امیرعبداللهیان: ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در خصوص آخرین تحولات مصاحبه برای لغو تحریم ها گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان: ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است

به گزارش تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از کوشش های آقای بورل برای رسیدن به توافق و انتقاد از اقدامات غیر سازنده و شتابزده آمریکا در صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، و در پاسخ به درخواست تداوم مذاکرات گفت: تهران از مذاکره منطقی و مبتنی بر نتیجه همیشه استقبال نموده است اما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار، لازم است طرف مقابل رفتارهای دوگانه و متناقض خود را کنار بگذارد.

امیرعبداللهیان افزود: ما بعد از صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس، نشان دادیم که از حقوق ملت عقب نشینی نمی کنیم و اگر آمریکا بخواهد رفتار غیرسازنده خود را ادامه دهد، با پاسخ متناسب ما روبرو خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی برترین و مناسب ترین جهت و راه چاره است.

امیرعبداللهیان افزود: ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است. به همین علت همیشه در گفتگوها، ابتکارات مهمی را برای رسیدن به توافق مطلوب ارائه نموده ایم. اما باید مذاکره نتیجه بخش باشد.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز تمایل برای تداوم ایفای نقش مثبت در رسیدن به توافق نهایی گفت: راه برون رفت از شرایط کنونی، پیگیری دیپلماسی و اجتناب از اقدامات غیر سازنده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اراده سازنده ایران برای دستیابی به توافق خوب و پایدار، گفت: تا رسیدن به توافق در وین فاصله زیادی نداریم و اکنون نیز زمان آن است که گفتگوها مجدداً و با سرعت از سر گرفته گردد و کوشش گردد تا از افزایش تنش جلوگیری گردد.

بورل افزود: آماده ام تا در اسرع وقت مساعی لازم را برای نیل به نتیجه مورد توافق طرفها صورت دهم.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2035

به "امیرعبداللهیان: ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید