چگونگی درمان موخوره

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اگر بخواهیم موخوره را تعریف کنیم باید بگوییم موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی و یا آسیب شیمیایی به مو است و در خانمها شایعتر است. لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می رود، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می گردد. خانم ها به علت داشتن موهای بلند با عارضه موخوره یا همان دوشاخه شدن انتهای مو آشنا هستند. در ادامه این بخش روشهای پیشگیری و درمان این آسیب را می خوانید.

چگونگی درمان موخوره

درمان موخوره

همانند ریزش مو، موخوره در بانوان یکی از شایع ترین مسائل مربوط به پوست و مو می باشد که بیشتر خانم ها تا به امروز با آن دست و پنجه نرم نموده اند.

البته این مشکل در آقایان نیز دیده می گردد اما معمولا چون آقایان موهای خود را مرتبا کوتاه می نمایند، در نتیجه این بیماری در آن ها کمتر دیده می گردد.

در آقایان موخوره می تواند هم در موهای سر و هم در موهای صورت نیز پدیدار گردد.

حقیقت ماجرا این است که هنگامی که یک تار مو از قسمتی دچار موخوره و شاخه شاخه شدن گردد، دیگر نمی توان آن را به حالت اولیه بازگرداند و شاخه های جدا شده را به یکدیگر چسباند.

از جمله مهمترین عواملی که موجب پدیدار شدن موخوره در موهای سر می گردد، خشکی مو و نرسیدن اندازه مناسب پروتئین به موها می باشد.

پس برای اینکه از موخوره رهایی پیدا کنیم، برترین راه حل این است که پیش از پدیدار شدن آن، پیشگیری های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

بنابراین ضروری است که پس از مشاهده موخوره در موهایتان، ابتدا قسمت هایی که دچار موخوره شده است را کوتاه نموده و سپس اقدام به انجام روش های درمانی و پیشگیری از موخوره دوباره نمایید.

1. مرطوب نگاه داشتن مو
همانطور که گفتیم، خشکی مو یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد موخوره در سر می باشد. بنابراین برای درمان موخوره و جلوگیری از این پدیده، برترین راه حل مرطوب نگاه داشتن مو تا حد امکان است.

البته منظور ما از مرطوب نگاه داشتن، استفاده از آب و خیس کردن مو نیست. بلکه استفاده از موادی مثل روغن هاست که سبب می شوند تا چربی مو در ساقه و ریشه، حفظ شوند.

روغن های بسیاری برای برطرف و درمان موخوره پیشنهاد شده اند که از جمله آن ها می توان به روغن زیتون، روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن آرگان و سایر موارد اشاره نمود.

این روغن ها با خواصی که دارند موجب می شوند تا موهای شما همواره مرطوب بمانند و در نتیجه از موخوره جلوگیری می نمایند.

2. استفاده از تخم مرغ
تخم مرغ یکی از منابع سرشار پروتئین محسوب می گردد که می توانند در درمان موخوره نیز به شما یاری کند.

تخم مرغ می تواند موهای لطیف تری و نرم تری را نیز برای شما به ارمغان آورد.

شما می توانید زرده تخم مرغ را با مواد گوناگونی، همانند روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط نموده و سپس آن را هم بزنید.

موهای خود را به آن آغشته کنید و پس از 15 الی 30 دقیقه، موهای خود را با آب سرد بشویید.

اگر هفته ای دو الی سه بار این درمان خانگی را انجام دهید، به زودی می توانید از شر موخوره خلاص شوید و این مشکل را درمان نمایید.

3. سرکه سیب
سرکه علاوه بر خواص خوراکی و دارویی که دارد، از جمله مایعاتی است که می تواند کثیفی ها را نیز از بین ببرد.

سرکه سیب می تواند هم چربی موجود در پوست سرتان را تنظیم کند و هم آلودگی ها را از ساقه و ریشه موهای شما دور کند.

به این ترتیب شما با آغشته کردن دو الی سه مرتبه در هفته موهای خود به سرکه سیب، می توانید موخوره را درمان نموده و از آن پدید آمدن آن جلوگیری کنید.

4. استفاده از سس مایونز
سس مایونز تقریبا تمامی خواص تخم مرغ را به ارث برده است و علاوه بر این به خاطر داشتن اسیدهای چرب، می تواند رطوبت را نیز به موهای شما بازگرداند.

به این ترتیب شما می توانید تنها با مایونز و بدون استفاده از ماده ای دیگر، موهای خود را سلامت نگاه دارید.

برای این منظور بهتر است موهای خود را آغشته به مایوز نموده و پس از گذشت 30 دقیقه، آن ها را با آب ولرم شستشو دهید.

در آخر نیز یک بار شامپوی نرم نماینده به موهای خود بزنید. اگر در هفته یک الی دو مرتبه این درمان موخوره را انجام دهید تا حد بسیار زیادی توانسته اید از موخوره جلوگیری به عمل آورید.

5. موز موثر در درمان موخوره
موز یکی از میوه های سرشار از روغن طبیعی و ویتامین ها است که خواص خوبی نیز در درمان موخوره دارد. شما می توانید یک موز را له نموده و به تنهایی به موهای خود بزنید و یا آن را با مواد دیگری همانند روغن زیتون یا عسل مخلوط نموده و سپس موهایتان را به آن آغشته سازید.

پس از گذشت 30 دقیقه حال موهای خود را با آب سرد یا ولرم شستشو دهید.

اگر این درمان را یک الی دو بار در هفته انجام دهید تا حد زیادی می توانید از موخوره جلوگیری نمایید.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1810

به "چگونگی درمان موخوره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی درمان موخوره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید