نحوه کاهش فشار سر ناشی از سرما خوردگی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، در این مقاله راه های مقابله با فشار ناشی از عفونت های بخش بالایی دستگاه تنفسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه کاهش فشار سر ناشی از سرما خوردگی

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

در این مقاله راه های مقابله با فشار ناشی از عفونت های بخش بالایی دستگاه تنفسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

سرما خوردگی یک نوع عفونت بخش بالایی دستگاه تنفسی بوده که هنگامی که هوایی که تنفس می کنیم حاوی ویروس هایی مانند رنو ویروس ها، کرونو ویروس ها، آدنو ویروس ها و ویروس آنفولانزا باشد، رخ می دهد. هنگامی که هر یک از این ویروس ها از دستگاه تنفسی ما عبور کند، سیستم ایمنی حضور مهاجمان خارجی را تشخیص می دهد. به نام واکنش سیستم ایمنی، غشاهای مخاطی که از مجراهای بینی عبور می کنند، شروع به ترشح مخاط می کنند. خفقان بینی، آبریزش بینی و عطسه شایع ترین علائم سرما خوردگی به تعداد می رود.. عفونت هایی مانند سرما خوردگی یا آنفولانزا هم می توانند منجر به افزایش خطر سینوزیت ها گردند. هنگامی که این فضاهای پر از هوا در اطرافی استخوان های بینی قرار داشته باشند، چشم ها و گونه ها ملتهب می شوند، در این صورت به احتمال خیلی زیاد فرد بیمار از فشار اطراف صورت هم رنج خواهد برد. در این مقاله روش هایی را جهت کاهش علل فشار سر روش همراه با روش هایی به منظور کاهش فشار سرما خوردگی و یا سینوزیت ارائه می دهیم.

عفونت هایی که منجر به فشار سر می شوند.

خفقان بینی فشار سر حاصل از آن می تواند به واسطه عفونت های ویروسی مانند سرما خوردگی و یا آنفولانزا ایجاد شود. برخلاف آنفولانزا، سرما خوردگی یک بیماری نگران کننده نیست. با این حال، علائم سرما خوردگی سر می توانند کاملا ناراحت کننده باشد. افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، ممکن است علائمی مانند سردرد، آبریزش بینی، سرفه، گلو درد، عطسه و یا تب درجه پایین را هم تجربه کنند. انتقال بیماری از یک فرد به فرد دیگر در صورتی که فرد سالم چشم ها و یا بیمی فرد بیمار را را لمس کند و یا لمس اشیاء و یا سطوح لمس شده از طریق شخص آلوده می تواند رخ دهد. فرد سالم ممکن است در صورتی که در نزدیکی فرد بیماری که در حال سرفه و یا عطسه می باشد، قرار داشته باشد، در اثر استنشاق ویروس های آلوده موجود در هوا هم به این بیماری مبتلا شود. گاهی اوقات، سرما خوردگی ممکن است در پی بروز یک عفونت سینوسی ایجاد شود. مواجهه با مواد آلرژن و یا آلاینده های زیست محیطی هم یکی از شایع ترین علل عفونت سینوسی می باشد. عفونت های ویروسی و یا باکتریایی ممکن است باعث تورم و یا التهاب غشاهایی شده که در راستای سینوس ها واقع شده است. هنگامی که مجراهای کوچکی که سینوس ها را به مجراهای بینی متصل می کنند، به واسطه مخاط مسدود می شود، باکتری ها شروع به رشد در این فضاهای پر از هوا کرده و از این رو باعث ایجاد یک التهاب سینوسی می شوند. در صورتی که هر یک از این چهار جفت سینوس ملتهب شوند، احتمالا فشار سر بروز خواهد کرد.

راه هایی جهت از بین بردن فشار سر ناشی از سرما خوردگی

در حال حاضر شما به علل اصلی ایجاد عفونت هایی که باعث بروز فشار سر می شود، پی بردید، در این قسمت راه هایی جهت کاهش فشار سر معرفی می کنید. اول از همه، نیاز به شناسایی عوامل اساسی فشار سر وجود دارد. علائم بسکمک از عفونت های بخش بالایی دستگاه تنفسی مشابه می باشد، بنابراین، مشخص این که چگونه فشار سر و یا سردرد از طریق سرما خوردگی و یا سینوزیت ها ایجاد می شوند، مهم می باشد. خفقان مجراهای بینی و یا حفره های سینوسی باعث سنگینی و یا احساس فشار در سر می شوند، بنابراین، این بیماری مهم می باشد. در زیر برخی اطلاعات در رابطه با روش های رهایی از فشار سر حاصل از عفونت های سینوسی و یا سرما خوردگی را ارائه می کنیم.

نوشیدن مایعات: بسیار مهم است که بیماران حداقل 7 تا 8 لیوان آب روزانه مصرف کنند. نوشیدن مایعات زیاد، تلفات مایعات ناشی از افزایش تولید مخاط را جبران می کند. نوشیدن آب گرم، سوپ داغ یا چای های گیاهی ممکن است به رقیق شدن مخاطی که در سینوس ها تجمع یافته، کمک کند. هنگامی که مخاط انباشته شده تمیز می شود، احساس فشار برطرف می شود.

غذاهای معطر: مصرف غذاهای تند می تواند به کاهش خفقان بینی و فشار سینوس ها کمک کند. اعتقاد بر این است که کپسایسین که ترکیب در فلفل قرمز موجو می باشد، می تواند به تحریک فیبرهای عصبی واقع در سینوس ها کمک کند. بنابراین، مصرف غذاهایی که با فلفل طعم دار شده، ممکن است باعث تسهیل تخلیه سینوس می شود.

استنشاق بخار

استنشاق بخار یک روش درمانی بزرگ برای سرما خوردگی سر و همچنین فشار سر می باشد. همه شما نیازمند نوشیدن آب گرم می باشید. آب را درون کاسه سرامیکی بریزید. بر روی کاسه آب گرم قرار دهید. چشم های خود را ببندید و کاسه را بر روی سرهایتان قرار دهید. بخارها را تنفس کنید. با این حال، مطمئن شوید که صورت شما حداقل 6 تا 8 این دورتر از ظرف واقع شده است. این کار مانع از سوختن و یا احساس ناراحتی در صورت شما می شود. شما می توانید چند قطره اسانس درخت چای و یا اسانس اکالیپتوس را به آب گرم اضافه کنید. این کار هم روش دیگری از استنشاق بخار می باشد. چند قطره اسانس درخت چای، اسانس نعناع و یا اسانس اسطوقدوس را بر روی کف حمام ریخته و در حالی که در حال دوش گرفتن هستید، بر روی کف زمین بنشینید. بخار نه تنها مجراهای بینی را مرطوب می کند، بلکه به پاکسازی خفقان بینی هم کمک می کند. استشاق این بخارات به کاهش فشار سینوسی هم کمک می کند.

کاربرد حرارت

کاربرد کمپرسورهای حرارت هم یکی از روش های درمانی موثر خانگی برای سرما خوردگی سر می باشد. کاربرد کمپرسورهای گرم در بالای ناحیه ملتهب قطعا باعث کاهش ناراحتی ناشی از سینوس های مسدود شده می شود. از آن جا که فشار سینوس عموما بر روی پیشانی و اطراف چشم تجربه می شود، می توانید کمپرسور گرم را بر روی پیشانی و چشم ها هم قرار دهید.

فشار سر ناشی از سینوس ها می تواند از طریق ماساژ نقاط فشار سینوس هم تسکین یابد. انگشتان شست خود را در مرکز پیشانی خود قرار داده و انگشتان خود را از قسمت ابرو به سمت شقیقه ها حرکت دهید. می توانید انگشت میانی و انگشت نشانه خود را هم در کنار سوراخ های بینی قرار داده و استخوان های گونه خود را برای مدت چند دقیقه با یک حرکت دایره ای ماساژ دهید. این کار می تواند به کاهش خفقان سر کمک کند. کسانی که از سردردهای سینوسی شدید رنج می برند، بهتر است به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره نقاط فشار با پزشک مشورت کنند.

شستشوی بینی

شستشوی بینی هم می تواند به درمان خفقان بینی کمک کند. می توانید با ترکیب کردن یک مقدار سودا و یک مقدار نمک به 8 اونس آب آشامیدنی، یک محلول شستشوی بینی تهیه کنید. این محلول را به داخل بینی خود بپاشید و بعد از چند ثانیه آن را تخلیه کنید. از این محلول شستشوی بینی می تواند دوبار در روز استفاده کنید.

روش های ذکر شده در بالا راه هایی جهت رهایی از فشار سر که ممکن است حاصل سینوس های ملتهب و یا عفونت هایی مانند سرما خوردگی می باشد، است. شما می توانید در صورتی که به علت سرما خوردگی و یا سینوزیت دچار فشار در سر شده اید، از روش های درمانی فوق الذکر استفاده کنید. همچنین باید در طی دوره بهبودی کامل، استراحت کافی داشته باشید. عدم استراحت کافی هنگامی که دچار بیماری هایی مانند سرما خوردگی، آنفولانزا یا عفونت سینوس شده اید، ممکن است منجر به بدتر شدن علائم بیماری و جلوگیری از بهبودی سریع شود. بنابراین جهت بهبود از بیماری استراحت کافی را به بدن خود بدهید. از آن جا که ویروس هایی که باعث بروز چنین عفونت هایی می شوند، به واسانی در محیط اطراف توسعه می یابند، بنابراین حفظ فاصله مناسب با فرد مبتلا به سرما خوردگی یا آنفولانزا ضروری می باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1777

به "نحوه کاهش فشار سر ناشی از سرما خوردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه کاهش فشار سر ناشی از سرما خوردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید