کدام حریف Overwatch بلیزارد نشدند، بسیاری از سازندگان شوتر های آنلاین به بتل رویال رو آوردند. استودیوی Hi-Rez یکی از همین تیم ها بود که بازی Realm Royale را به عنوان اسپین آفی از Paladins رقیب شکست خورده Overwatch، این بار در سبک بتل رویال و به شکل رایگان عرضه کرد.

بسیاری از عناصر، وام دار همین بازی هستند و ترکیب نامتعارف اسلحه با قهرمانان و قلعه ها را به بتل رویال معرفی کردند. در آغاز بازی باید یکی از پنج کلاس موجود را با توانایی های خاص انتخاب کنید که این ویژگی مدیون شوتر های قهرمان محور است.

Apex Legends

استودیوی Respawn اوایل نسل، با عرضه تایتان فال، مینی رنسانسی در سبک شوتر اول شخص را ایجاد کرد و سال جاری با عرضه یک اسپین آف رایگان از آن در سبک بتل رویال، عناوین این ژانر را به چالش کشید. جذب 10 میلیون بازیکن تنها طی 72 ساعت، اتفاقی نبود و از کیفیت بالای بازی Apex Legends خبر می داد. Respawn با الهام از دیگر شوتر های مالتی پلیر محبوب، چون Overwatch و Rainbox Six، کاراکتر هایی با توانایی خاص را به سبک خود وارد بتل رویال کرد.

با اینکه حرکات پارکورمحور تایتان فال در Apex وجود ندارد، اما ترکیب گان پلی سریع و Fast Paced بازی با همکاری سه نفره در هر مسابقه، سناریو هایی جالب خلق می نماید. نباید سیستم پینگ بازی را در تأثیرگذاری اش از یاد برد که جهشی در بتل رویال و الهام بخش دیگر عناوین این ژانر است. با توجه به عدم استقبال کاربران از فصل دوم باید دید پشتیبانی Respawn از Apex Legends تا کی ادامه خواهد داشت.

Fortnite

با بیش از 125 میلیون بازیکن ثبت شده روی پلتفرم های حرفه ای و موبایل، فورتنایت پا را فراتر از یک بتل رویال، یک بازی ویدئویی و حتی یک سرگرمی صرف گذاشته است. مدت هاست که فورتنایت را می توان به عنوان یک پدیده فرهنگی لقب داد، اثری که با توجه به رایگان بودنش توانست رقیب اصلی خودش پابجی را کنار بزند و محبوب ترین بازی این ژانر نام بگیرد. استقبال بی نظیر از فورتنایت باعث پشتیبانی بی نظیر اپیک گیمز نیز از بازی شده که هر دو عامل به خوبی یکدیگر را پیش می برند.

شاید در ابتدا بسیاری از تحلیل گران استقبال از فورتنایت را بازه ای و کوتاه مدت پیش بینی می کردند، اما بتل رویال اپیک گیمز همچنان به رشد خود در جامعه و جذب بازیکن جدید ادامه می دهد. استفاده از ویژگی های ساختمان سازی و اضافات هر فصل از بازی، به جذابیت آن اضافه نموده و رایگان بودن آن، از فورتنایت اثری ساخته که محبوبیتش حتی در بین سلبریتی ها هم ریشه دوانده است.

منبع: برترین ها
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 519

به "معرفی بهترین بازی های رایگان سبک بتل رویال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین بازی های رایگان سبک بتل رویال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید