با این گزارش به هلسینکی سفر کنید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، هلسینکی پایتخت فنلاند و بزرگترین شهر آن است که در شبه جزیره گرانیتی در سواحل شمالی خلیج فنلاند، رو به دریای بالتیک واقع شده است. گوستاووس واسا، پادشاه سوئد، در سال 1550 میلادی هلسینکی را تأسیس کرد و در سال 1808 این شهر یک دوک نشین روسیه شد. این شرایط تا انقلاب روسیه ادامه داشت و پس از آن، فنلاند به عنوان یک کشور مستقل رسمیت یافت؛ کشوری عضو حوزه شینگن و با واحد پول یورو.

با این گزارش به هلسینکی سفر کنید

به گزارش خبرنگاران، شهر بندری هلسینکی که در آن بسیاری کشتی دریایی رفت و آمد می کنند، یک شهر عالی برای گشت و گذار با پای پیاده یا دوچرخه است.

هلسینکی نیز مانند دیگر پایتخت های کشورهای اسکاندیناوی، از مجموعه ای گسترده از جزیره های کوچک در ساختار شهر تشکیل می شود. قلعه سوابورگ (قلعه سوئد) که در اواسط قرن 18 ساخته شد تا دسترسی روسیه را به بالتیک ممنوع کند و با فتح در سال 1918 میلادی، نام قلعه فنلاندی به خود گرفت و اکنون در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.

میدان بازار در مرکز هلسینکی، یکی از معروف ترین بازارهای فضای باز در شمال اروپا است. این بازار در حاشیه دریای بالتیک، مملو از غرفه هایی است که غذاهای فنلاندی، گل و سوغاتی یادگاری به فروش می رسانند.

کلیسای سنگی یکی از جاذبه های منحصر به فرد هلسینکی است. کلیسایی طراحی شده در دل صخره ها در شهری که در امتداد ساحل و جزیره ها، شیبی دارد که امکان چنین حفاری و طراحی رادر دل آن ممکن کرده است. کلیسای راک در اواخر دهه 1960 توسط تیمو و توومو سوومالاینین طراحی شده است. این کلیسا طرحی دایره ای دارد و نور از گنبد آن می تابد. این کلیسا همچنین به دلیل آکوستیک بسیار عالی که توسط سطوح سنگی دارد، به عنوان یک سالن کنسرت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کلیسای جامع هلسینکی یا همان کلیسای سنت نیکولاس، در نقطه ای بلنداز شهر قرار گرفته است و در روزهای آفتابی واقعا دیدنی می شود.

مراسم نظامی تشریفاتی در پای پله های آن روزانه خیلیاز تماشاگران را به سوی خود جلب می کند.

کلیسای جامع اوسپنسکی نیز در نقطه بلند دیگری از شهر، دیگر جاذبه هلسینکی است؛ یک کلیسای ارتدوکس ساخته شده در دهه 1860 با آجرهای قرمز که بزرگ ترین کلیسای ارتدوکس در غرب اروپا محسوب می شود. این کلیسا چشم اندازی مشرف به کلیسای جامع هلسینکی هم دارد و کناره ساحلی پایتخت فنلاند قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 854

به "با این گزارش به هلسینکی سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این گزارش به هلسینکی سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید