طراحی باغ ویلا کوچک: باغ هنر بم، ایده استاد شجریان به بار نشست

به گزارش مجله فوتبال دوستان، سر برآوردن ققنوس هنر در دل خاکستر از آرزوهای استاد شجریان بود، شجریان اندوه را به باغ هنر در بم تبدیل کرد، که این روزها به بار نشسته است.

طراحی باغ ویلا کوچک: باغ هنر بم، ایده استاد شجریان به بار نشست

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ هنر بم که در این روزها گشایش یافته است از معرفت نهفته در وجود استاد محمدرضا شجریان سرچشمه می گیرد. کمتر هنرمندی وجود دارد که به میزان او به مسائل اجتماعی و تاریخی در آثارش بپردازد. با آنالیز آثار او می توان دوره های مهم فراز و نشیب تاریخ این سرزمین را مشاهده کرد. کتایون خوانساری در مراسم افتتاح باغ هنر بم، از جمله ویژگی های استاد شجریان را مردمی بودن صدای وی دانست و خرسندی خود را از به بار نشستن زحمات همسرش، استاد شجریان ابراز کرد.

علی نعمتی که معمار این پروژه هنری است، در خصوص ساخت پروژه توضیحاتی را ایراد کرد. کلنگ این پروژه پس از کنسرت هم نوا با بم با اجرای استاد شجریان درسال 1383 زده شد و عملا از ابتدای سال 95 با همکاری صنایع خودروسازی کرمان خودرو و مبانی و معماری ایرانی شروع بکار کرد.

این پروژه به منظور آموزش هنر در بم راه اندازی شده است و کاملا با اقلیم بم سازگار است که متشکل از 10 کلاس تئوری ، چهار کلاس عملی، سالن تمرین موسیقی، پنج کلاس پیانو ، آمفی تئاتر 100 نفره و یک کتابخانه است.

این طرح در زمینی به مساحت چهار هزار و 200 متر مربع مساحت در قالب دارای چهار اسکلت بود که فعلا یک اسکلت آن ساخته شده است و استودیو ضبط صدا و آرشیو موسیقی هم در آن در نظر گرفته شده است.

باغ هنر بم با حضور کتایون خوانساری همسر استاد شجریان، رایان شجریان فرزند استاد شجریان، استاد حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده، مجید رجبی معمار مدیرخانه هنرمندان ، نوربخش مدیرخانه موسیقی ایران و جمع کثیری از هنرمندان و موسیقی دانان کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان پنج شنبه شب در بم افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم از نماد باغ هنر بم که به وسیله استاد علی شیرازی خوشنویسی شده بود رونمایی شد .

پنجم دی ماه سال 82 زلزله 6.6 ریشتری مهیب بم، جان بیش از 30 هزار نفر از هموطنان را گرفت و بیش از 50 هزار نفر مصدوم شدند. محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران در غم بم و با یاد جانباختگان این حادثه تلخ، کنسرت هم نوا با بم را اجرا کرد محمدرضا شجریان به جای این که خودش را تن ها به برگزاری یک کنسرت محدود کند کوشش کرد اقدامی انجام دهد که برای همواره ماندگار باشد. بنابراین پس از اجرای این کنسرت در سال 83 کلنگ باغ هنر به زمین زده شد. او این کار را با فروتنی بسیار زیادی انجام داد و دشواری های زیادی در کار برایش ایجاد شد، اما پایان باغش به ثمر نشست.

عکس از مجتبی فرج آبادی

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1970

به "طراحی باغ ویلا کوچک: باغ هنر بم، ایده استاد شجریان به بار نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باغ ویلا کوچک: باغ هنر بم، ایده استاد شجریان به بار نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید