ادامه بدقولی ها در بازسازی موزه هنر های معاصر تهران

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مدیرکل هنر های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد موزه هنر های معاصر تهران تا سرانجام تابستان بازگشایی گردد. این در حالی است که پیش تر هادی مظفری از بازگشایی موزه تا سرانجام بهار خبر داده بود.

ادامه بدقولی ها در بازسازی موزه هنر های معاصر تهران

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنر های تجسمی، هادی مظفری مدیرکل هنر های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر، بیست و نهم اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی را به تمامی مدیران، کارکنان و فعالان این حوزه تبریک گفت.

وی افزود: ما امیدواریم موزه هنر های معاصر تهران را تا انتها تابستان بازگشایی کنیم، ولی همانطور که می دانید بازسازی و بهسازی یک بنای تاریخی با آن معماری منحصر به فردی که موزه هنر های معاصر دارد، بسیار سخت است و باید با وسواس و دقت زیادی صورت پذیرد. در گنجینه این موزه شاهکار های هنری از تمام جهان نگهداری می گردد که باید در این بازسازی اصل آثار بدون آسیب بمانند و کار بازسازی نیز باید طبق یک قاعده درست و صحیح انجام گردد. تقریباً طی بیش از 40 سال که از عمر موزه می گذرد همه قسمت ها از جمله تهویه این مکان دچار فرسایش شده بود و باید بازسازی صورت می پذیرفت و دولت تصمیم گرفت این کار را انجام دهد و سختی کار را به جان خرید. امروز بیش از 86 درصد کاربازسازی و بهسازی موزه هنر های معاصر تهران، پیش رفته و امیدواریم که تا انتها نیمه نخست همین سال جاری، یعنی انتها تابستان موزه هنر های معاصر تهران بازگشایی گردد.

مظفری اضافه نمود: در ایام قرنطینه هم موزه هنر های معاصر یکی از پیشگامان بود و در روز های انتها سال، یعنی از 25 اسفند 98 تا انتها فروردین، چهل شماره رویدادی را به نام نو به نو تعریف و اجرا کردیم. نو به نو هر روز به معرفی یک یا چند اثر از آثار موزه پرداخت و استقبال خوبی هم از آن شد.

وی با بیان اینکه از فرصت تعطیلی و عملیات عمرانی و بازسازی موزه سعی کردیم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: همکاران ما در موزه هنر های معاصر در دوران قرنطینه، کار پژوهشی بسیار گسترده ای را شروع کردند و درباره تک تک آثار و مجموعه ها تحقیق کردند و این کار ارزشمند به مرور منتشر خواهد شد و مردم از آن در قالب کتاب و مقاله و نمایشگاه استفاده خواهند کرد. طی 40 سال اخیر، بانک اطلاعاتی صحیح و کاملی از مجموعه آثار موزه در اختیار نداشتیم و همه چیز به صورت دست نویس و سنتی اداره می شد و بازسازی و بازسازی این فرصت را داد تا با برنامه نویسی و ایجاد بانک اطلاعاتی به روز و نرم افزار قابل دسترسی، تمامی آثار موزه از قبیل شناسنامه، زمان خرید، نوع مالکیت و ابعاد آن ها و… جمع آوری و راستی آزمایی گردد و اکنون آماده است تا با بازگشایی، این اطلاعات در اختیار عموم قرار بگیرد.

مدیر کل هنر های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره گردشگری هنری آنلاین موزه های جهان گفت: آنچه می بینیم بیشتر حرکت در موزه و تماشای آثاری است که دائم در محل موزه واقع شده است. تفاوتی که در موزه هنر های معاصر ما وجود دارد این است که از نظر کمیت و ارزش آثار موجود، 9 گالری ما هیچ زمان گنجایش کافی برای نمایش همه آثار را در اختیار نداشته و رویه بر آن بوده که هر سال چهار نمایشگاه برگزار گردد. چیزی حدود 3260 اثر در گنجینه است و امکان نمایش همگی آن ها را در یک زمان واحد نداشته ایم، چون کل فضای ما دوهزار متر مربع است و چنین امکانی را به ما نمی دهد. امروز این امکان وجود دارد که نمایشگاهی از آثار هنرمندان یک سبک هنری به نمایش گذاشته گردد و امکان تور های آنلاین هم برای آن مهیا خواهد بود. از این نکته نباید غافل شویم که رونق حضور و رفت وآمد مردم هم مسأله ای بسیار حیاتی و لازم است و همین است که مردم از قاره ای به قاره ای دیگر سفر می نمایند و گردشگری هنری و فرهنگی شکل می گیرد. موزه های مختلف جهان نیز که گردش مجازی را در دوران قرنطینه فراهم نموده اند، به صورت محدود بود. ما هم سعی کردیم تعدادی از آثار موزه را در 40 شب در رأس ساعت مقرر به نمایش بگذاریم و امیدواریم اینگونه برنامه ها در آینده هم ادامه پیدا کند.

موزه هنر های معاصر تهران از اردیبهشت97 برای بازسازی تعطیل شد و قرار بود فرایند بازسازی آن طی 4-5 ماه به انتها برسد. اما چندین مرتبه تمدید شد. پیش تر هادی مظفری مدیرکل هنر های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود موزه تا انتها بهار بازگشایی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 908

به "ادامه بدقولی ها در بازسازی موزه هنر های معاصر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بدقولی ها در بازسازی موزه هنر های معاصر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید