حذف تلخ جوان ترین ورزشکار المپیک 2020

به گزارش مجله فوتبال دوستان، جوان ترین ورزشکار در رقابتهای المپیک توکیو 2020، هِند ظاظا دختر 12 ساله سوریه است که البته خیلی زود چالش المپیک برای او به انتها رسید. این دختر سوریه ای در تنیس روی میز برای کشورش با حضور در المپیک افتخارآفرین شد. او پرچمدار سوریه در مراسم افتتاحیه هم بود.

حذف تلخ جوان ترین ورزشکار المپیک 2020

ظاظا در اولین دور مسابقات تنیس روی میز المپیک به مصاف حریفی رفت که بیشتر از سه برابر سن او را داشت، یعنی لیو جیا 39 ساله از استرالیا. ظاظا مغلوب تجربه حریف استرالیایی خود شد و در حالی که در گیم دوم و سوم از او جلو افتاده بود اما نتوانست رجحان خود را حفظ کند و در نهایت با واگذار کردن چهار گیم متوالی در بازی ای که فقط 24 دقیقه طول کشید به لیو جیا باخت و از دور رقابت های المپیک کنار رفت.

هِند ظاظا دختری ست از شهر حماه در سوریه، شهری که در جریان جنگ داخلی در این کشور مورد تخریب نهاده شد اما ظاظا از 5 سالگی از سوی خانواده اش به سمت ورزش رفت و آن ها جهت ورزش را برترین راه برای نجات او از اوضاع نابسمان داخلی کشورشان دانستند.

ظاظا بیشتر تمرینات خود را در شهر دمشق انجام می دهد اما آنجا هم با کمبود تجهیزات و بعلاوه کمبود مکان و حتی ساعت مناسب برای تمرین روبه رو می گردد که معمولاً فرایند تمرینات او را مختل می نماید با این وجود جوان ترین ورزشکار المپیک از سال 1992 تا کنون، با روحیه ای خوب در المپیک شرکت کرد و با روحیه ای خوب هم این مسابقات را ترک کرد به این امید که در آینده به آنچه که می خواهد دست پیدا کند.

او بعد از مسابقه مثل یک سخنور باتجربه حرف زد و گفت: در 5 سال گذشته من تجربیات مختلفی را پشت سر گذاشته ام، به ویژه زمانی که جنگ در گوشه و کنار کشورم رخ داد و سرمایه گذاری برای المپیک هم بارها به تعویق افتاد که این برای من بسیار سخت بود. اما مجبور به مبارزه برای هدفم بودم و این پیغام من به همه کسانی است که آرزو دارند در موقعیتی مشابه قرار بگیرند. برای رویاهای خود بجنگید، سخت کوشش کنید، بدون توجه به مشکلاتی که دارید، مطمئن باشید به هدف خود خواهید رسید.

ظاظا در خصوص بازی هم گفت: نهاده شدن مقابل یک حریف باتجربه در اولین مسابقه المپیک خیلی سخت است و من هم از نظر ذهنی شرایط سختی را تجربه کردم اما به نظر خودم توانستم تا حدی بر این شرایط غلبه کنم. می توانستم بهتر بازی کنم اما درس های خوبی از این مسابقه و از اولین تجربه حضورم در المپیک گرفتم.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1694

به "حذف تلخ جوان ترین ورزشکار المپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف تلخ جوان ترین ورزشکار المپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید