مقاومت شهروندان مقابل اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای، تخریب زیرساخت در بعضی معابر

به گزارش مجله فوتبال دوستان، بعضی از شهروندان برای جلوگیری از اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای به تخریب زیر ساخت ها در معابر هدف این طرح اقدام می نمایند.

مقاومت شهروندان مقابل اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای، تخریب زیرساخت در بعضی معابر

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تبادل نظر با خبرنگار ، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در پایتخت اظهار کرد: منطقه 2 شهرداری تهران جهت انجام این طرح به عنوان منطقه پایلوت (اجرای طرح بصورت آزمایشی) انتخاب شده است، اما باید گفت متاسفانه زیرساخت های انجام این طرح به صورت کامل آماده نیست و علت آن هم در بعضی از نقاط و معابر معین شده است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که در روند انجام طرح اختلال ایجاد نموده این است که بعضی از افراد در منطقه 2 پایتخت اقدام به تخریب تابلو های نصب شده جهت اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای می نمایند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در سال های گذشته نسبت به اجرای به موقع و صحیح طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای غفلت شده است که این غفلت در نهایت امروز برای بعضی از افراد ایجاد حق نموده است و موجب شده که بعضی از آن ها با قرار دادن چهارپایه و یا زنجیر کشیدن در کنار گذر، معابر را شخصی تصور نمایند و با اجرای طرح مدیریت هوشمند حاشیه ای، منافع خود را در خطر ببینند.

علیخانی اعلام کرد: پیاده راه و گذرگاه متعلق به هیچ فردی نیست که بخواهد با قرار دادن چهارپایه و زنجیرکشی معابر آن راستا را متعلق به خود بداند.

وی اضافه کرد: البته قانونگذار این اقدام افراد را جرم دانسته و شهرداری می تواند با معرفی افراد متخلفی که اقدام به تخریب تابلو های مدیریت پارک هوشمند می نمایند به مراجع قضایی، تمامی خسارت وارده را از فرد خاطی دریافت کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: سال ها به مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای کم توجهی شده است و امروز که می خواهیم مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای را طبق قوانین و ضوابط اجرا کنیم، تبدیل به پروژه ای زمان بر شده است.

علیخانی توضیح داد: با تمام این مسائل و سنگ اندازی های انجام شده، مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای در منطقه 2 تهران تا پایان خرداد ماه اجرایی می گردد.

طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای به زودی اجرا می گردد

امیرحسین حیدرنیا معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 2 شهرداری تهران در تبادل نظر با خبرنگار ، درباره تخریب زیرساخت های طرح مدیریت پارک هوشمند در بعضی از معابر منطقه 2 تهران، گفت: زمانی که عملیات اجرایی این پروژه در انتهای سال 97 شروع شد، خط کشی معابر و نصب تابلو های مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای، در معابر هدف این منطقه انجام شد.

وی اضافه کرد: با نصب تابلو ها ساکنان و کاسبان منطقه که از معابر عبور می کردند، با هدف شهرداری تهران مبنی بر اجرای مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای مطلع شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 2 شهرداری تهران توضیح داد: به طور حتم اجرای این طرح برای بعضی از افراد محدودیت هایی ایجاد می نماید و منافع آن ها را از بین می برد، به عنوان مثال مغازه داری که از ساعت 8 صبح جلوی مغازه خود موانعی را قرار می داد تا وسیله شخصی خود را در آنجا پارک کند و تا ساعت 10 شب که می خواست مغازه را ببندد، وسیله نقلیه اش جلوی چشمش بود و هیچ هزینه ای هم نمی داد، متوجه شد که با اجرای این طرح این امکان از او گرفته می گردد.

حیدرنیا گفت: نه تنها میان کاسبان بلکه در میان کارمندان اداره ها و مراکز دولتی نیز رقابتی در ساعات اول صبح وجود داشت که کدامیک سریع تر می رسند و می توانند خودروی خود را در محل مناسب پارک نمایند.

وی اضافه کرد: این افراد احساس نگرانی کردند که فضایی که تا دیروز به رایگان در اختیار آن ها بود، با اجرای مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای از دست آن ها می رود و اگر بخواهند وسیله نقلیه خود را پارک نمایند، باید هزینه آن را پرداخت نمایند و یا رفت و آمد آن ها با وسیله نقلیه شخصی به محل کار منتفی گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 2 شهرداری تهران گفت: این دسته از افراد در 95 معبری که برای مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای در منطقه 2 مشخص شده است، تعدادی از تابلو هایی که شهرداری تهران برای اجرای این طرح نصب نموده بود را تخریب کردند.

حیدرنیا توضیح داد: باید به این نکته اشاره نمود که تمام زیرساخت های پارک هوشمند به طور صد در صد تخریب نشده است و بیشتر در مناطق مسکونی، افراد با این باور که نباید در منطقه مسکونی آن ها این طرح اجرا گردد، تعدادی از تابلو های نصب شده مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای را تخریب کردند.

وی اضافه کرد: استدلال بعضی از ساکنان منطقه این بود که ما 3 دستگاه خودرو داریم و پارکینگ منازل تنها گنجایش یک دستگاه خودرو را دارد و ما مجبور هستیم خودرو شخصی خود را در خیابان پارک کنیم و به این علت نباید مشمول این طرح شویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 2 شهرداری تهران گفت: با این استدلال بعضی از افراد شبانه اقدام به انداختن تابلو های نصب شده مدیریت پارک هوشمند در معابر کردند و در جواب ما به توجیه گفتند که این تابلو ها مزاحم نمای ساختمان ما شده است.

حیدرنیا توضیح داد: راهکاری برای این اقدام از سوی معاونت ترافیک منطقه 2 در نظر گرفته شده است و ما آنالیز های لازم را برای جا به جایی بعضی از این تابلو ها انجام دادیم که باید به این نکته اشاره نمود، برای اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای احتیاج نیست به طور حتم در تمام طول معابر تابلو نصب گردد و تنها یک تابلو در ابتدا، یک تابلو در قسمت میانی و یک تابلو در انتهای معبر کفایت می نماید تا شهروندان متوجه شوند که این معبر مشمول طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای شده است.

وی اضافه کرد: بعضی از افراد نیز با اسپری رنگ اقدام به مخدوش کردن تابلو های مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای در معابر کردند که همکاران ما در خدمات شهری تابلو ها را مجدد پاکسازی کردند و شهروندان باید توجه داشته باشند که خط کشی معابر برای مطلع سازی آن ها نسبت به اجرای طرح مدیریت پارک حاشیه ای کفایت می نماید.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 2 شهرداری تهران گفت: ذکر این نکته الزامی است که مخدوش کردن و یا کندن تابلو به این معنی نیست که دیگر در محل طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای اجرا نمی گردد و شهروندان باید بدانند که تمام معابر هدف از طریق دوربین های ترافیک شهری رصد می گردد.

حیدرنیا توضیح داد: بعضی از شهروندان به صورت حضوری مراجعه کردند و خواهان این شدند که تابلو های این طرح از جلوی معابر و محل کسب آن ها حذف و به نقطه دیگری منتقل گردد که شهرداری در حال آنالیز درخواست آن ها است و در صورت تأیید درخواست، تمهیداتی در این باره اندیشیده می گردد.

وی اضافه کرد: کاسبان و صاحبان مشاغل باید از این طرح استقبال نمایند، زیرا منجر به رشد مالی آن ها می گردد. به عنوان مثال اگر بخواهم به مطب پزشکی مراجعه کنم و اطلاع داشته باشم که در محل مطب آن پزشک هیچ جای پارکی پیدا نمی گردد، از رفتن به آن مطب منصرف می شوم، اما با اطلاع از مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای در آن منطقه با خیال راحت با وسیله شخصی خود به پر ترافیک ترین معابر پایتخت می روم و مطمئن هستم که جای پارک نیز پیدا می گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 2 شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران از اشخاصی که اقدام به تخریب زیرساخت های نصب شده مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای نموده اند به مراجع قضایی، شکایت می نماید یا خیر؟ گفت: تمام کوشش ما این است که این طرح را با کمترین تبعات به پایان برسانیم و اگر صلاح بدانیم از افرادی که در چندین نوبت اقدام به تخریب زیرساخت های این طرح نموده اند به مراجع قضایی شکایت نموده و ضرر و زیان آن را از افراد دریافت خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 119

به "مقاومت شهروندان مقابل اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای، تخریب زیرساخت در بعضی معابر" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاومت شهروندان مقابل اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای، تخریب زیرساخت در بعضی معابر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاومت شهروندان مقابل اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای، تخریب زیرساخت در بعضی معابر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید