قادری: طرحبازنشستگی پیش از موعد با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، تهران (پانا) - طرح بازنشستگی پیش از موعد در حالی در مجلس توسط نمایندگان مطرح شد که تا به امروز بار اقتصادی آن برای دولت تعیین نشده و به گفته موافقان این طرح، جوانگرایی و استفاده از نیروی کار جوان در بدنه دولت از مزیت های این طرح محسوب می گردد.

قادری: طرحبازنشستگی پیش از موعد با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد

پرویز اوسطی،عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به این سوال که دلایل شما به عنوان یکی از موافقان طرحبازنشستگی پیش از موعد چیست، گفت:فعلا کلیات این طرح مطرح شده و فاصله زیادی تا قانونی شدن این طرح، وجود دارد.

وی اضافه نمود: از آنجاییکه جامعه ما، جامعه جوانی است و قشر تحصیلنموده فراوانی در کشور وجود دارد که اکثرا خلاق، خوش فکر و نخبه هستند بدیهی است که این فرصت باید به افراد داده گردد تا به مرور زمان وارد بدنه دولت شوند. در واقع استخدام جوانان بیکار در عرصه فعالیت و اشتغال، یک خواست عمومی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به عنوان نماینده ای که دارای حوزه انتخابیه هستم، روزانه 40 نفر از تحصیلنموده های دانشگاهی دارای مدارک کارشناسی و کارشناس ارشد و ... برای کار به ما مراجعه می نمایند.

وی اضافه نمود:از طرفی تعداد زیادی از کارمندان دولت بنا به هر دلیلی، خواهان بازنشستگی پیش از موعد هستند. اگر بتوانیم شرایط را فراهم کنیم و به نحوی سیاست گذاری گردد که هم بتوانیم شرایط بازنشستگی کارمندان را فراهم و هم نیروی کار جوان را جذب کنیم تا در بدنه دولت جوانگرایی صورت گیرد، اقدام خوبی است، ضمن اینکه باید با تدبیر و سیاست، بار اقتصادی این طرح را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

اوسطی گفت: وقتی موضوع بازنشستگی پیش از موعد مطرح می گردد، افراد حاضرند با همان سنواتی که خدمت نموده اند، بازنشسته شوند و این کار، مسئله ای ایجاد نخواهد کرد. در واقع فرصت برای افرادی که می خواهند زودتر بازنشست شوند، ایجاد شده است.به طور مثال، فردی که 20 سال حق بیمه را پرداخت نموده می تواند با 20 روز حقوق بازنشست گردد.

وی اضافه نمود:اجرای این طرح، هیچ بار اقتصادی برای دولت ایجاد نمی کند.سعی داریم اگر باراقتصادی هم داشت،حداقلی باشد و قابل توجه نباشد.

جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت وگو با پانا درباره اجرایی شدن این طرح، گفت :طرح بازنشستگی پیش از موعد با اصل 75 قانون اساسی مغایر است و در شرایط فعلی اصلا به مصلحت نیست، مجلس هم نمی تواند ورود کند چون منجر به بار اقتصادی شدید برای صندوق های بازنشستگی خواهد شد.

وی ادامه داد:درست است که نیروی بیکار در جامعه وجود دارد اما راه چاره جذب نیروی بیکار هم اجرای این طرح نیست. صندوق های بازنشستگی که اکنون به علت افزایش امید به زندگی مشکل پیدا نموده ، با اجرای طرحبازنشستگی پیش از موعد دچار مسائل جدی تر خواهد شد.

لازم به ذکر است: اواخر آبان ماه جاری، 39 نماینده مجلس طرحی با عنوان بازنشستگی پیش از موعد را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند.حذف شرط سنی از جمله مختصات مهم این طرح است که بر اساس آن مردان با 25 و زنان با 20 سال سابقه می توانند بازنشسته شوند و حقوق 30 روزه دریافت نمایند؛ ضمن آنکه تأیید بازنشستگی کارکنان ارتباطی به رئیس یا مدیر دستگاه مربوطه ندارد.

سؤال اساسی اینجاست که آیا حامیان طرح بازنشستگی پیش از موعد در مجلس، منابع تأمین حقوق پرداختی به چند میلیون بازنشسته، آن هم در بازه زمانی حدود 35 سال را پیش بینی و لحاظ نموده اند؟

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1371

به "قادری: طرحبازنشستگی پیش از موعد با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قادری: طرحبازنشستگی پیش از موعد با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید