خبرنگاران دامداران و کشاورزان یزد سال گذشته 982 میلیارد ریال وام دریافت کردند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یزد - خبرنگاران - مدیر شعب بانک کشاورزی استان یزد گفت: این نهاد سال 1399، مبلغ 982 میلیارد ریال تسهیلات در بخش های کشاورزی و دامداری از محل منابع داخلی خود به متقاضیان پرداخت کرد.

خبرنگاران دامداران و کشاورزان یزد سال گذشته 982 میلیارد ریال وام دریافت کردند

فرهاد کشمیرشکن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بدون اشاره به تعداد متقاضیان دریافت کننده وام افزود: پارسال از محل اعتبار صندوق توسعه ملی 2 هزار و چهار میلیارد ریال تسهیلات به تولید کنندگان بخش کشاورزی پرداخت شد و 25 میلیارد ریال وام هم برای اشتغالزایی و رشد تولید با توجه به سال جهش تولید به روستاییان، عشایر و کشاورزان یزدی پرداخت کرد.

این مسوول یادآور شد: مسوولان و کارشناسان شعبه های بانک کشاورزی استان ، از محل اعتبار بند (خ) ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه کشور ، در مجموع وام 14 هزار و 953 نفر از بدهکاران به بانک به مبلغ هزار و 874 میلیارد ریال با استفاده از روش امهال، تعیین تکلیف کردند.

به گفته کشمیرشکن، همچنین سال گذشته 57 میلیارد ریال وام به دارندگان کشاورز کارت برای خرید نهاده های کشاورزی پرداخت شد که این مبلع هفت میلیارد ریال بیش از تسهیلات تخصیصی به استان است.

وی یادآور شد: پارسال برای نخستین بار 464 فقره کشاورز کارت برای متقاضیان در استان صادر شد و از بهره برداران هم خواست برای برخورداری از مزایای آن از جمله دریافت وام هرچه سریعتر به شعبه های بانک کشاورزی در 10 شهرستان استان مراجعه کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی یزد اظهارکرد: سقف تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید نهاده های کشاورزی (کود و سم) در قالب این کارت 200 میلیون ریال است که به ازای هر هکتار حداکثر 20 میلیون ریال در نظر گرفته شد.

سطح اراضی قابل کشت استان 173 هزار هکتار است که به دلیل کاهش بارندگی ، تغییر شیوه کشت ، توسعه گیاهان کم آبخواه و استفاده از آب مجازی در این حوزه در حال حاضر 114 هزار هکتار اراضی آن کشت می شود که

از این اندازه سطح زیرکشت ، 32 هزار و 354 هکتار (معادل 29 درصد) زراعی و بقیه به کشت محصولات باغی و گلخانه ای اختصاص دارد.

بخش عمده درآمد کشاورزان یزد مربوط به باغبانی و کشت پسته، انار، زردآلو ، زعفران و گیاهان دارویی ، بادام ، انگور، زیتون وخرماست.

606 هزار تن محصول زراعی، 282 هزار تن باغی، 600 هزار تن گلخانه ای و 433 هزار تن محصولات دامی حاصل تلاش 117 هزار و 800 کشاورز، دامدار و بهره بردار تولید محصول کشاورزی ، باغی ، گلخانه ای و دامی استان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1690

به "خبرنگاران دامداران و کشاورزان یزد سال گذشته 982 میلیارد ریال وام دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دامداران و کشاورزان یزد سال گذشته 982 میلیارد ریال وام دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید