افزایش چشمگیر ممانعت از سفر اروپاییان به انگلیس بعد از برگزیت

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یک روزنامه انگلیسی از افزایش چشمگیر ممانعت دولت انگلیس از ورود شهفرایندان اروپایی به این کشور از زمان تکمیل شدن فرایند برگزیت خبر داده است.

افزایش چشمگیر ممانعت از سفر اروپاییان به انگلیس بعد از برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه کوریر، از زمان تکمیل شدن فرایند برگزیت در اول ژانویه امسال میلادی بیش از 3 هزار شهفرایند از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مرزهای انگلیس پذیرفته نشده و اجازه ورود به آن ها داده نشده است.

به گزارش روزنامه گاردین، تنها در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی در مجموع حدود 3294 شهفرایندان اتحادیه اروپا از سفر به انگلیس ممانعت شدند که تعداد آن ها 6 برابر بیشتر از همین دوره زمانی در سال قبل از آن بود.

آندره آ مایکائلیس، سفیر آلمان در لندن به شدت درباره این مسئله ابراز نگرانی نموده است.

وی در پیامی توئیتری گفت: ما می توانیم بگوییم که این امر با توجه به خاتمه آزادی ترددها باید اتفاق بیفتد، اما با این همه این یک واقعیت جدید و جوی را ایجاد می نماید که در آن همیشه این مسئله سخت تر می شود که ما با هم در ارتباط باقی بمانیم.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور انگلیس رومانی در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی با بیش از 2000 شهفرایند پذیرفته نشده در انگلیس بیشترین آسیب را از این شرایط دیده است. این آمار برای این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن حدود 10 برابر افزایش داشته است.

انگلیس در اول ژانویه با تکمیل شدن فرایند برگزیت از اتحادیه گمرکی اروپا و بازار داخلی این اتحادیه خارج شد. جهانگرد ها از اتحادیه اروپا همچنان مجاز هستند بدون ویزا به این کشور سفر نمایند. اما شهفرایندان اروپایی برای اینکه بتوانند در انگلیس زندگی و یا کار نمایند به ویزا احتیاج دارند.

افرادی که تا قبل از خاتمه سال 2020 در این کشور زندگی می کردند می توانند تا خاتمه ماه ژوئن برای برنامه به اصطلاح تسویه حساب اقدام نمایند. این امر تا حدود زیادی همان حقوق قبل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را برای آن ها تضمین می نماید.

وزیر کشور انگلیس اخیرا اعلام نموده که با توجه به خروج این کشور از اتحادیه اروپا می خواهد قواعد سفری مشابه آمریکا را به عنوان مجوز ورود به این کشور از جمله برای شهفرایندان اروپایی در دستور کار قرار دهد.

پریتی پاتل، وزیر محافظه کار کشور در انگلیس اعلام نموده که می خواهد مجوزهای سفر به انگلیس را بر اساس نمونه آمریکایی معرفی کند. با این طرح ورود به انگلیس برای مسافران جهانگردی و تجاری از اتحادیه اروپا به انگلیس هم پیچیده تر می شود.

وی گفته که باید در آینده برای سفرهای بدون ویزا مجوزهای ورودی مشابه نمونه آمریکایی معرفی شود. تنها موارد استثناء از این قانون شهفرایندان ایرلندی و افراد مقیم انگلیس خواهند بود

پاتل همچنین در حال برنامه ریزی برای اصلاح قانون است تا امکان پناهندگی برای افرادی که به صورت غیر قانونی به کشور وارد شده اند را غیر ممکن سازد.

وی روز دوشنبه 24 می پیشنهاد کرد افرادی که می خواهند بدون ویزا یا با اسناد مهاجرت وارد بریتانیا شوند باید اجازه نامه مسافرت به وسیله اینترنت را ارایه نمایند. این پیشنهاد از مدل امریکایی ESTA درخواست دیجیتالی مسافرت نسخه برداری شده است

ESTA یک سیستم آنلاین است که وظیفه معین واجد شرایط بودن کسانی که قصد سفر به ایالات متحده آمریکا را دارند به عهده دارد. از راه این برنامه، اطلاعات توسط مسافر در فرم آنلاین پر می شود و گمرک و مأموران حفاظت مرزی آمریکا به محض ورود مسافران به اطلاعات شخصی آنها مانند محل زندگی، کار و پاسخ به پرسش های واجد شرایط بودن دست پیدا می نمایند.

بر اساس این پیشنهاد، قرار است اطلاعات مربوط به مهاجرت در انگلستان به روز شوند و مرزهای انگلستان تا سال 2025 با یک سیستم کنترل دیجیتال مجهز شود.

به گفته پریتی پاتل، هدف اصلی این سیستم کنترل شمار دقیق افراد در داخل و خارج و آمار کسانی است که می خواهند وارد این کشور گردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1608

به "افزایش چشمگیر ممانعت از سفر اروپاییان به انگلیس بعد از برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر ممانعت از سفر اروپاییان به انگلیس بعد از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید