دانشگاه های کشور در حوزه فناوری های پیشرفته اهتمام ورزند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تخصصی (مجازی) همکاری های علمی، فناوری و دانشگاهی در برنامه راهبردی ایران و چین، بر ضرورت اهتمام دانشگاه های کشور در حوزه فناوری های پیشرفته تاکید کرد.

دانشگاه های کشور در حوزه فناوری های پیشرفته اهتمام ورزند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نشست تخصصی (مجازی) همکاری های علمی، فناوری و دانشگاهی در برنامه راهبردی ایران و چین امروز سه شنبه 11 خرداد ماه1400 با حضور منصور غلامی وزیر علوم، معاونان وی، معاونان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و تنی چند از مقامات سایر دستگاه های مرتبط در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه چین راستا توسعه مالی، فنی و علمی خود را در 25 سال اخیر پیدا نموده است؛ گفت: شتاب رشد و توسعه چین بسیار حیرت آور است و در طول قرن اخیر کشوری نبوده که از چنین رشد شتابنده ای برخوردار باشد و اینکه چگونه راه خود را پیدا نموده است باید در گروه های علمی ما مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه نمود: چین در راستا توسعه مالی و فنی اولویت دهی را به برنامه های کلان خود داده است و اولویت اول خود را تولید قرار داده و ارزش اضافه نموده تولید را پشتوانه فناوری پیشرفته نموده و سپس به توسعه علمی پرداخته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم شرح داد: کشور چین تمام یافته های مالی فناوری را پشتوانه توسعه و پیشرفت نموده و لذا ارتباط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اولویت باید در حوزه فناوری های پیشرفته باشد. چین در زمینه هوش مصنوعی سرآمد دنیا است و ارتباطات فناوری به این معنا است که هر کدام از دانشگاه های کشورمان باید در حوزه فناوری های پیشرفته اهتمام کنند.

وی گفت: تعدادی از پژوهشگاه های ما نقاط قوت عرصه علم و دانش به شمار می فرایند که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید از طریق همین پژوهشگاه ها و دانشگاه ها اولویت کاری خود را به فناوری پیشرفته بدهد و با این هدف با کشور چین ارتباط برقرار شود و حتی تبادلات هم سطح انجام شود. در حقیقت کشور چین برای ما یک فرصت به شمار می رود که باید با برنامه ریزی دقیق از آن استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1607

به "دانشگاه های کشور در حوزه فناوری های پیشرفته اهتمام ورزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های کشور در حوزه فناوری های پیشرفته اهتمام ورزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید