تدریس مجازی بعضی دروس دانشگاه ها در ترم نو ، راه اندازی سامانه نان در وزارت علوم

به گزارش مجله فوتبال دوستان، وزیر علوم در نشست خبری به تشریح عملکرد وزارت علوم طی یک سال گذشته پرداخت و گفت: خروجی علم و دانش باید فناوری و نوآوری و خلق ثروت از دانش باشد که در این راستا توانستیم مجوز ایجاد معاونت فناوری و نوآوری را اخذ کنیم.

تدریس مجازی بعضی دروس دانشگاه ها در ترم نو ، راه اندازی سامانه نان در وزارت علوم

به گزارش خبرنگاران آنلاین، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برنامه یک ساله این وزارتخانه در دولت تازه گفت: کوشش وزارت علوم این است که آموزش حضوری را در ترم مهر به کار بگیرد و در بعضی دروس از آموزش های مجازی و تلفیقی هم استفاده کند.

او اضافه نمود: ایجاد بستر مناسب برای ارتباط صنعت با دانشگاه ها از جمله اقدامات وزارت علوم بود، بعلاوه بخشی از رساله ها و سرانجام نامه ها هم باید در بستر احتیاجهای کشور سوق داده می شد که در حال رسیدگی به این موضوعات هستیم.

وزیر علوم توضیح داد: در وزارت علوم سامانه نان را برای اینکه پژوهش های دانشگاهی در جهت برطرف مسائل کشور باشند، راه اندازی کردیم که هم اکنون بیش از 5 احتیاج در آن ثبت شده و تمام دستگاه های دولتی که از بودجه دولت استفاده می نمایند موظف به ثبت احتیاجهای خود در این سامانه هستند.

زلفی گل اعلام کرد: خروجی علم و دانش باید فناوری و نوآوری و خلق ثروت از دانش باشد که در این راستا توانستیم مجوز ایجاد معاونت فناوری و نوآوری را اخذ کنیم تا توجه ویژه ای به پارک های علم و فناوری گردد و در این زمینه ارتقای چشمگیری داشته ایم.

نمایه شدن 18 مجله علمی ایران در اسکوپوس طی یک سال گذشته

او اضافه نمود: نظام انگیزشی تازه در وزارت علوم راه اندازی می گردد تا متناسب با توانایی استادان، یاوران و دانشجویان بتوان از ظرفیت آن ها استفاده کنیم، بعلاوه 60 پایه تشویقی برای اعضای هیئت علمی در نظر گرفته ایم تا انگیزه برای افراد موثر همواره وجود داشته باشد.

زلفی گل تاکید نمود: طبق انعقاد تفاهم نامه وزارت علوم با بنیاد ملی نخبگان برای استعداد درخشان ها و رتبه های برتر کنکور سالیانه تسهیلاتی را در نظر گرفته ایم و بخشی از فعالیت های پژوهشی 18 مجله وارد نمایه اسکوپوس شده اند طی 40 سال گذشته 109 مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه های معتبر بین المللی بوده اند که طی یک سال 18 نمایه به آن اضافه شده است.

اختصاص 5 هزار و 700 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه هایی که 50 درصد پیشرفت داشته اند

وزیر علوم اعلام کرد: 2 میلیون و 700 هزار متر مربع ساختمان نیمه کاره در موسسات وابسته به آموزش عالی داریم و عقل حکم می نماید که پروژه تازهی را با وجود این پروژه ها ایجاد نکنیم. 5 هزار و 700 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه هایی که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، اختصاص داده شده که ساختمان های نیمه کاره را با این بودجه تکمیل می کنیم.

او اضافه نمود: مدال آوران دانش آموزی در رشته ای که کسب می نمایند ادامه تحصیل نمی دهند؛ در صورتی که اگر این فرد در رشته ای که مدال کسب نموده ادامه تحصیل دهد در آینده در میان دانشمند برتر دنیا خواهد شد.

ایجاد تمهیدات تازه برای برگزاری دوره های تخصصی ویژه مدرسان جهت افزایش مهارت های تدریس

وزیر علوم اعلام کرد: تدریس در دانشگاه و مدارس یک تخصص است و فعالان این حوزه باید مهارت کافی را داشته باشند و تنها مدرک کافی نیست، بلکه طرح سوال، شیوه ارتباط با استادان و دانش آموزان و ... مهم است تا تاثیر گذاری زیادی را ببینیم و ضروری است که برای آن ها کلاس های تخصصی را برگزار کنیم و در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده ایم که تا سرانجام سال اجرایی خواهد شد.

وزارت علوم مجوز تاسیس شرکت های دانش بنیان نوع 3 را اخذ کرد

وزیر علوم اعلام کرد: تعداد مجلات علمی بین اللملی در اسکوپوس 122 و در تامستون رویترز 68 عدد شده که رو به رشد هستند و در وزارت علوم توجه ویژه ای به بحث زایش پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان داریم و وظیفه ما این است که تا سطح 6 فناوری را آموزش دهیم و از آن به بعد که بحث تجاری سازی است به معاونت علم و فناوری انتقال می دهیم.

زلفی گل تاکید نمود: مجوز تاسیس شرکت های نوع 3 دانش بنیان به وزارت علوم داده شده و یاری می نماید تا 10 هزار و 700 واحد فناور شرکت های دانش بنیان را توسعه دهیم که رونق فراوری کشور به دست این شرکت هاست و برای افراد تحصیل نموده شغل ایجاد خواهد نمود؛ بنابراین نوع نگاه ما به شرکت های دانش بنیان بسیار مهم است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2060

به "تدریس مجازی بعضی دروس دانشگاه ها در ترم نو ، راه اندازی سامانه نان در وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدریس مجازی بعضی دروس دانشگاه ها در ترم نو ، راه اندازی سامانه نان در وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید