اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت تا خاتمه سال آینده

به گزارش مجله فوتبال دوستان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستاهای کل کشور تا انتها سال آینده به طور کامل تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند.

اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت تا خاتمه سال آینده

عیسی زارع پور امروز 88 باجه خدمات بانکی روستایی در منطقه ها کم برخوردار 18 استان را افتتاح کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پوشش کامل روستاهای کشور به اینترنت گفت: حدود 20 درصدی که به جای مانده جزو نقاط سخت، صعب العبور و دورافتاده است.

زارع پور ادامه داد: در گذشته با ایجاد هر سایت حدود سه روستا تحت پوشش قرار می گرفت، اکنون برای این 5 تا 6 هزار روستای به جامانده برای هر روستا حداقل یک سایت باید احداث کنیم. گاهی هم احتیاج به سایت واسط داریم.

وی اضافه کرد: در واقع تحقق اینترنت در این 20 درصد به جامانده از روستاها به میزان 80 درصد روستاهایی که مجهز به اینترنت شده اند زحمت دارد، اما بر اساس وعده ای که به نمایندگان مجلس داده ایم تا سرانجام سال 1401 شاهد پوشش سراسری روستاهای بالای 20 خانوار در سراسر کشور خواهیم بود.

به گزارش ایرنا سال 92، تنها 11 درصد روستاهای بالای 20 خانوار ایران به اینترنت متصل بودند، اما اکنون فاصله اندکی به جای مانده تا اتصال 100 درصدی روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت را جشن بگیریم.

توجه به منطقه ها محروم و کمتر پیشرفته از جمله مهم ترین عوامل توسعه عدالت اجتماعی و تحقق اقتصاد مقاومتی است. با اجرای پروژه USO، گام های بلندی در مورد خدمت رسانی به روستاها برداشته شد و در کنار پوشش روستایی به دسترسی آن ها به شبکه ملی اطلاعات هم توجه ویژه ای شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1762

به "اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت تا خاتمه سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت تا خاتمه سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید