هشت خودرو با کمترین مقدار دردسر برای رانندگان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، هزینه تعمیر و نگهداری خودرو گاهی مواقع مثل میخ مستقیم به مغز صاحب ماشین فرو می رود. ممکن است بگویید با پژو 2008 راحت هستید و با سواری، هندلینگ و حتی ظاهر و قیافه قدیمی آن حال می کنید. اگر این ماشین را در سال 1396 خریده باشید احتمالا حق با شماست. به خصوص الان که قیمتش با رشد حدود 11 برابری به محدوده 900 تا 970 میلیون تومان رسیده و باعث شده ناخواسته یکی از برترین سرمایه گذاری های عمرتان را تجربه کنید. با این حال همین وقتی نوبت سرویس دوره ای ماشین عزیز و دوست داشتنی تان فرا برسد، بدجوری نقره داغتان می نماید. روغن خوب و با کیفیت به تن هایی تقریبا یک میلیون خرج روی دستتان می گذارد و در کنارش باید همین میزان پول برای عوض کردن فیلتر روغن، فیلتر هوا و فیلتر کابین پرداخت کرد. یک جفت لاستیک پژو 2008 حداقل دو میلیون تومان قیمت دارد و برای انواع خارجی باکیفیت ممکن است ناچار شوید هفت میلیون تومان پول خرج کنید. حداکثر هزینه تعویض لنت جلو با اجرت به یک میلیون و 350 هزار تومان می رسد و تعمیر جلوبندی بین هفت تا 10 میلیون تومان هزینه دارد. اگر قرار باشد ماشین مدام کارش به تعمیرگاه بیفتد، رسما جیب تان خالی می گردد. برای همین بهتر است در بازار خودرو دست دوم، دنبال مدل هایی بروید که کم خرج و کم دردسر و در اصطلاح کم استهلاک باشند و هزینه تعمیر و نگهداری آن ها عادلانه به نظر برسد.

هشت خودرو با کمترین مقدار دردسر برای رانندگان

کیا اپتیما

کیا اپتیما آخرین بار با مدل 2017 وارد ایران شده است

کیفیت ساخت بالای کیا اپتیما زبان زد است. موتور این خودرو را با سیستم تنفس طبیعی ساخته اند که دردسر معمول موتور های توربو شارژ را ندارد. موتور های نوع دوم معمولا زودتر خراب می شوند و با توجه به قیمت بالای قطعات خیلی زود برایتان آزاردهنده خواهند شد. موضوعی که کیا اپتیما با آن روبرو نیست.

هزینه نگهداری: برای تعویض روغن موتور اپتیما در حال حاضر باید بین 430 تا یک میلیون و 180 هزار تومان هزینه پرداخت کنید. تعویض فیلتر هوا 80 تا 180 هزار تومان خرج برمی دارد و بین 48 تا 180 هزار تومان باید برای تعویض فیلتر هوا کنار گذاشت. هزینه تعویض فیلتر کابین کیا اپتیما حداقل 35 هزار تومان و حدبیشتر 130 هزار تومان خواهد بود. عوض کردن هر جفت لاستیک کیا اپتیما بین چهار تا شش میلیون تومان خرج روی دستتان می گذارد و قیمت لنت های جلو را باید بین 400 هزار تومان تا یک میلیون و 400 هزار تومان درنظر گرفت.

قیمت در بازار: کیا اپتیما آخرین بار با مدل 2017 وارد ایران شده است. نمونه های کارنموده این خودرو با سه رادار به عنوان گران ترین نمونه دو میلیارد تومان فروخته می شوند. به شرط اینکه کیلومتر آن ها عددی بیش از 112 هزار تا را نشان ندهد.

میتسوبیشی اوتلندر

قیمت میتسوبیشی اوتلندر تیپ 5 فیس نو با ظرفیت هفت نفر، به دو میلیارد می رسد

میتسوبیشی جزو برند های خوب جهان است که در ایران با بی سلیقگی خیلی تحویل گرفته نمی گردد. میتسوبیشی اوتلندر را به خاطر مواردی مثل کیفیت ساخت بالا و سازگاری با شرایط محیطی ایران می تواند تحسین کرد. هرچند قیمت آن نسبت به سایر رقبا کمی بالا به نظر می رسد.

هزینه نگهداری: تعویض روغن میتسوبیشی اوتلندر به تن هایی هر مرتبه بین 470 هزار تا یک میلیون و 100 هزار تومان خرج روی دست صاحبش می گذارد. هزینه تعویض فیلتر را باید حدود 100 تا 360 هزار تومان در نظر گرفت و برای تعویض فیلتر هوا ناچار هستید 150 تا 220 هزار تومان پول خرج کنید. هزینه فیلتر کابین بین 50 تا 150 هزار تومان است. برای خرید یک جفت لاستیک به دو میلیون و 500 هزار تومان تا شش میلیون و 200 هزار تومان احتیاج است و لنت جلوی را می توان با پرداخت هزینه ای معادل 500 تا 870 هزار تومان عوض کرد.

قیمت در بازار: میتسوبیشی اوتلندر را در تیپ های مختلف در بازار پیدا می کنید که با فیس نو و فیس قدیم معرفی می شوند. قیمت میتسوبیشی اوتلندر تیپ 5 فیس نو با ظرفیت هفت نفر، به دو میلیارد تومان می رسد. تیپ چهار فیس نو را می توان با 1.64 میلیارد تومان خرید.

مزدا 3 نو

تعویض روغن مزدا 3 بین 425 هزار تا یک میلیون و 160 هزار تومان هزینه دارد

ژاپنی کم حاشبه بازار ایران در نمونه های مدل بالا تا سال ها می تواند یک سواری بی دردسر را تضمین کند. در نمونه های مدل پایین هم اگر دقت کنید یا شانس بیاورید و مزدا 3 با موتور و گیربکس سالم پیدا کنید، برد نموده اید. حتی در مقایسه با نمونه های صفر کیلومتر دیگر، مزدا 3 نو سرتر است.

هزینه نگهداری: تعویض روغن مزدا 3 نو بین 425 هزار تومان تا یک میلیون و 160 هزار تومان هزینه دارد. در کنار این پول، باید 50 تا 185 هزار تومان بابت تعویض فیلتر روغن، 60 تا 150 هزار تومان بابت تعویض فیلتر هوا و 100 تا 195 هزار تومان برای تعویض فیلتر کابین هزینه پرداخت کرد. قیمت یک جفت لاستیک برای مزدا 2 حداقل یک میلیون و 640 هزار تومان است و امکان دارد تا سه میلیون و 400 هزار تومان پیش برود. 400 هزار تومان تا یک میلیون تومان هم برای عوض کردن لنت ترمز جلو کنار بگذارید.

قیمت در بازار: مزدا 3 نو بین سال های 91 تا 98 در ایران فراوری شده است. مدل های قدیمی را ممکن است 500 میلیون تومان پیدا کنید، اما مزدا 3 تیپ نو تیپ 4 کم کارکرد را تا یک میلیارد و 190 میلیون تومان هم قیمت گذاری می نمایند.

جک S5

فراوری جک S5 از سال 1394 آغاز شده و تا الان ادامه دارد

خودرو های چینی معروفیت خوبی ندارند، اما جک S5 شرایط کاملا متفاوتی دارد و به استهلاک پایین و مقاومت بالا مشهور است. اگر چه این مسئله به معنای تایید فنی جک S5 نیست و تنها شرایط آن را بین خودرو های چینی راه یافته به بازار ایران در چندسال اخیر توضیح می دهد.

هزینه نگهداری: مالکان جک S5 برای هر مرتبه تعویض روغن خودرو خود بین 450 هزار تا یک میلیون و 265 هزار تومان خرج می نمایند. سوای این مورد تعویض فیلتر روغن بین 45 تا 130 هزار تومان هزینه دارد. حداقل 35 هزار تومان و حدبیشتر 105 هزار تومان هم برای فیلتر هوا باید کنار گذاشت. قیمت فیلتر کابین به 25 تا 90 هزار تومان می رسد. قیمت یک جفت لاستیک مناسب جک S5 به حدود سه تا شش میلیون تومان می رسد. بعلاوه هر بار تعویض لنت های جلو 475 تا 950 هزار تومان هزینه روی دستتان خواهد گذاشت.

قیمت در بازار: فراوری جک S5 از سال 1394 آغاز شده و تا الان ادامه دارد. برای همین نمونه های صفر کیلومترش را می توان پیدا کرد. جک S5 اتومات با فیس نو را یک میلیارد تومان می فروشند و برای نمونه های قدیمی تر مجبور هستید تا 880 میلیون تومان پول بپردازید. قیمت جک S5 کارنموده تمیز دنده ای، حدود 630 میلیون تومان است.

کیا ریو مونتاژی

فراوری کیا ریو به صورت مونتاژی از سال 1384 آغاز شد و تا 1391 ادامه پیدا کرد

اگر خرید پراید یا یک ماشین مدل پایین قدیمی را دوست ندارید، می توانید روی یک دستگاه ریو مدل بالای سالم فکر کنید و آن را جزو گزینه هایتان قرار دهید. ریو خودرویی کم استهلاک است که به نسبت پول پرداختی شما، سواری خوبی دارد و به موتور قابل اعتمادی مجهز شده است.

هزینه نگهداری: روغن موتور کیا ریو را می توان به هزینه 225 تا 600 هزار تومان عوض کرد. خرج تعویض فیلتر ها را هم از یاد نبرید مثلا 35 تا 55 هزار تومان برای تعویض فیلتر روغن کنار بگذارید و بین 30 تا 40 هزار تومان به تعویض فیلتر هوا اختصاص دهید. فیلتر کابین را هم با 30 تا 60 هزار تومان عوض کنید. خرید یک جفت لاستیک برای ریو در حال حاضر حداقل 950 هزار تومان و حدبیشتر یک میلیون و 980 هزار تومان تمام می گردد.

قیمت در بازار: فراوری کیا ریو به صورت مونتاژی از سال 1384 آغاز شد و تا 1391 ادامه پیدا کرد. با پرداخت 184 میلیون تومان می توان یک دستگاه کیا ریو مونتاژی مدل سال 1391 خریداری کرد. مدل های فراوری شده در سال 1388 باید به طور منصفانه بین 150 تا 160 میلیون تومان فروخته شوند.

تندر 90

تعویض روغن تندر 90 هر مرتبه بین 300 تا 770 هزار تومان هزینه دارد

تندر 90 را جزو کم دردسرترین خودرو های موجود در بازار ایران می شناسند البته این موضوع یک شرط مهم و اساسی دارد. می گویند اگر یک تندر 90 سالم کم کارکرد خریداری کنید، با یکی از رام ترین خودرو های بازار روبرو هستید که تا چند سال می تواند احتیاج های شما را برآورد کند.

هزینه نگهداری: حداقل 300 هزار تومان و حدبیشتر 770 هزار تومان برای هر مرتبه تعویض روغن تندر 90 احتیاج است. خرج خرید فیلتر روغن بین 30 تا 100 هزار تومان می گردد و برای عوض کردن فیلتر هوا به 40 تا 140 هزار تومان احتیاج دارید. 25 تا 45 هزار تومان هم هزینه تعویض فیلتر کابین می گردد. یک جفت لاستیک تندر 90 را الان یک میلیون و 200 تا دو میلیون و 600 هزار تومان می فروشند. هر مرتبه تعویض لنت های جلو هم برایتان 200 تا 450 هزار تومان خرج می تراشد.

قیمت در بازار: تندر 90 در سال های 92 تا 99 به مدت هفت سال در ایرانخودرو فراوری شده است. برای خرید یک دستگاه تندر 90 مدل E2 که در سال 99 به بازار راه پیدا نموده و حدود 48 هزار کیلومتر راه رفته بین 332 تا 350 میلیون تومان است. پارس خودرو از سال 1386 تا 1397 به فراوری تندر 90 مشغول بوده و اگر روی نمونه های سال آخر دست بگذارید باید با فرض حدود 88 هزار کیلومتر کارکرد بین 357 تا 383 میلیون تومان پول خرج کرد.

تویوتا لندکروز

لندکروز کارنموده را می توان از بین مدل های ساخته شده در سال های 2006 تا 2016 انتخاب کرد

بیشتر لندکروز های ایران فراوری سال های دور هستند و زیاد راه رفته اند با این حال کمتر شاهد گزارش مشکلاتی مثل گیربکس یا موتور هستیم. به همین علت هم پرطرفدار هستند و خیلی راحت در بازار خرید و فروش می شوند. با پول این خودرو می توان به راحتی بنز و ب ام دبلیو خریداری کرد، اما به علت همین استهلاک پایین، خریداران لندکروز با میل و اشتیاق بالا سراغش می فرایند و می دانند که با شرایط آب وهوایی ایران سازگاری بیشتری خواهد داشت.

هزینه نگهداری: تعویض روغن موتور یک دستگاه تویوتا لندکروز بین 530 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان خرج دارد. به این رقم باید 150 تا 300 هزار تومان بابت فیلتر روغن افزود. اگر فیلتر هوا هم در نوبت تعویض باشند هزینه اش بین 160 تا 420 هزار تومان می گردد. فیلتر هوای کابین تویوتا کندکروز حداقل 60 هزار تومان و حدبیشتر 130 هزار تومان فروخته می گردد. یک جفت لاستیک تویوتا لندرکروز را باید بین 5.6 تا 8.7 میلیون تومان خریداری کرد.

قیمت در بازار: تویوتا لندکروز کارنموده در بازار ایران مدل های ساخته شده در سال های 2006 تا 2016 هستند. یک مدل سال 2006 شش سیلندر را الان بین 2.78 تا 2.98 میلیارد تومان خرید و فروش می نمایند. قیمت نمونه های نوتر مثل یک GXR شش سیلندر فول مدل 2016 از 13.4 میلیارد تومان آغاز می گردد و تا 14.4 میلیارد تومان پیش می رود. باور نمی کنید نه؟

پراید

قیمت یک جفت لاستیک پراید بین 800 هزار تومان تا 1.8 میلیون تومان است

قیمت پراید به 200 میلیون تومان رسیده و طبیعی است اگر دل خوشی از آن نداشته باشید، اما به هرحال باید پراید را به عنوان خودرویی کلکسیونی که پس از توقف فراوری، موجودی آن رو به کاهش است نگاه کرد. از نظر فنی و به خصوص ایمنی هم نقدها زیادی به آن وارد است، اما پراید اصولا خودرویی که راننده اش را مدام به دردسر بیندازد یا روانه تعمیرگاه کند نیست. برخلاف تمام حرف هایی که پشت سرش می زنند، اگر برخورد مناسبی با پراید داشته باشید یکی از برترین و کم خرج ترین ماشین ها برای تردد داخل شهر است.

هزینه نگهداری: تعویض روغن پراید به تنهایی 162 تا 375 هزار تومان خرج دارد. 30 تا 45 هزار تومان برای تعویض فیلتر روغن، 20 تا 40 هزار تومان برای فیلتر هوا و 30 تا 40 هزار تومان هم باید برای فیلتر کابین خرج کرد. آن هایی که پراید دارند الان برای یک جفت لاستیک 800 هزار تومان تا 1.8 میلیون تومان پول پرداخت می نمایند و بابت تعویض لنت هرمرتبه 120 تا 300 هزار تومان هزینه می پردازند.

قیمت در بازار: فراوری پراید 131 از سال 1390 آغاز شد و تا 1399 ادامه پیدا کرد. نمونه هایی که 10، 11 سال در بازار حضور داشته اند را الان باید حدود 100 میلیون تومان خرید. برای خرید یک پراید 131 مدل SX فراوری شده در سال 1397 به 140 تا 150 میلیون تومان بودجه احتیاج دارید. قیمت پراید 131 مدل سال 1399 کارنموده به حدود 160 میلیون می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2046

به "هشت خودرو با کمترین مقدار دردسر برای رانندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت خودرو با کمترین مقدار دردسر برای رانندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید