شدیدترین باران و سیل 140 سال اخیر در چین

به گزارش مجله فوتبال دوستان، شمار قربانیان سیل و طوفان در پکن، مرکز چین و منطقه ها اطراف مرکز این کشور به 20 تن رسیده است.

شدیدترین باران و سیل 140 سال اخیر در چین

به گزارش خبرنگاران، رسانه های دولتی چین روز گذشته گزارش دادند که سیل در پکن، مرکز چین و منطقه ها اطراف آن تا به امروز منجر به مرگ دستکم 20 تن شده است.

این سیل در پی بارندگی های شدید چند روزه اتفاق افتاده که منجر به لغو پروازها، اختلال در خدمات رسانی و تخلیه ده ها هزار نفر نیز شده است.

بارش شدید باران و رگبار که از شنبه شب آغاز شد، ناشی از طوفان موسوم به دوکسوری بوده است. اداره هواشناسی پکن اعلام نمود که این شدیدترین باران ها در 140 سال گذشته در چین بوده است.

بعلاوه به گزارش خبرگزاری شینهوا به نقل از مقامات محلی چین، سیل در پکن 11 کشته و در استان هبئی این کشور 9 کشته برجای گذاشته است.

در همین حال 27 نفر دیگر در پکن و شش نفر دیگر نیز در استان هبئی مفقود شده اند.

در پکن که آب و هوای عموماً خشکی دارد، بارش شدید باران منجر به بسته شدن نقاط دیدنی و گردشگری، تعطیلی خطوط مترو و لغو شدن یا به تعویق افتادن صد ها پرواز در دو فرودگاه شهر شده است.

این سیل ها تازه ترین نمونه از رویداد های شدیدی است که چین سال جاری تجربه می نماید. این کشور سال جاری مکررا دمای بی سابقه ای را تجربه نموده که دانشمندان می گویند بر اثر تغییر اقلیم تشدید شده است.

دمای زمین از زمان آغاز عصر صنعتی تا به امروز 1.1 درجه گرمتر شده و اگر کشور ها به شدت از تصاعد گاز های گلخانه ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.

با گرمتر شدن هوا، رطوبت بیشتری در اتمسفر ذخیره می گردد که بارندگی شدیدتر در مدت زمان کوتاه تر گاه در ناحیه ای محدود را در پی دارد.

هشت سال گذشته داغ ترین سال های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. بعلاوه طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریباً به طور قطع گرم ترین سالی بوده که تا به امروز ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال های 2023 تا 2027 میلادی گرم ترین دوره ثبت شده خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2215

به "شدیدترین باران و سیل 140 سال اخیر در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شدیدترین باران و سیل 140 سال اخیر در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید