مقاله: محله های اوقافی تهران را بشناسید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، در نقشه محله های اوقافی و از نظر صندلی جغرافیایی و شهری، شهرک غرب در منطقه 2 شهرداری تهران واقع و دارای هفت فاز مسکونی است. سعادت آباد در شمال، بزرگراه همت در جنوب، خیابان فرحزادی در غرب و رودخانه درکه در کنار بزرگراه چمران و ده ونک در شرق این محله، حدود چهارگانه شهرک غرب را تعیین می نمایند. شهرک غرب به چند اتوبان اصلی مانند همت، چمران و شیخ فضل الله نوری دسترسی مستقیم دارد و به علت داشتن خیابان های پهن معمولا مسئله ای از لحاظ ترافیک وجود ندارد.

مقاله: محله های اوقافی تهران را بشناسید

در نقشه محله های اوقافی، شهرک غرب یکی دیگر از محله های اوقافی تهران است. شهرک غرب یا شهرک قدس، یک منطقه مدرن و از محله های شهر تهران است که در شمال غربی این شهر و در منطقه 2 شهرداری تهران نهاده شده است. این منطقه به دلیل داشتن شهرسازی مدرن، خیابان کشی های عریض و استاندارد، تراکم جمعیت پایین، آب وهوای پاکیزه، امکانات رفاهی و درمانی، خانه های ویلایی با معماری متفاوت و دسترسی آسان به شریان های اتوبانی شهر، به یکی از گرانقیمت ترین مناطق مسکونی تهران بدل شده است.

چنان که گفته شد املاک اوقافی که دارای سند اوقافی هستند با ملک شخصی تفاوت ندارند، اما سند اوقافی با سند ملکی تفاوت هایی دارد که پیش از تصمیم به خرید ملک در محله های اوقافی تهران باید به آنها دقت کنید.

با آنالیز نقشه محله های اوقافی متوجه می شویم که محله اوقاف در حال حاضر از شمال به بزرگراه در دست ساخت وفادار، از جنوب به بلوار دلاوران، از شرق به خیابان اردیبهشت و از طرف غرب به خیابان هنگام منتهی می گردد و 42052 نفر جمعیت را در خود جای داده است. مرز جنوبی اوقاف تا قبل از تقسیمات سال 87 شهرداری و شورای شهر تا خیابان فرجام ادامه داشت و به همین دلیل محدوده جغرافیایی بزرگی را در بر می-گرفت. مساحت کنونی محله اوقاف 1650127 مترمربع است.

منبع مقاله: محله های اوقافی تهران را بشناسید

انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1794

به "مقاله: محله های اوقافی تهران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: محله های اوقافی تهران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید