افزایش 732 واحدی شاخص بورس

به گزارش مجله فوتبال دوستان، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک فرایند نوسانی با 732 واحد رشد همراه شد.

افزایش 732 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران گرچه در ابتدای معاملات امروز با رشد مناسبی همراه شد، اما از میانه بازار رو به ریزش نموده و در نهایت شاخص کل با افزایش 732 واحد به رقم یک میلیون و 425 هزار و 464 واحد رسید.

بعلاوه شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 1409 واحد به رقم 419 هزار و 550 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 727 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 5.5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 801 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات در فرابورس هم امروز به بیش از 10 هزار و 894 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 15 هزار و 694 میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی فقط 0.5 درصد افزایش یافت، شاخص کل هموزن 0.33 درصد کاهش یافت، شاخص قیمت با معیار هموزن هم به همین مقدار کاهش یافت. شاخص آزاد شناور 0.5 درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 0.3 درصد تقویت شد، اما شاخص بازار دوم بورس 0.24 درصد کاهش یافت.

امروز نماد های توسعه نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی شیراز، پالایش نفت تهران و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

بعلاوه خبر می رسد محمدیاسر طیب نیا به اسم مدیرعامل نو فولاد مبارکه منصوب شده است.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با افزایش 53 واحدی به رقم 20 هزار و 859 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 164 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه به بیش از 370 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 725 هزار فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 895 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو، مجتمع دنیا فولاد سیرجان به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته اند و نماد های بیمه پاسارگاد و سرمایه گذاری صبا تأمین بیشتر اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است بنابراین کارشناسان بازار سرمایه توصیه می نمایند مردم به وسیله صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه شوند.

به گفته معاون اجرایی سازمان بورس در کشور های پیشرفته در ازای هر نماد بورسی سه صندوق حضور دارند یعنی تعداد صندوق ها در بازار سرمایه 3 برابر شرکت ها و نماد ها است و 70 درصد مردم کشور های پیشرفته به وسیله صندوق ها وارد سرمایه گذاری می شوند در حالی که در کشور ما فقط 4 درصد سرمایه گذاران به وسیله صندوق ها و نهاد های اقتصادی بوده و 96 درصد ترجیح دادند به صورت مستقیم وارد خرید و فروش سهام شرکت ها شوند و، چون این شرکت ها دارای ریسک و نوسان هستند، بعضی از افراد که از سال گذشته وارد بازار سرمایه شده اند، با ضرر های جبران ناپذیری روبه رو شده اند به این لحاظ کارشناسان توصیه می نمایند به وسیله صندوق هایی با عایدی ثابت وارد بازار شوند و بعلاوه از محل پس انداز مازاد که احتیاج فوری به آن نیست وارد شوند و قبل از خرید و فروش سهام حتما با افراد کارشناس و امین مشورت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1755

به "افزایش 732 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 732 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید