عمق دریاچه قمر تایتان 300 متر است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس مأموریت کاسینی ناسا به سیاره زحل 3 سال پس از اتمام، هنوز هم اطلاعات علمی ارزشمندی برای کارشناسان فراهم می نماید.

عمق دریاچه قمر تایتان 300 متر است

اطلاعات یکی از آخرین گذرهای این کاوشگر از کنار قمر تایتان نشان می دهد دریاچه عظیمی به نام کراکن میر که روی سطح سیاره واقع شده، عمقی بیش از 300 متر دارد. چنین عمقی حدوداً معادل ارتفاع ساختمان کرایسلر در نیویورک است. در حقیقت این دریاچه چنان عمیق است که رادار کاسینی نتوانسته انتهای عمق آن را آنالیز کند.

در سال 2014 میلادی اطلاعات اولیه نشان داده بود دریاچه مذکور 35 متر عمق دارد اما نتایج تازه آشکار شده نشان می دهد عمق آن 10 بار بیشتر از تخمین های اولیه است.

درک عمق و ترکیب دریاچه به تدریج اطلاعات بیشتری درباره ترکیبات شیمیایی قمر مرموز تایتان فراهم می نماید. این سیاره تعداد زیادی دریاچه متان و اتان دارد. اهمیت کراکن میر به دلیل وسعت آن است. اگر این دریاچه روی زمین قرار داشت، تمام 5 دریاچه عظیم آمریکای شمالی را در بر می گرفت.

والریو پوگیالی محقق ارشد این پژوهش در دانشگاه کرنل می گوید: کراکن میر فقط یک نام نیست و 80 درصد از مایعات سطح این قمر را در خود جای داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1394

به "عمق دریاچه قمر تایتان 300 متر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمق دریاچه قمر تایتان 300 متر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید