جدول ، کمیسیون های پرطرفدار مجلس کدامند؟

به گزارش مجله فوتبال دوستان، داستان همیشگی کمیسیون های پرطرفدار و کمیسیون های کم طرفدار و چالش نمایندگان برای عضویت در این کمیسیون ها در دوره یازدهم هم وجود دارد.

جدول ، کمیسیون های پرطرفدار مجلس کدامند؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از آنا، کمیسیون های تخصصی مجلس باید بین 19 تا 23 نفر عضو داشته باشند. در هر دوره مجلس کنندگان بر اساس موارد مختلف وارد کمیسیون های تخصصی می شوند.

جدول | لیست اعضای کمیسیون های مجلس یازدهم | قالیباف به کدام کمیسیون رفت؟ | کمیسیون انتخابی چهره های شاخص را بینید

مجلس شورای اسلامی 13 کمیسیون اصلی دارد. آموزش، تحقیقات و فناوری، اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی، برنامه و بودجه و محاسبات، بهداشت و درمان، امور داخلی کشور و شوراها، صنایع و معادن، عمران، فرهنگی، قضائی و حقوقی، کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست است.

ماده 60 قانون داخلی مجلس تصریح می نماید: پس از انتخابات اعضای کمیسیون ها، هر کمیسیون به ریاست مسن ترین عضو و با حضور حداقل دو سوم اعضای خود منعقد و فوراً یک رئیس، دو نایب رئیس، یک سخنگو و دو دبیر با رأی مخفی با ورقه با اکثریت نسبی به مدت یکسال انتخاب می نماید.

عضویت کنندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون ها بر اساس؛ مسئولیت، مدرک تحصیلی، سوابق کاری، سابقه عضویت در کمیسیون مجلس و موارد دیگر است.

یکی از ایرادهای اصلی که به عضویت کنندگان در کمیسیون های تخصصی وارد می شود این است که درخواست عضویت در بعضی از کمیسیون ها بسیار زیاد بوده و بعضی دیگر اصلاً به حد نصاب درست و معقولی نمی رسند که همین مورد سبب چالش برای مجلس می شود.

در گزارش زیر با توجه به علاقه کنندگان این موضوع را بررسی می کنیم که کنندگان مجلس برای عضویت در کدام کمیسیون ها تلاش بیشتری می کنند. بر اساس علاقه کنندگان که انتخاب اول آنها کمیسیون خاصی بوده در جدول زیر آمده است.

این جدول نشان می دهد بیشترین علاقه کنندگان مجلس در انتخاب اول برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است و کمترین آن در حقوقی و قضائی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1019

به "جدول ، کمیسیون های پرطرفدار مجلس کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدول ، کمیسیون های پرطرفدار مجلس کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید