تور ارزان مکزیک: همه چیز در باره ذرت مکزیکی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خواص و مضرات ذرت مکزیکی ممکن است نظر شما را به طور کامل در خصوص روش مصرف ذرت که منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج بدن است تغییر دهد. در این بخش خواهید خواند که این دانه ی غنی از مواد معدنی و ویتامین ها اگر به درستی مصرف نشود چه عواقبی به همراه خواهد داشت.

تور ارزان مکزیک: همه چیز در باره ذرت مکزیکی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ذرت سرشار از ویتامین های گروه C، B، A و املاح معدنی کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن است و دارای مواد آنتی اکسیدان (ضدسرطان) و فیبر غذایی است اما اگر ذرت به روش صحیح استفاده نگردد وبه شکل ذرت مکزیکی استفاده گردد می تواند بسیار مضر باشد زیرا برای تهیه ذرت مکزیکی به ذرت ، کره، نمک، سس های پرچرب و کالباس و بعضی افزودنی های دیگر برای بهترکردن طعم و مزه آن می افزایند . در ادامه این مقاله شما را با مضرات و خواص ذرت مکزیکی و شکل صحیح مصرف ذرت آشنا خواهیم نمود.

ابتلا به چاقی با مصرف ذرت مکزیکیمصرف ذرت مکزیکی به عنوان میان وعده سبب افزایش کالری دریافتی شده و موجب چاقی افراد می گردد. ذرت به دلیل قند بالا و کربوهیدرات فراوان در صورت مصرف زیاد افراد را دچار اضافه وزن می نماید. برای تهیه ذرت مکزیکی به ذرت ، کره، نمک، سس های پرچرب و کالباس و بعضی افزودنی های دیگر برای بهترکردن طعم و مزه آن می افزایند به همین دلیل این نوع ذرت سبب چاقی می گردد.

ذرت مکزیکی مضر برای افراد مبتلا به فشار خون و چربیذرت مکزیکی به دلیل داشتن مواد دیگر و ترکیب غذایی بسیار پرکالری، چرب، شور و تند برای بیماران قلبی - عروقی و مبتلایان به فشار و چربی خون مضر است و سبب افزایش فشار خون و چربی خون افراد می گردد .

ذرت مکزیکی و ایجاد اختلال در رشد بچه هانیاسین یکی از ویتامین های گروه B است که نقش مهمی در متابولیسم انرژی و پروتیین بدن دارد. این ویتامین می تواند در بدن باعث فراوری اسیدآمینه ای به نام تریپتوفان گردد.بچه ها، زنان باردار و شیرده و ورزشکاران در معرض کمبود نیاسین قرار دارند و کمبود این ویتامین در بچه ها منجر به اختلال در رشد می گردد.کمبود نیاسین در غلاتی مثل ذرت وجود دارد بنابراین افرادی که ذرت را به عنوان غذای عمده استفاده می نمایند با کمبود این ویتامین روبرو هستند.1

واکنش های حساسیتی در صورت مصرف ذرتخوردن ذرت می تواند باعث حساسیت و علائمی مانند راش پوستی، تورم غشای مخاطی، استفراغ و غیره گردد. بعضی افراد بعد از خوردن ذرت به حمله آسم و آنافیلاکسی نیز دچار می شوند. دلیل اصلی حساسیت ها، پروتئین خوراکی موجود در ذرت است.

مضرات ذرت مکزیکی برای افراد دیابتیذرت بر افراد مبتلا به دیابت تاثیر منفی می گذارد زیرا قند خون بدن را افزایش می دهد. ذرت کربوهیدرات بالایی دارد که به بالا رفتن قند خون می انجامد. بنابراین افراد مبتلا به دیابت نباید ذرت را در مقادیر زیاد مصرف نمایند.

ایجاد نفخ و سوءهاضمهذرت، درصد بالایی نشاسته دارد. زمانی که ذرت مصرف می کنید، نشاسته در روده بزرگ می شکند و گاز زیادی فراوری می نماید. بنابراین اگر فردی اندازه زیادی ذرت مصرف کند، به نفخ دچار می گردد.

ذرت منبع خوبی از فیبر و مواد مغذی حیاتی است که به دفع سموم از بدن یاری می نماید. اما اندازه بیش از مقدار این فیبر می تواند برای معده مضرباشد. اگر اندازه زیادی غلات نیز بخورید، به سوء هاضمه و معده درد دچار خواهید شد! بنابراین، مراقب اندازه مصرف ذرت - به هر شکلی - باشید.

خطر پلاگراذرت غذای اصلی بسیاری از مردم است. اگر ذرت را در مقادیر زیاد مصرف کنید، در خطر ابتلا به پلاگرا قرار خواهید گرفت. پلاگرا همان کمبود ویتامین، به ویژه نیاسین است. اندازه اسیدهای آمینه (لیسین و تریپتوفان) و نیاسین - که در برابر پلاگرا از بدن محافظت می نمایند - در ذرت بسیار پایین است. اگر ذرت، ماده اصلی رژیم غذایی شماست، باید خوراکی های سرشار از ویتامین را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از بروز پلاگرا جلوگیری کنید.2

ذرت به اشکال متنوعی مثل کنسروی، بخار پز، کبابی و بو داده مورد استفاده قرار می گیرد که برترین نوع آن بخارپز کردن دانه های ذرت در خانه است و تا چند سال پیش ذرت به صورت ذرت کبابی یا همان بلال تهیه و مصرف می شد که نوع کم نمک آن به عنوان یک میان وعده غذایی مفید توصیه می گردد، ولی باید توجه داشت که بلال ها هنگام کباب شدن نسوزند؛ چرا که با سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان زایی آن افزایش می یابد. نوع دیگری از ذرت به صورت بو داده تهیه می گردد و اگر به صورت خانگی، کم نمک و بدون روغن تهیه گردد یک میان وعده بسیار مناسب بوده و می تواند جانشین خوبی به جای چیپس و پفک در بچه ها باشد.3

روش صحیح استفاده از ذرتذرت از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است. برترین نوع ذرت، بخارپز آن است. ذرت های کبابی یا همان بلال معمولی نسبت به ذرت مکزیکی بسیار سالم تر است. البته بلال موقع کباب شدن نباید بسوزد زیرا سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان زایی آن را افزایش می دهد. این را هم بدانید که اگر ذرت بعد از کباب شدن در آب نمک قرار داده گردد کمی از خاصیت خود را از دست می دهد. رنگ زرد ذرت مربوط به موادی به نام زئین و زیازانتین است.

متخصصان تغذیه می گویند ذرت به دلیل این که غنی از ریزمغذی هاست می تواند یک میان وعده بسیار مطلوب و مفید باشد.

ذرت یک منبع غنی از ویتامین B1 است که در سوخت و ساز کربوهیدرات ها استفاده می گردد.

سرشار از ویتامین B5 است که به فعالیت های فیزیولوژیکی در بدن یاری می نماید.

حاوی فولیت است که در فراوری سلول های تازه نقش قابل ملاحظه ای دارد.

حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C است که برای مقابله با بیماری ها مفید است.

به دلیل این مزایای تغذیه ای، متخصصان تأکید دارند که ذرت را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند.

ذرت علاوه بر اینها، سرشار از فیبر خوراکی است که به شما یاری می نماید با مسائل هاضمه و دستگاه گوارش مثل یبوست مقابله کنید.

ذرت غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان است؛ فیبر خوراکی ذرت به پایین آوردن سطح کلسترول خون یاری می نماید، احتمال ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.

برای یاری به کاهش اندازه قندخون در افراد مبتلا به دیابت مفید است.

بعلاوه این مواد (فیبر)، موجب کاهش کلسترول می گردد، در حقیقت روغن موجود در دانه و پوست ذرت سبب پایین آمدن کلسترول به وسیله پلاسمای خون به ویژه میان افراد میانسال و سالمند می گردد.

مصرف روزانه یک فنجان دانه های ذرت در میان وعده های غذایی، می تواند احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ (ناشی از یبوست) را کاهش دهد.

بعلاوه مصرف اندازه کافی از فیبر گیاهی به بهبود عملکرد روده ها یاری و مانع از ابتلا به یبوست و همورویید می گردد.

زنان مبتلا به کم خونی به ویژه کم خونی ناشی از کمبود ویتامین می توانند با مصرف ذرت به بهبود این نوع از اختلال یاری نمایند.

اسیدفولیک موجود در ذرت نیز در پیشگیری از نارسایی مادرزادی لوله عصبی موثر است.

کارشناسان توصیه می نمایند افرادی که به کم خونی مبتلا هستند ذرت بخورند.

بعضی از املاح موجود در ذرت مانند منیزیم می توانند گرفتگی های عضلانی را بهبود ببخشند.

بعلاوه کلسیم و فسفر موجود در آن تأثیر چشمگیری بر استخوان سازی می گذارد؛ بنابراین مصرف آن برای بچه ها درحال رشد و نوجوانان بسیار مفید است.

ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها علاوه بر این که جلوی بیماری ها را می گیرند، می توانند در شادابی پوست، مو و ناخن نیز موثر باشند.4

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.delgarm.com

3.www.jadidtarin.com

4.www.tabnak.ir

منبع: راسخون
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1795

به "تور ارزان مکزیک: همه چیز در باره ذرت مکزیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مکزیک: همه چیز در باره ذرت مکزیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید