پارک کروکودیل قشم ، جاذبه ای مهیج در جنوب ایران

به گزارش مجله فوتبال دوستان، قشم شهر پر هیجان و زیباییه که سفر به اون میتونه یکی از جذابترین خاطره های ماندگار در فکر بشه. این شهر، نگین بی مثال خلیج فارس و یکی از پررنگ ترین اماکن دیدنی قشم هست که گردشگران ایرانی، با هر سلیقه ای رو میتونه به سمت خودش جذب کنه. این شهر منطقه ها تفریحی و جذابی بسیاری داره که در سفرتون به این شهر، هیچگاه حوصلتون هم سر نخواهد رفت. یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری قشم، پارک کروکودیل قشم هست که موقعیت اون در نزدیکی شهر سوزا هم قرار گرفته.در ادامه با ما همراه شین تا با مکانن این پارک و آدرس اون آشنا شیم...

پارک کروکودیل قشم ، جاذبه ای مهیج در جنوب ایران

آشنایی با پارک

پارک کروکودیل قشم به عنوان اولین مرکز نگهداری کروکودیل (تمساح) در خاورمیانه هست که در زمستان سال 1389 در شهر ساحلی سوزا راه اندازی شد. این پارک در ابتدا با ورود 8 کروکودیل از کشور مالزی افتتاح شد و در حال حاضر از نظر نوع حیواناتی که در این مکان نگهداری میشه، در ایران منحصر به فرد هست.کروکودیل های این مجموعه هم به عنوان برترین گونه پرورشی در دنیا شناخته میشوند.

کروکودیل های پارک قشم

در این مجموعه علاوه بر پرورش کروکودیل، تحقیقات بسیار کاملی در مورد نحوه زندگی این جانوران هم صورت میگیره که بازدیدنمایندگان این پارک هم میتوانند با چگونگی زیست این کروکدیل ها، تخم گذاری و تولد بچه های اونها آشنا شوند و اطلاعات لازم درمورد اونها رو هم کسب نمایند. این جانوران به راحتی میتونن در آب شنا کنن اما همواره در آب نمی مونن و در خشکی تخم گذاری مینمایند. این موجودات شگفت انگیز که به نام سلطان زره پوش آبهای آرام هم لقب گرفته اند، شامل 23 گونه مختلف هستند. سنگواره های کشف شده نشان میدهند که این موجودات بیشتر از 35 میلیون سال هست که تغییری نکرده اند و به همین شکل هم روی زمین زندگی مینمایند و در حال حاضر هم ساکن رودخانه و دریاچه های آب شیرین منطقه ها استوایی آفریقا، آمریکا و استرالیا هستند. البته در این پارک علاوه بر کروکودیل ها، حیوانات دیگه ای هم زندگی مینمایند.

مکان و آدرس پارک کروکودیل قشم

آدرس پارک کروکودیل : استان هرمزگان، جزیره قشم، اتوبان قشم به درگهان. برای کسب اطلاعات بیشتر برای بازدید از این پارک میتونین با شماره تلفن های : 09376817512 - 09176586216 تماس برقرار کنید و به این مکان هیجان انگیز که یکی از جاذبه های گردشگری قشم و اماکن دیدنی قشم هست سفری داشته باشین.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2127

به "پارک کروکودیل قشم ، جاذبه ای مهیج در جنوب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک کروکودیل قشم ، جاذبه ای مهیج در جنوب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید