ماجرای کیف سلاح اتمی روسیه همواره همراه پوتین

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرنگاران : دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همواره در هر کجا که باشد از ابزارهای ارتباطی لازم از جمله ابزارهای راهبردی برخوردار است.

ماجرای کیف سلاح اتمی روسیه همواره همراه پوتین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از فارس، سخنگوی کرملین گفت که رئیس جمهور روسیه همواره در هر کجا باشد از ابزارهای ارتباطی لازم از جمله ابزارهای راهبردی ویژه سلاح اتمی برخوردار است.

سخنگوی کرملین دوشنبه گفت که کیف حاوی کدهای تسلیحات اتمی روسیه همواره همراه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور است.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همواره در هر کجا که باشد از ابزارهای ارتباطی لازم از جمله ابزارهای راهبردی برخوردار است.

پسکوف در پاسخ به این سال که آیا پوتین در طول تعطیلات در تایگا کیف هسته ای خود را همراه داشت یا خیر، گفت: همه ابزارهای ارتباطی لازم، از جمله ارتباطات راهبردی، همواره در هر کجا که رئیس جمهور باشد، همراه اوست.

وی اضافه نمود که همین مورد در خصوص سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز صدق می نماید.

رئیس جمهوری روسیه می تواند کد دستوری را به نیروهای موشکی راهبردی برای استفاده از جنگ افزار اتمی در هر زمانی ارسال کند. در مجموع سه کیف به اندازه لپ تاپ وجود دارد که به پوتین و دو تن دیگر از مقام های عالیرتبه روسیه اجازه می دهد تا حمله اتمی را عملیاتی و اجرایی نمایند.

کیف اتمی وسیله ای است که در آن داده های رمزی لازم جهت صدور فرمان حمله با بکار گیری تسلیحات هسته ای کشورهای آمریکا، فرانسه و روسیه، توسط رئیس جمهور نگهداری می گردد. روس ها سه چمدان موازی دارند. چمدان ها چگت نام دارند. اولی در دست رئیس جمهور، دومی در دست رئیس ستاد مشترک سه قوا و سومی در اختیار وزیر دفاع واقع شده است. این سری چمدان بخشی از سامانه ارتباطات و فرماندهی کل ارتش روسیه کازبک است.

در رابطه با سیستم فرانسه هنوز اطلاعات مفیدی در دست نیست و حقیقت موجودیت چنین چمدانی در بریتانیا، خود سری محسوب می گردد. در این کیف وسایل ارتباط کاملا امن با یک ماهواره بخصوص، نقشه های کشورهای مختلف، سناریوهای مختلف جنگی، آمار احتمالی تلفات در منطقه مورد هدف، رمزهای صدور مجوز حمله و بعضی اسرار دیگر جای داده شده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1536

به "ماجرای کیف سلاح اتمی روسیه همواره همراه پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای کیف سلاح اتمی روسیه همواره همراه پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید