29 طرح کلان ملی فناوری در صنعت حمل ونقل حمایت شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، بی شک صنعت حمل ونقل، یکی از اجزاء مهم در پازل رشد و توسعه اقتصادی محسوب می شود. این بخش دربرگیرنده فعالیت هایی است که به شکلی گسترده، در تمامی زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان دارد.

29 طرح کلان ملی فناوری در صنعت حمل ونقل حمایت شد

صنعت حمل ونقل با اقسام مختلف زمینی، دریایی و هوایی، به دلیل نقش زیربنایی خود، تاثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی و پیشرفت کشورها دارد و در عین حال بدیهی است که این صنعت همگام با توسعه فناوری های مختلف در دنیا، نیازمند توسعه و نوآوری است.

به دلیل همین ضرورت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می کند راه را برای ورود به حوزه حمل ونقل پیشرفته با ایجاد بستری برای به کار بستن قابلیت های فناورانه در نقاط کلیدی این صنعت هموار کند.

سهم 102 میلیارد تومانی معاونت علمی

مرکز طرح های کلان ملی فناوری با هدف تحقق اهداف این معاونت، اقدام به شناسایی و حمایت از طرح های فناورانه در این حوزه، در سه بخش اصلی دریایی، زمینی و هوایی کرده است.

بررسی ها نشان می دهد از مجموع 29 طرح حمایت شده از زمان آغاز به کار مرکز طرح های کلان ملی فناوری، تمامی آنها در بازه زمانی سال های 1392 تا 1400 مورد حمایت قرار گرفته است.

مجموعا در حدود 246 میلیارد تومان اعتبار به منظور حمایت از طرح ها مصوب شده است که از این مقدار، رقمی در حدود 102 میلیارد تومان سهم معاونت بوده است.

همچنین حسب پیشرفت پروژه و شاخص های کلیدی عملکرد تعیین شده، تا به امروز اعتباری در حدود 21 میلیارد تومان، از سهم معاونت پرداخت شده است.

پیشتازی بخش حمل و نقل زمینی

تحلیل ها بیانگر آن است از مجموع 29 طرح حمایت شده، بخش حمل ونقل زمینی با 22 طرح، بیشترین تعداد طرح های مورد حمایت را به خود اختصاص داده است.

همچنین بررسی نسبت توزیع ریالی طرح ها حاکی از آن است که از مجموع 246 میلیارد تومان اعتبار مصوب، بخش زمینی با رقمی بالغ بر 191 میلیارد تومان، بیشترین مقدار ریالی حمایت را به خود اختصاص داده است.

تا به امروز 27 طرح که معادل حدود 85 درصد از حجم ریالی طرح های سرمایه گذاری شده در این حوزه را به خود اختصاص داده، با موفقیت همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1929

به "29 طرح کلان ملی فناوری در صنعت حمل ونقل حمایت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "29 طرح کلان ملی فناوری در صنعت حمل ونقل حمایت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید