برترین روش مراقبت از پا برای داشتن پاهایی نرم در زمستان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، ما در روتین های مراقبتی از پوست حسابی دقت و حساسیت به خرج می دهیم، برای مسواک زدن در پی برترین مسواک و خمیردندان می گردیم و برترین کرم های آبرسان و لوسیون بدن را می خریم اما معمولا پاهایمان را فراموش می کنیم. پا، پایه بدن ما است و اگر چه در کفش پنهان می گردد اما نقش بسیار مهمی در سلامت و احساس آسایش ما دارند. رعایت یک رژیم غذایی مناسب و پیروی از یک روتین مراقبت از پا می تواند باعث داشتن پاهایی نرم و سالم گردد.

برترین روش مراقبت از پا برای داشتن پاهایی نرم در زمستان

در این مطلب از خبرنگاران مگ قصد داریم برترین روش مراقبت از پا در خانه را به شما یاد بدهیم تا در فصل سرما پاهایی نرم و سالم داشته باشید.

آموزش مراقبت از پا به صورت روزانه

برترین مراقبت از پا، رسیدگی روزانه و تمیز نگه داشتن مداوم آن است. اگر با یک بیمار درگیر دیابت در ارتباط باشید می دانید که چنین روتینی از واجبات مراقبت از پای دیابتی هم هست. پس بهتر است این موضوع را حسابی جدی بگیرید و طبق روندی که در ادامه می خوانید، هر روز به پاهای خود رسیدگی کنید.

پاها را کاملا بشویید: برای شست وشو از آب گرم و صابون بهره ببرید و سعی کنید در حین شستن، کمی هم پاها را ماساژ دهید.

اسکراب کنید: یک قدم مهم در مراقبت از پا لایه برداری روزانه است. با انجام این کار سلول های مرده پوست حذف می شوند، منافذ مسدود شده باز می شوند و پوست پا حسابی نرم می گردد. بعلاوه انجام این کار خطر پینه بستن یا ایجاد عفونت های قارچی را هم از بین می برد. برای لایه برداری می توانید از یک سنگ پا یا کیسه حمام بهره ببرید. این نکته را از قلم نیاندازید که معمولا پوست پاشنه پا بیشتر از دیگر قسمت ها دچار خشکی می گردد پس احتیاج به اسکراب بهتری دارد.

پاها را کاملا خشک کنید: با یک حوله تمیز حسابی پاها را خشک کنید و مطمئن شوید بین انگشتان هم به صورت کامل خشک شده اند. در صورتی که پاها را خوب خشک نکنید در مرحله بعدی با مشکل روبه رو می شوید.

لوسیون بزنید: یک لوسیون متناسب با نوع پوست بدنتان برای پاها بهره ببرید. لوسیون را روی تمام پوست پا پخش کنید و حدود یک دقیقه به آرامی ماساژ دهید تا مواد مغذی کاملا جذب پوست شوند. برای داشتن پوست پای صاف این مرحله را باید با دقت انجام دهید.

جوراب بپوشید: حالا یک جوراب حوله ای نرم بپوشید و از تمیزی و سلامت پاهایتان لذت ببرید.

نحوه مراقبت از پا به صورت هفتگی

هفته ای یک بار به صورت ویژه به پاهایتان رسیدگی کنید. ترکیب نمک اپسوم و آبلیمو می تواند انتخاب خوبی باشد. نمک اپسوم با خاصیت سم زدایی و نرم نمایندگی می تواند پوست پای شما را حسابی نرم و سلامت کند. اسید موجود در آبلیمو هم به از بین بردن پوست های مرده یاری نموده و عطر بسیار خوبی هم به پوست می دهد. آب و پوست یک لیموی کامل را با 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید یا سرکه سیب مخلوط کنید، سپس 3 فنجان نمک اپسوم را با مواد مخلوط کنید.

تمام مواد را در یک لگن آب گرم بریزید و کمی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. قسمت داخلی پوست لیمو را به کف پاها بکشید تا تمیز شوند. سپس پاها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب قرار دهید. بعد از گذشت این زمان پاها را با یک حوله تمیز خشک کنید. به همین راحتی یک روتین هفتگی مراقبت از پا را انجام می گردد.

5 لوسیون پرطرفدار در خبرنگاران

همانطور که در برنامه روتین مراقبت از پا اشاره کردیم، باید بعد از تمیز کردن پاها از یک لایه لوسیون مناسب بهره ببرید تا رطوبت پا حفظ گردد. در این بخش قرار است با 5 لوسیون پرطرفدار در خبرنگاران آشنا شوید.

1. لوسیون بدن حاوی اوسرین ثمین

این محصول ایرانی برای پوست های خشک و حساس مناسب است و با خاصیت نرم نمایندگی که دارد، می تواند مانع از پوسته شدن پوست بدن گردد. آبرسانی و حفظ رطوبت پوست از دیگر قابلیت های این لوسیون است. با استفاده از این لوسیون برای مراقبت از پا می توانید بابت از بین رفتن سلول های مرده پوست مطمئن باشید. در فراوری این لوسیون از اوسرین استفاده شده که باعث نرمی و آبرسانی به پوست می گردد.

2. لوسیون بدن بایو آکوا مدل هلو

این لوسیون حاوی عصاره هلو و ویتامین های مورد احتیاج پوست بدن است. این محصول چینی پوست را به سرعت مرطوب و مقاوم در برابر خشکی می نماید. فقط کافی است بعد از حمام یا انجام روتین مراقبت از پا، چند قطره از آن را روی پوست بمالید و کمی ماساژ بدهید.

3. لوسیون بدن مورینگا امو مدل آبرسان

همانطور که از نام این لوسیون تعیین است، متخصص آبرسانی به پوست است. در فرمولاسیون این محصول از ویتامین های A و E به همراه روغن های مورینگا و آرگان، روغن هسته انگور، روغن دانه های آفتابگردان و بعلاوه روغن آووکادو استفاده شده است. مرطوب نمایندگی بالای این محصول آن را برای انواع پوست ها مناسب نموده است.

4. لوسیون بدن نئودرم مدل nutritic

این لوسیون مخصوص پوست های خشک ساخته شده است. حاوی ویتامین های A، E، C و امگا 3 است و می تواند به خوبی پوست را مرطوب و نرم کند. اصلی ترین ماده استفاده شده در فرمولاسیون این محصول، روغن آرگان است و به همین علت تمام مصرف نمایندگان از قدرت نرم نمایندگی آن صحبت می نمایند.

5. لوسیون بدن سوپکس مدل ACS مجموعه 3 عددی

در این پک سه تایی لوسیون بدن سه مدل لوسیون با خواص رطوبت رسانی و برطرف خشکی، مرطوب نمایندگی و بازسازی و احیای سلول های مرده وجود دارد. در فرمولاسیون این لوسیون ها از روغن های گیاهی آلوئه ورا، زیتون و نارگیل استفاده شده که خاصیت مرطوب نمایندگی و محافظت از پوست را در آن ها افزایش می دهد. بعد از هر بار استحمام یا شست وشوی پاها، اندازه کمی از یکی از لوسیون ها را روی پوست بمالید و حدود یک دقیقه ماساژ دهید تا پوست تان حسابی نرم و درخشان گردد.

مرور کلی

روتین مراقبت از پا می تواند پوست پاهای شما را نرم و سالم نگه دارد. این موضوع در فصل سرما که خشکی پوست بیشتر می گردد، اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید. اگر در حین انجام روتین مراقبت از پا متوجه تغییرات فیزیکی در آن ها شده اید یا احساس ناراحتی در آن ناحیه دارید باید به یک متخصص پا مراجعه کنید تا موضوع را به صورت جدی آنالیز کند. بعلاوه باید درباره ادامه روتین مراقبت از پا با او مشورت کنید و در صورت احتیاج آن را تغییر داده و قطع کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: feetfirst-footcare

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آذر 1402 بروزرسانی: 9 آذر 1402 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2240

به "برترین روش مراقبت از پا برای داشتن پاهایی نرم در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش مراقبت از پا برای داشتن پاهایی نرم در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید