اجرای طرح انحراف ترافیک میدان آزادی، بعضی مسیرها مسدود شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری کرمان از اجرای طرح انحراف جهت میدان آزادی اطلاع داد.

اجرای طرح انحراف ترافیک میدان آزادی، بعضی مسیرها مسدود شد

علی زنگی آبادی با اشاره به شروع ساخت تقاطع غیرهم سطح میدان آزادی، گفت: طرح انحراف ترافیک میدان آزادی در سه فاز اجرا می شود.

وی اضافه نمود: با توجه به وسعت طرح و موقعیت پروژه تقاطع غیرهم سطح میدان آزادی در مرکز شهر، برای اجرای این پروژه، راستاهای منتهی به میدان آزادی به غیر از بلوار صدوقی (راه آهن) مسدود می شوند.

زنگی آبادی ادامه داد: طرح انحراف راستا این پروژه در سه فاز انجام می شود که در فاز نخست، راستا خیابان بهمنیار مسدود شده است.

وی بیان نمود: انحراف ترافیک این راستا به این شکل است که خودروهایی که از شمال شهر کرمان از جمله خیابان های 24 آذر و اقبال قصد عزیمت به سمت میدان آزادی دارند، با توجه به اینکه راستا از سه راه زهره کرمانی مسدود شده است؛ بنابراین، باید به سمت زهره کرمانی راست گرد نمایند.

وی گفت: خیابان زهره کرمانی هم به سمت تقاطع امام آدینه یک طرفه است، در وسط راستا نیز تقاطع لاری نجفی (20 متری نادر) وجود دارد که شهفرایندان می توانند از سمت 20 متری نادر به سمت بلوار جمهوری حرکت نمایند و یا اینکه راستا را تا تقاطع امام آدینه ادامه دهند و از تقاطع امام آدینه راستا خیابان فیروزه تا چهارراه فیروزه که از سمت شمال به جنوب یک طرفه شده را طی نموده و وارد بلوار صدوقی شوند و راستا را تا میدان آزادی طی نمایند.

زنگی آبادی اضافه نمود: این راستا برای افرادی است که می خواهند از شمال به سمت جنوب شهر حرکت نمایند و یا از شمال شهر به خیابان شهید بهشتی دست رسی پیدا نمایند.

وی ادامه داد: در تقاطع زهره کرمانی نیز چراغ فرماندهی حذف شده است؛ چرا که راستا مستقیم یا گردش به چپ نداریم؛ بلکه خودروها از راستا خیابان اقبال با راست گرد وارد بهمنیار می شوند و پس از آن، به وسیله چپ گرد وارد زهره کرمانی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان با بیان اینکه در فاز دوم خیابان استقلال از محدوده بیمارستان سیدالشهدا یا خیابان تبریزچی مسدود خواهد شد، گفت: برای افرادی که از سمت جنوب شهر از جمله پارک مطهری و خیابان های مطهری غربی و خواجو به سمت میدان آزادی در حرکت هستند، دو راستا تعریف شده است.

زنگی آبادی اضافه نمود: در راستا اول شهفرایندان می توانند از چهارراه خواجو به سمت پارک نشاط و چهارراه فردوسی حرکت نمایند و به وسیله بلوار فردوسی به سمت چهارراه سمیه بیایند و سپس از بلوار جهاد وارد راستا فاز یک شوند.

وی ادامه داد: برای اینکه راستا خیلی شلوغ نشود، ابتدای خیابان خواجو با توجه به عرض خوبی که دارد، دوطرفه خواهد بود، اما قطعه دوم خیابان خواجو به دلیل عرض کم، به سمت پارک نشاط و چهارراه فردوسی یک طرفه شده است.

زنگی آبادی بیان نمود: هم نین شهفرایندان می توانند از تقاطع کوچه آسیاباد به سمت خیابان پروین اعتصامی حرکت نموده و از کوچه مجاور بیمارستان فاطمه زهرا به خیابان شریعتی دست رسی پیدا نمایند؛ ضمن اینکه کوچه آسیاباد شمالی به سمت شمال نیز یک طرفه شده است.

وی اضافه نمود: برای افرادی هم که قصد حرکت به سمت غرب را دارند، دو راستا تعریف شده که می توانند از راستا خیابان خواجو به سمت چهارراه فیروزه - ابوذر حرکت نمایند و به وسیله خیابان فیروزه وارد بلوار صدوقی شوند و راستا را تا میدان آزادی طی نمایند.

زنگی آبادی ادامه داد: در راستا دوم نیز شهفرایندان می توانند از چهارراه فیروزه - ابوذر عبور نمایند و از انتهای خیابان خواجو از سه راه دخانیات وارد بلوار صدوقی شوند.

وی گفت: همچین افراد می توانند از چهارراه خواجو عبور نمایند و به وسیله خیابان پروین اعتصامی غربی که به سمت غرب یک طرفه شده، وارد خیابان فیروزه شوند و به سمت بلوار شهید صدوقی حرکت نمایند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان فاز سوم طرح انحراف راستا میدان آزادی را مسدود کردن بلوار جمهوری دانست و گفت: بلوار جمهوری از چهارراه امام آدینه به سمت میدان آزادی مسدود خواهد شد.

زنگی آبادی اضافه نمود: در این راستا به سمت میدان آزادی، فقط تاکسی ها و اتوبوس ها حق عبور دارند

وی ادامه داد: برای رفاه شهفرایندانی که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی قصد عزیمت به فرودگاه، شهرک باهنر، شهرک مطهری و دیگر مقاصد غرب شهر را دارند، ابتدای بلوار جمهوری راستا انحرافی با عنوان خط ویژه در نظر گرفتیم که تاکسی ها و اتوبوس ها می توانند از چهارراه امام آدینه به سمت میدان آزدادی حرکت نمایند و نرسیده به میدان آزادی از بریدگی ای که وسط رفوژ ایجاد شده، وارد لاین مقابل شوند و به سمت چهارراه امام آدینه برگردند.

زنگی آبادی گفت: برای خودروهایی که قصد دارند از سمت غرب به سمت میدان آزادی حرکت نمایند، حدفاصل تقاطع امام آدینه به فیروزه که طول کمی دارد، به سمت جنوب (چهارراه فیروزه) یک طرفه و چراغ فرماندهی فیروزه هم حذف شده است؛ بنابراین، خودروها می توانند به وسیله چپ گرد به سمت میدان آزادی حرکت نمایند.

وی اضافه نمود: بلوار شهید صدوقی، تنها راستای است که در این طرح به سمت میدان آزادی باز است و خروج آن نیز فقط به وسیله خیابان شهید بهشتی است.

زنگی آبادی ادامه داد: فقط ربعِ جنوبی میدان آزادی باز است تا خودروهایی که از سمت غرب می آیند، بتوانند از این محدوده وارد خیابان شهید بهشتی و سپس شریعتی شوند.

وی در مورد خط ویژه اتوبوس های راستا میدان آزادی تا میدان شهدا هم گفت: اتوبوس ها همچون گذشته در خط ویژه خیابان های شریعتی و شهید بهشتی حرکت می نمایند؛ اما دیگر وارد خیابان 24 آذر نمی شوند؛ بلکه دور میدان آزادی در ضلع شمال شرقی دور می زنند و دوباره وارد خیابان شهید بهشتی می شوند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان در ادامه، ضمن عذرخواهی از شهفرایندان، از مردم به دلیل صبوری در اجرای پروژه تشکر کرد.

زنگی آبادی بر دقت بیش تر راننده ها به علایم راهنمای راستا تاکید نمود و گفت: اگر راننده ها به تابلوها و علایم راهنمای راستا توجه نمایند، دچار سردرگمی نخواهند شد.

وی اضافه نمود: شهفرایندان عزیز می توانند با توجه به علایم، به راحتی راستا خود را انتخاب نمایند و به مقصد برسند.

زنگی آبادی همچنین با بیان این که همکاری با پلیس راهور به کاهش بار ترافیکی یاری می نمایند، خطاب به شهفرایندان تاکید نمود: شهفرایندان در حد امکان از ورود به محدوده میدان آزادی خودداری نموده و برای رسیدن به مقصد از شعاع بزرگ تر به ویژه از راستا بزرگ راه ها استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: شهفرایندان از معابر فرعی و کوچه های این محدوده نیز کم تر استفاده نمایند.

زنگی آبادی از والدین نیز خواست برای انتقال بچه های خود به مدارس، از خودروهای شخصی استفاده ننمایند.

وی گفت: والدین برای کاهش بار ترافیکی، از وسایل نقلیه عمومی از جمله سرویس مدارس استفاده نمایند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان با بیان اینکه ساخت تقاطع غیرهم سطح میدان آزادی بین 22 تا 26 ماه طول خواهد کشید، گفت: بنابراین، مردم باید با صبوری از راستاهای جایگزین استفاده نمایند.

نصب وسایل تندرستی در پارک نیایش

علی نیک طبع شهردار منطقه چهار با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ورزش همگانی و ارتقای سلامت و تندرستی شهفرایندان، گفت:بر اساس برنامه ریزی های انجام شده وسایل تندرستی در بقیه پارک های این منطقه نیز نصب خواهد شد.

وی هدف از این اقدامات را زیباسازی فضاهای شهری و اماکن عمومی و تامین رفاه حال شهفرایندان دانست و توضیح داد: به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهفرایندان و همچنین توسعه و ارتقاء فرهنگ ورزش و سلامتی در جامعه، تجهیز اماکن عمومی به وسایل ورزشی و تندرستی در برنامه کاری شهرداری نهاده شده است.

برگزاری نمایشگاه یادها در فرهنگ سرای جان دنیا

مدیر فرهنگ سرای جان دنیا شهرداری کرمان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف مهم برگزاری ویژه برنامه های فرهنگ سرای جان دنیا در ایام سال است.

سلمان متحدین با بیان اینکه جوانان غیور ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی جان خود را در راستای ایجاد آرامش و امنیت امروز ما نثار کردند، گفت: فرهنگ سرای جان دنیا در هفته دفاع مقدس بوی جبهه و جنگ گرفت.

وی از برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس با عنوان یادها با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در فرهنگ سرای جان دنیا اطلاع داد و اضافه نمود: این نمایشگاه با استقبال خوب همشهریان کرمانی روبرو شده است.

وی ادامه داد: در قالب این نمایشگاه، ضمن به نمایش گذاشتن عکس های دوران دفاع مقدس، تعدادی از لوازم مورد استفاده در آن دوران نیز در معرض دید عموم نهاده شد.

متحدین همچنین با اشاره به روایت گری دوران دفاع مقدس توسط ایثارگران برای عموم اضافه نمود: در این ایام دکتر یوسفی مؤلف کتاب جراحی در خاک ریز که جزء اولین گروه پزشکان ایرانی است که در نخستین روزهای جنگ ایران و عراق، به صورت داوطلب به جبهه های جنگ اعزام شد، به بیان خاطرات پزشکی دوران جنگ و به تبیین نقش پرستاران زن در آن دوران پرداخت. متحدین گفت: فضاسازی هفته دفاع مقدس، ساخت سنگر و ایستگاه مطالعه شامل کتاب هایی با موضوعیت دفاع مقدس، از فعالیت های فرهنگ سرای جان دنیا برای ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و شهادت و بیان رشادت های دلاوران این مرز و بوم است.

احداث پارک در شهرک الغدیر

علی پوراسماعیلی شهردار منطقه دو کرمان از احداث پارک جدید در شهرک الغدیر اطلاع داد و گفت: به دلیل تراکم جمعیت در این شهرک و نبود فضای سبز کافی برای استفاده ساکنین، احداث پارک در این شهرک در دستور کار معاونت فنی و عمرانی منطقه نهاده شد.

وی اضافه نمود: عملیات اجرای پارک مذکور در حال اجرا است.

شهردار منطقه دو کرمان همچنین از بهسازی پیاده رو حدفاصل بلوار پرستار تا پل کوثر اطلاع داد و توضیح داد: پس از اتمام عملیات جدول گذاری در این راستا، عملیات بهسازی پیاده روی آن شروع شده است

آسفالت دو خیابان در منطقه سه

شهردار منطقه سه گفت: در هفته گذشته، دو خیابان در منطقه سه زیرسازی و آسفالت شد.

علی خدادادی از زیرسازی و آسفالت شش هزار مترمربع از راستا بزرگ راه یادگار امام مقابل درمانگاه ایثارگران و هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت کوچه 28 استاد مطهری فرعی اول سمت راست غربی دو اطلاع داد و گفت: کار آسفالت معابر اصلی و کوچه هایی که خودیاری و عوارض شهرداری بپردازند، در دستور کار است.

بازار کرمان طبق اصول فنی و تخصصی بازسازی شود

استاندار کرمان شب گذشته به هم راه معاونان فنی عمرانی و سیاسی و امنیتی خود از فرایند بازسازی بازار کرمان بازدید کرد.

علیرضا رزم حسینی در حاشیه این بازدید بر مشخص تکلیف و جمع آوری ساخت وسازها و الحاقات غیرمجاز در بازار تاریخی کرمان تاکید نمود و گفت: این تصرفات غیرمجاز، به ترکیب این اثر تاریخی ارزشمند آسیب وارد می نماید؛ بنابراین، باید اقدامات لازم برای جمع آوری این الحاقات از سوی دستگاه های متولی انجام گیرد.

وی همچنین گفت: بازار تاریخی کرمان باید بر اساس ضوابط و استانداردهای میراث فرهنگی و بر طبق اصول فنی و تخصصی بازسازی شود.

استاندار کرمان از رعایت نکردن نظافت از سوی بازاریان نیز انتقاد کرد و گفت: دولت برای بازسازی بازار تاریخی کرمان اقدام نموده و این درست نیست که کسبه در این مکان تاریخی بهداشت را رعایت ننمایند.

استاندار کرمان همچنین در جمع خبرنگاران گفت: سه هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر کرمان در حال اجراست.

رزم حسینی با بیان اینکه اکنون، توجه ویژه ای به مرمت و بازسازی آثار تاریخی استان کرمان به ویژه بازار تاریخی شهر کرمان شده است، به کف سازی و مرمت سقف بازار کرمان و مرمت بازار مظفری طی سال گذشته اشاره نمود و بیان داشت: در امسال نیز نماسازی و دیوارسازی راسته بازار شروع شده است.

استاندار کرمان اضافه نمود: آثار تاریخی اطراف بازار کرمان شامل ابنیه موجود در خیابان امام خمینی (ره) و بازار قلعه محمود نیز مرمت و بازسازی می شوند.

رزم حسینی ادامه داد: با مرمت بازار تاریخی کرمان و رونق این مکان، به تدریج شاهد تغییر بافت مسکونی و همچنین خروج اتباع بیگانه از این منطقه هستیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه طی سال های اخیر با توجه به تخریب بافت تاریخی کرمان و مهاجرت کرمانی های اصیل به دیگر مناطق شهر، فرهنگ و هویت بافت تاریخی تغییر نموده است، گفت: با بازسازی بافت تاریخی، بی شک هویت از دست رفته این منطقه برمی شود و ارزش پیدا می نماید.

رزم حسینی اضافه نمود: با افزایش قیمت زمین و اجاره بها در بافت تاریخی کرمان پس از مرمت و بازسازی بازار تاریخی، دیگر اتباع بیگانه توان پرداخت هزینه ها را ندارند و از بافت تاریخی خارج می شوند.

وی توضیح داد: بسیار امیدوار هستیم که بافت تاریخی و بازار کرمان به روزگار گذشته خود برگردند و شاهد رونق در این منطقه باشیم.

استاندار کرمان از شروع حرکت جهادی در بازار تاریخی کرمان اطلاع داد و افزود: بازسازی بازار کرمان طی چند مرحله در حال اجرا است و ان شاء الله تا سال آینده به خاتمه می رسد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه اعتبارات مورد احتیاج برای مرمت و بازسازی بازار تاریخی کرمان تامین شده است، اضافه نمود: هم دلی خوبی بین بازاریان، اتاق اصناف و مسئولان استان کرمان برای بازسازی بازار تاریخی وجود دارد و همه حضور دارند تا استان را بسازند.

وی اظهار امیدواری کرد سال آینده، از نظر عمران و آبادانی، سال خوبی برای کرمان باشد.

استاندار کرمان درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در بازار تاریخی کرمان نیز توضیح داد: در سال های گذشته تخلفاتی انجام شده و در زمینه تصرفات و الحاقات غیرقانونی تصمیم گیری لازم انجام می شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه بازار کرمان یک بازار اسلامی است، توضیح داد: بازاریان ما افراد شریفی هستند و در زمینه بازسازی بازار و برطرف تصرفات غیرقانونی در این اثر تاریخی ارزشمند همکاری لازم را انجام می دهند.

نورپردازی بازار و میدان گنجعلیخان

معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در جریان بازدید استاندار کرمان از بازار گفت: بازار بزرگ و میدان گنجعلیخان کرمان نورپردازی می شوند.

ابوالقاسم سیف الهی بر جمع آوری ساخت وسازهای غیرمجاز راسته بازار تاکید نمود و گفت: این الحاقات باید جمع آوری شوند.

معاون عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: تصرفات، الحاقات و ساخت وسازهای غیرمجاز در بازار تاریخی کرمان با حضور نمایندگان دستگاه های مربوط، دادستان کرمان و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در کمیته سامان دهی بازار مورد آنالیز قرار می گیرند تا برخورد لازم با متخلفان انجام شود.

سیف الهی اضافه نمود: دستگاه های متولی با موضوع شهرداری کرمان به وسیله رسانه ها به بازاریان اطلاع رسانی نمایند تا توجه بیش تری به بهداشت و نظافت بازار داشته باشند؛ زیرا در غیر این صورت با افرادی که نظافت بازار را رعایت ننمایند، برخورد می شود.

وی از تعمیر اساسی پشت بام بازار اطلاع داد و گفت: شرکت برق منطقه ای استان کرمان نیز نسبت به اصلاح شبکه برق بازار اقدام می نماید.

سیف الهی اضافه نمود: درهای مغازه های بازار تاریخی کرمان هم با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به صورت متمرکز ساخته و نصب می شوند.

هشدار به طلافروشی های بازار

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان هم در این بازدید نسبت به عدم رعایت مسایل امنیتی از سوی برخی از طلافروشی های بازار هشدار داد.

حمید ذکاء اسدی گفت: با توجه به توافقی که با رئیس صنف طلافروشان کرمان انجام گرفته، طلافروشی های بازار کرمان باید در ویترین های مغازه های خود از شیشه های مناسب استفاده نمایند.

وی با تاکید بر این که در زمینه مسائل امنیتی باید به طلافروشان تذکر داده شود، بر پیش گیری از حوادث احتمالی تاکید نمود و اضافه نمود: قبل از آن که حادثه ای روی دهد، باید پیش گیری های لازم انجام گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان اضافه نمود: فرماندار کرمان مأمور شد تا صبح زود از بازار کرمان بازدید کند و براساس گزارش هایی که وی ارائه داد، برخی از طلافروشی ها اقدامات لازم برای تامین امنیت را انجام نمی دهند که تذکرات لازم به آن ها ارائه خواهد شد.

ذکاء اسدی همچنین بیان نمود: مرمت و بازسازی بازار تاریخی کرمان به افزایش امنیت در این اثر ارزشمند یاری زیادی می نماید.

وی توضیح داد: بر اساس گزارش های ارائه شده، با شروع مرمت بازار تاریخی کرمان، شاهد افزایش حضور افراد با سطح فرهنگ بالاتر در بین بازاریان و خریداران هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بر لزوم همکاری بازاریان برای نظافت و بهداشت بازار تاریخی کرمان تاکید نمود و گفت: تا به امروز، برخی از بازاریان برای بازسازی بازار تاریخی کرمان همکاری خوبی داشته اند.

ذکاء اسدی از نصب دوربین های مداربسته در راسته بازار تاریخی کرمان اطلاع داد و بیان نمود: بازاریان و به ویژه طلافروشان با نصب وسایل ایمنی می توانند از بروز حوادث ناگوار جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 732

به "اجرای طرح انحراف ترافیک میدان آزادی، بعضی مسیرها مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح انحراف ترافیک میدان آزادی، بعضی مسیرها مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید