هیئت مذاکره کننده افغانستان با طالبان نهایی شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، پس از افشای فهرست هیئت مذاکره کننده افغانستان با طالبان، پایان وزارت دولت در امور صلح این کشور هیئتی 21 نفره را برای مذاکره معرفی کرد.

هیئت مذاکره کننده افغانستان با طالبان نهایی شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت دولت در امور صلح افغانستان در بیانیه ای گفت که هیئتی 21 نفره از دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان معین شده است.

بر اساس این بیانیه، هیئت مذاکره نماینده با طالبان پس از دقت فراوان و مشورت با جناح ها و اقشار تاثیرگذار جامعه در افغانستان معین شده است.

سلام رحیمی وزیر دولت در امور صلح افغانستان نیز در توییترش اطلاع داد که محمد معصوم استانکزی رئیس سابق امنیت ملی این کشور رهبری هیئت مذاکره نماینده را به عهده دارد.

2- فاطمه گیلانی، 3- نادر نادری، 4- عبدالمتین بیک، 5- فوزیه کوفی، 6- ضرار احمد مقبل، 7- عبدالهادی ارغندیوال، 8- محمد رسول طالب، 9- حبیبه سرابی، 10- غیرت بهیر، 11- محمد حفیظ منصور، 12- غلام فاروق مجروح، 13- عنایت الله بلیغ، 14- باتور دوستم، 15- کلیم الله نقیبی، 16- محمد ناطقی ، 17- ایوب انصاری، 18- شهلا فرید، 19- شریفه زرمتی، 20- خالد نور، 21- امین احمدی از اعضای این هیئت 21 نفری هستند.

سلام رحیمی تاکید نموده است که وزارت دولت در امور صلح افغانستان برای برای پیشبرد فرایند صلح و مدیریت تمامی میکانیسم های تصمیم گیری، سهولت های مورد احتیاج را از سوی دولت فراهم می نماید و امور اجرایی مربوط را مسئولانه به پیش خواهد برد.

این هیئت در حالی معین شده است که جنجال های انتخاباتی اشرف غنی و عبدالله هنوز باقی است و وزارت خارجه آمریکا به کاهش یاری های یک میلیارد دلاری به افغانستان اطلاع داده است.

از سوی دیگر، تیم های افغانستان، طالبان و بعضی از کشورهای غربی در روزهای گذشته به وسیله کنفرانس ویدئویی درباره آزادی زندانیان رایزنی می نمایند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که در این دور از گفت وگوها تیم فنی طالبان با هیئتی از صلیب سرخ، مقامات آمریکایی و قطری و نیز تیم فنی کابل حضور دارند.

وی گفته بود که هدف این گفت وگوها این است که براساس توافقنامه ای که با آمریکا به امضا رسیده، زمینه آزادی 5 هزار زندانی طالبان و همچنین زندانیان کابل فراهم گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 849

به "هیئت مذاکره کننده افغانستان با طالبان نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت مذاکره کننده افغانستان با طالبان نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید