پرتاب راکت الکترون با شکست روبرو شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، شرکت راکت لب دیروز (شنبه 26 اردیبهشت) بیستمین ماموریت راکت الکترون خود را انجام داد اما این راکت چند ثانیه پس از احتراق موتور مرحله دوم، دچار مشکل شد. موتور این موشک سپس در اتفاقی غیرمنتظره خاموش و باعث از دست رفتن فضاپیما و محموله آن شد.

پرتاب راکت الکترون با شکست روبرو شد

به گزارش پایگاه اینترنتی theverge، این شرکت آخرین بار در ماه ژوئیه 2020 در سیزدهمین ماموریت الکترون دچار همین مشکل شده بود. در آن موقع گفته شد که پس از احتراق موتور مرحله دوم، یک خطای سیستمی باعث خاموشی اضطراری فضاپیما شده است. بدان معنی که اگرچه انفجاری رخ نداده، ولی خاموشی سیستم ها باعث شده فضاپیما نتواند به مدار برسد و بار خود را پیاده کند.

این ماموریت سومین ماموریت راکت لب در سال 2021 بود که می خواست به سفارش BlackSky، ماهواره هایی را برای گسترش پلتفرم اطلاعات این شرکت در مدار مستقر کند. قرار بود در این ماموریت، سیستم استفاده مجدد از موشک راکت لب نیز آزمایش گردد و بوستر مرحله اول این شرکت به زمین بازگردانده گردد.

الکترون، یک موشک بلند تقریباً شش طبقه و دارای دو مرحله تقویت کننده است، که در ساعت 7:11 بامداد شنبه به وقت محلی از مجموعه پرتاب راکت لب در شبه جزیره ماهیا در نیوزیلند پرتاب شد و هدف آن ارسال یک جفت ماهواره رصد زمین برای شرکت بلک اسکای (BlackSky) به مدار زمین بود.

با گذشت دو و نیم دقیقه از پرواز، تقویت کننده مرحله دوم موشک با موفقیت از مرحله اول آن جدا شد و قبل از خاموش شدن برای چند ثانیه روشن شد. ماموران کنترل اندکی بعد، دور سنجی این تقویت کننده را از دست دادند.

این پرتاب که از نیوزلند انجام شد، بیستمین ماموری الکترون بو و دومین شکست ماموریت شرکت راکت لب در کمتر از یک سال محسوب می گردد.

راکت لب یکی از شرکت های خصوصی فعال در حوزه هوافضا است که با سرعت بالایی در جهت پیشرفت قرار گرفته است. این شرکت هم می خواهد مثل اسپیس ایکس روی فضاپیماهای ارزان قیمت تمرکز کند و با استفاده از مواد کم هزینه تر و چند بار مصرف به رقیب جدی تری برای این شرکت تبدیل گردد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1590

به "پرتاب راکت الکترون با شکست روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب راکت الکترون با شکست روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید