خبرنگاران کابین کلیدی ایستگاه فضایی چین به فضا پرتاب شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، تهران- خبرنگاران- کابین کلیدی تیان هه وابسته به ایستگاه فضایی چین ظهر امروز پنجشنبه با موشک راهپیمایی طولانی 5 بی- وای 2 با موفقیت به فضا پرتاب شد و فعالیت ایستگاه فضایی چین را وارد عصر جدیدی کرد.

خبرنگاران کابین کلیدی ایستگاه فضایی چین به فضا پرتاب شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از شینهوا، شی جین پینگ رییس جمهوری چین در پیامی به مناسبت پرتاب این کابین گفت: این اقدام نشان می دهد که ساخت ایستگاه فضایی چین وارد مرحله اجرایی کامل شده و پایه محکمی برای کارهای بعدی است.

با توجه به اینکه چین در سال های اخیر به طور پیوسته در حال پیشبرد پروژه های توسعه فضایی است، انتظار می رود رقابت بین چین و ایالات متحده در این زمینه افزایش یابد.

در کوشش برای راه اندازی ایستگاه فضایی و ترویج مطالعه علوم زیست شناسی، چین میخواهد کابین های خود را برای تکمیل ساخت ایستگاه فضایی کشور، به نام تیانگونگ، تا خاتمه سال 2022 به فضا ارسال کند.

کابین اصلی در آینده می تواند سه خدمه را برای مدت طولانی در خود جای دهد.

اواخر سال گذشته، یک کاوشگر فضایی بدون سرنشین چین با نمونه هایی از خاک ماه به زمین بازگشت و این قدرت آسیایی پس از ایالات متحده و روسیه به سومین کشوری تبدیل شد که خاک ماه را به زمین آورده است.

همچنین، نخستین کاوشگر مریخ چین اوایل امسال میلادی با موفقیت وارد مدار سیاره سرخ شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1571

به "خبرنگاران کابین کلیدی ایستگاه فضایی چین به فضا پرتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کابین کلیدی ایستگاه فضایی چین به فضا پرتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید