جست و جو برای یافتن صیادان مفقود شده در پسابندر دشتیاری ادامه دارد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از محل غرق شدن 2 لنج صیادی در پسابندر نقطه صفر مرز دریایی ایران و پاکستان گفت: پیگیری و عملیات جست و جو برای یافتن صیادان مفقود شده ادامه دارد.

جست و جو برای یافتن صیادان مفقود شده در پسابندر دشتیاری ادامه دارد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از زاهدان ، مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در جمع صیادان و قشرهای مختلف مردمی، با خانواده صیادان غرق شده بر اثر توفان حاره ای شاهین ابراز همدردی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری برای یافتن صیادان مفقود شده ادامه دارد و پس از مناسب شدن شرایط جوی، بالگرد هم اعزام می گردد تا عملیات جست و جو و نجات با سرعت بیشتری انجام گردد.

وی به مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان و مسوولان مستقر در دشتیاری و چابهار تاکید نمود با تمام کوشش و توان به خدمات رسانی بپردازند.

شماری از صیادان از استاندار سیستان و بلوچستان درخواست کردند موضوع سوخت شناورهای صیادی را پیگیری کند تا صیادان مجبور نباشند با چند برابر قیمت سوخت تهیه نمایند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان هم گفت: تیم های جست و جو و نجات این اداره کل سه روز در بریس و پسابندر و گواتر مستقر هستند و از نزدیک مسائل و مسائل مردم و صیادان رادبررسی می نمایند.

عطاالله رییسی اضافه کرد: 2 لنج صیادان 100 درصد در اثر توفان شکسته شده و بعلاوه زیرساخت های بندر صیادی پسابندر و بریس و رمین به شدت آسیب دیده است.

وی ادامه داد: شبکه برق اسکله صیادی پسابندر و جاده دسترسی آن تخریب و سوله ها و سقف آن هم دچار خسارت شده است.

وی بیان نمود: کشتی های صید ترال کشور پاکستان در پنج مایلی گواتر و پسابندر اقدام به صید می نمایند و کسی جلوی آنان را نمی گیرد که احتیاج به پیگیری جدی دارد تا بیش از این ذخیره گاه های صید از بین نرود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع به جز شکسته شدن 2 لنج، حدود 10 قایق صیادی هم آسیب دیده و 2 قایق صیادی دیگر مفقود و در دریا سرگردان هستند که احتیاج به اعزام بالگرد برای جست و جو و عملیات نجات در دریا است.

رییسی با اشاره به اینکه جسد یک صیاد ساعاتی پیش در نزدیکی ساحل پسابندر پیدا شده، توضیح داد: 16 قایق از بندر بریس به طرف پسابندر عملیات جست و جو را انجام می دهند تا بتوانند چهار صیاد مفقود شده را پیدا نمایند.

وی اضافه کرد: در توفان شاهین موج شکن پسابندر هم آسیب دیده و به ترمیم احتیاج دارد. ریزش تراشه موجب لای گرفتن اسکله شده و به دیوار محافظتی احتیاج است.

به گفته وی، شبکه برق، روشنایی و جاده دسترسی آسیب 100 درصدی دیده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری ادامه داد: فِندرها و ضربه گیرها کاملا شکسته و احتیاج به تعویض دارند.

روز گذشته پنج صیاد 2 لنج شکسته شده در پی توفان در پسابندر از توابع دشتیاری در 100 کیلومتری چابهار مفقود شدند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1764

به "جست و جو برای یافتن صیادان مفقود شده در پسابندر دشتیاری ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جست و جو برای یافتن صیادان مفقود شده در پسابندر دشتیاری ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید