عناب، معجزه درمان بی خوابی و کاهنده فشارخون

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مهم ترین مزایای عناب برای سلامتی شامل کند کردن پیشرفت سرطان، بهبود سلامت پوست، یاری به کاهش وزن، پاکسازی خون، کاهش استرس، یاری به خواب آرام، تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت از کبد، افزایش تراکم مواد معدنی در استخوان و سم زدایی بدن است.

عناب، معجزه درمان بی خوابی و کاهنده فشارخون

آنتی اکسیدان ها و ترکیبات آلی موجود در عناب، طیف گسترده ای از اثرات مثبت را به شما اعطا می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی عمیق تر به خواص عناب برای سلامتی بیندازیم.

درمان بی خوابی

برای افرادی که از بی خوابی یا بی قراری رنج می برند، مصرف عناب می تواند یک درمان مناسب باشد. ترکیبات ارگانیک موجود در این میوه مفید می تواند بدن و فکر را آرام کند، بنابراین اگر فهمیدید که نمی توانید شب بخوابید، شاید یک جوشانده عناب دقیقاً همان چیزی باشد که شما احتیاج دارید.

گردش خون را تنظیم می نماید

میوه عناب منبع غنی آهن و فسفر است که عناصر اصلی سلول های قرمز خون هستند. اگر از کمبود آهن در خون یا کم خونی رنج می برید، ممکن است علائمی مانند ضعف عضلانی، خستگی، سوء هاضمه، سرگیجه و سردرگمی شناختی را تجربه کنید. با افزایش میزان جذب آهن و فسفر با میوه عناب، می توانید گردش خون را تنظیم کنید.

به تقویت استخوان ها یاری می نماید

با افزایش مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن (که همه آن ها در عناب وجود دارد) می توانید به تقویت استخوان های خودتان یاری کنید. با افزایش سن، بسیاری از پوکی استخوان و سایر شرایط تخریب استخوان رنج می برند، بنابراین اضافه کردن میوه عناب به رژیم غذایی شما می تواند این فرایند را کند یا معکوس کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

عناب به علت داشتن میزان زیادی آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C، ویتامین A و ترکیبات و اسیدهای مختلف آلی مفید است. این آنتی اکسیدان ها قادر به خنثی کردن رادیکال های آزاد هستند، که مسئول بسیاری از بیماری ها و بیماری های مزمن در بدن هستند. ویتامین C بعلاوه فراوری گلبول های سفید، اولین خط دفاعی سیستم ایمنی بدن ما را تحریک می نماید.

استرس و اضطراب را کاهش می دهد

ثابت شده است که عناب اثرات ضد اضطرابی و خاصیت تسکین دهنده روی بدن دارد. استفاده از روغن عناب یا مصرف خود میوه می تواند بر روی سطح هورمونی شما تاثیر بگذارد و باعث ایجاد احساس آرامش در فکر و بدن شما گردد. برای افرادی که مرتبا از استرس مزمن یا اضطراب رنج می برند، مصرف عناب می تواند به راحتی فکر را آزاد کند و از بدن دربرابر عوارض ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هورمون های استرس محافظت کند.

کنترل فشار خون بالا

مقادیر بالای پتاسیم موجود در عناب به بهبود عملکرد رگ های خونی یاری نموده، باعث کاهش فشار خون بالا می گردد و به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

کسانی که فشار خون آن ها بالاست 50 گرم زرشک + 50 گرم عناب را خوب نرم نموده هسته عناب ها را جدا نموده با پودر زرشک مخلوط نموده بعد از هر غذا یک قاشق مرباخوری میل نمایند.

درمان کم خونی

عناب برای درمان کم خونی و بهبود گردش خون در بدن مفید است. میوه عناب حاوی مقادیر قابل توجهی آهن و فسفر است که باعث افزایش فراوری گلبول های قرمز و بهبود گردش خون در بدن می گردد.

دیگر خواص عناب

  • پیشگیری و مبارزه با سرطان
  • درمان کهیر و مسائل پوستی
  • حفظ سلامت پوست
  • یاری به هضم بهتر غذا
  • بهبود کارکرد دستگاه گوارش
  • کاهش وزن
  • پاکسازی خون

چطور از خواص عناب برای سلامتی استفاده کنیم؟

جوشانده عناب

50 گرم عناب را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا حجم آن دو سوم گردد.

جوشانده عناب و جو

14 دانه عناب را با 25 گرم جو پوست کنده مخلوط نموده و در 2 لیتر آب ریخته و آنقدر بجوشانید تا جو به اصطلاح شکفته گردد و 1/5 لیتر آب باقی بماند. این جوشانده را بگذارید تا ته نشین گردد. سپس روی آن را بردارید و بنوشید.

خیس نموده عناب

تعداد 20 دانه عناب را با 30 دانه مویز دانه گرفته و 30 دانه سپستان و 17 گرم شاخه گل دار بنفشه در نیم لیتر آب خیس کنید و بگذارید تا صبح بماند سپس آن را صاف نموده و با 50 گرم شیر خشت و 50 گرم ترنجبین مخلوط کنید تا کاملا حل گردد سپس قدری گلاب به آن اضافه نموده و بنوشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب قلب خود را با این خوراکی ها جوان نگه دارید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2056

به "عناب، معجزه درمان بی خوابی و کاهنده فشارخون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عناب، معجزه درمان بی خوابی و کاهنده فشارخون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید