معین نماینده ویژه سازمان ملل همزمان با نشست های صلح افغانستان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، دبیرکل سازمان ملل همزمان با طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان و نشست های صلح برای این کشور، نماینده ویژه جدید خود در افغانستان را مشخص کرد.

معین نماینده ویژه سازمان ملل همزمان با نشست های صلح افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ژان آرنولت دیپلمات حرفه ای فرانسوی را به عنوان نماینده ویژه خود برای صلح افغانستان و منطقه منصوب کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط سازمان ملل، آرنولت برای یافتن یک راه چاره سیاسی برای جنگ افغانستان با نمایندگی ویژه این سازمان در امور افغانستان یوناما و همکاران منطقه ای٬ همکاری خواهد نمود.

آرنولت در حالی به این مقام منصوب شده که قرار است در ماه آوریل، نشست استانبول برای صلح افغانستان به رهبری سازمان ملل برگزار گردد.

آمریکا اخیراً طرحی را برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان ارائه نموده است که در نشست استانبول قرار است نهایی سازی این طرح انجام گردد.

نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان٬ 30 سال در چارچوب ماموریت های مختلف سازمان ملل در کشورهای آفریقایی٬ آسیایی از جمله افغانستان و آمریکای لاتین فعالیت نموده است.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با استقبال از مشخص آرنولت به این مقام گفت که این اقدام نشان می دهد افغانستان هنوز هم در محراق توجه دنیا واقع شده است.

غنی با اشاره به فرایند جاری صلح، از شتاب واقعی اجماع بین المللی برای برقراری صلح در افغانستان قدردانی نمود و تاکید نمود که مردم ما باید به یک صلح عادلانه و پایدار برسند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1485

به "معین نماینده ویژه سازمان ملل همزمان با نشست های صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین نماینده ویژه سازمان ملل همزمان با نشست های صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید