قدمت این میوه به 10 هزار سال قبل از میلاد برمی شود!

به گزارش مجله فوتبال دوستان، آواکادو میوه ای سرشار از ویتامین هایی مانند: B 1، B 6، B 5 و B 3 است. دارای 80 گرم آب است و در هر 100 گرم از آن حدود 160 کیلو کالری انرژی وجود دارد. بعلاوه دارای آهن، پروتئین و 1 درصد کلسیم است. آواکادو دارای اسید اولئیک است و از این نظر بسیار به روغن زیتون شبیه است. اسید اولئیک ماده ای است که در پیشگیری از سرطان سینه بسیار موثر است. آواکادو سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از پیری زودرس جلوگیری می نمایند به همین علت به آواکادو معجزه جوانی و زیبایی می گویند.

قدمت این میوه به 10 هزار سال قبل از میلاد برمی شود!

آواکادو از میوه های منطقه ها گرمسیری به شمار می آید. از لحاظ ظاهری به شکل گلابی است. سبز رنگ، دارای هسته ای سیاه و نسبتاَ بزرگ است. حدودا 400 نوع مختلف آواکادو وجود دارد که برخی پوست سبز و بقیه پوست سیاه و خشن دارند. بنا به احتمالات پیش بینی می گردد که 10 هزار سال قبل از میلاد در مکزیک رشد می نموده است. هم چنین مدارکی وجود دارند که نشان می دهند آواکادو از میوه های مورد علاقه مایا ها بوده است.

میوه آواکادو طی چند سال گذشته تبدیل به یک میوه محبوب در بین مردم سراسر جهان شده است و به عنوان دسر یا سالاد با انواع ادویه ها سروو می گردد. آواکادو به علت چربی زدای قوی خون، معروفیت زیادی در بین دوستداران فست فود ها پیدا نموده است. کارشناسان تغذیه معتقدند با خوردن آواکادو می توان چربی موجود در غذا های چرب را از بین برد و ضرر غذا های چرب را به حداقل رساند.

آواکادو یا همان گلابی تمساح حاوی 20 نوع از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مثل پتاسیم است. آواکادو سرشار از اسید فولیک و لوتئین است که به ترتیب برای بازسازی سلولی و برای چشم ها مفید هستند. اگر می خواهید از خواص بیشتر این میوه که به معجزه جوانی و زیبایی معروف است بیشتر بدانید، لطفا این متن را تا انتها مطالعه کنید.

آواکادو چه فوایدی دارد؟

آواکادو میوه ای سرشار از ویتامین هایی مانند: B 1، B 6، B 5 و B 3 است. دارای 80 گرم آب است و در هر 100 گرم از آن حدود 160 کیلو کالری انرژی وجود دارد. بعلاوه دارای آهن، پروتئین و 1 درصد کلسیم است. آواکادو دارای اسید اولئیک است و از این نظر بسیار به روغن زیتون شبیه است. اسید اولئیک ماده ای است که در پیشگیری از سرطان سینه بسیار موثر است.

آواکادو سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از پیری زودرس جلوگیری می نمایند به همین علت به آواکادو معجزه جوانی و زیبایی می گویند. گلوتانین موجود در این میوه به تصفیه خون یاری می نماید و به یاری سطح بالای فولات خطر سکته قلبی کاهش می یابد. آواکادو دارای منابع زیادی از لوتئین است که از ابتلا به بیماری های چشمی جلوگیری می نمایند و مانع ابتلای چشم به آب مروارید می شوند.

آیا خوردن آواکادو در کاهش وزن موثر است؟

آواکادو غنی از فیبر است. فیبر سبب احساس سیری طولانی مدت در افراد می گردد. اسید های چرب موجود در آواکادو مرکز سیری در مغز را روشن می نمایند و در نتیجه افراد تمایل کمتری به خوردن غذا و دریافت کالری پیدا می نمایند.

در یک تحقیق، افرادی که مورد آزمایش واقع شدند به دو گروه تقسیم شدند. به هر دو گروه غذا های مشابه داده شد. اما، یک گروه علاوه بر وعده غذایی آواکادو نیز دریافت کردند. سپس از آنان سوالاتی راجع به احساس سیری و یا گرسنگی پرسیده شد. کسانی که آواکادو خورده بودند 23 درصد احساس سیری بیشتری می کردند و راضی تر بودند. با فرض اینکه این آمار صادق باشند، آواکادو در لاغری و کاهش وزن موثر است.

آیا آواکادو خواص دارویی هم دارد؟

پاسخ بله است. آواکادو خواص دارویی بسیاری دارد که به ذکر چند نمونه از آنان می پردازیم:

  • تقویت نماینده معده است.
  • در درمان یرقان موثر است.
  • جوشانده برگ های آن در درمان اسهال خونی استفاده می گردد.
  • دارای انرژی است و خستگی را رفع می نماید.
  • در درمان ناراحتی های روده استفاده می گردد.
  • سیستم ایمنی را قوی می نماید و دوره نقاهت را کاهش می دهد.

منبع: برنا

منبع: فرارو
انتشار: 24 تیر 1402 بروزرسانی: 24 تیر 1402 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2209

به "قدمت این میوه به 10 هزار سال قبل از میلاد برمی شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدمت این میوه به 10 هزار سال قبل از میلاد برمی شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید