مارادونا گزینه تیم ملی نبود، او دوست داشت دربی تهران را تماشا کند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران، با مرگ دیه گو مارادونا بعضی از خبرهای این اسطوره آرژانتینی فوتبال برای کشور ایران مرور می شود. از جمله این خبرها، گزینه بودن مارادونا برای تیم ملی فوتبال ایران قبل از انتخاب کارلوس کی روش بود و اینکه بعضی از ایجنت ها در زمان ریاست علی کفاشیان در فدراسیون ایران، با مارادونا مذاکراتی داشتند.

مارادونا گزینه تیم ملی نبود، او دوست داشت دربی تهران را تماشا کند

کفاشیان در گفتگو با خبرنگاران، به این خبر واکنش نشان داد و تاکید کرد مارادونا از نظر فنی مربی ضعیفی بود و برای همین گزینه جدی تیم ملی ایران نبود و با وی به صورت رسمی مذاکره ای نشد. وی تاکید کرد که البته قرار بوده مارادونا در مراسم رونمایی از اسپانسر تیم ملی ایران و تماشای دربی به تهران سفر کند که این اتفاق در نهایت رخ نداده است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال همچنین اشاره ای به تصویب اساسنامه جدید این فدراسیون کرد و با بیان اینکه بازنشسته ها فعلاً نمی توانند برای پست ریاست، دبیر کلی و خزانه داری ثبت نام کنند، گفت: برای هیچکس در انتخابات پیش رو لابی نخواهم کرد.

مشروح گفتگوی کفاشیان در ادامه می آید:

خبرنگاران - آیا پیش بینی شما این بود که اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال با رای بالا تصویب شود؟

- علی کفاشیان: بله؛ رای مجمع صد درصد نسبت به اصلاح اساسنامه مثبت بود. با دوستان که صحبت می کردیم تاکید داشتند مهمترین بحث فدراسیون، انتخابات است که نیازمند تایید اساسنامه است. ایراداتی هم به اساسنامه جدید وارد است که چیز مهمی نیست و قرار شد بعد از انتخابات، به آن رسیدگی شود. انتخابات طبق اساسنامه جدید برگزار می شود و هیات رئیسه باید تاریخی را برای آن تعیین کند.

* آیا افراد بازنشسته می توانند برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کنند؟

- خیر، اساسنامه فدراسیون فوتبال هنوز طبق قوانین کشور، یک نهاد عمومی و غیر دولتی است. یعنی قانون دولت بر آن حاکم است. فیفا یک سال به فدراسیون فرصت داده است تا بعد از برگزاری انتخابات، این تعریف را تغییر بدهد و فدراسیون نهادی مستقل، غیر دولتی و غیر انتفاعی شود. فقط محدودیت سن و سال برای ریاست با 65 سال سن بود که الان برداشته شده است. در حال حاضر ریاست، دبیری و خزانه داری فدراسیون شغل محسوب می شود و افراد بازنشسته نمی توانند این پست ها را بگیرند اما برای حضور در هیات رئیسه مسئله ای نیست.

تصویری از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال

* اما در اساسنامه جدید که تایید شد، فدراسیون یک نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی تعریف شده است. حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون هم در صحبت هایش تاکید کرد که انتخابات طبق اساسنامه جدید برگزار می شود؛ یعنی بازنشستگان برای ریاست هم می توانند ثبت نام کنند.

- همانطور که گفتم فیفا برای تعریف حقوقی فدراسیون فوتبال یک استثنا قائل شده و گفته است می توانید بعد از برگزاری انتخابات، این تعریف را تغییر بدهید. آن هم فقط یک سال وقت دارد. در واقع فیفا قبول کرده است فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی و غیر دولتی باشد به این شرط که بعد از انتخابات، آنرا تغییر بدهیم.

* آیا شما برای حضور در هیات رئیسه یا پست های دیگر فدراسیون فوتبال ثبت نام می کنید؟

- خیر؛ بس است دیگر. البته تجربه و توانش را دارم ولی قصد ندارم دیگر به فدراسیون برگردم. این را هم بگویم هرجا بتوانم، مشاوره می دهم و در خدمت فوتبال خواهم بود.

* باتوجه به نفوذ و ارتباطاتی که در مجمع فدراسیون فوتبال دارید، آیا احتمال دارد برای گزینه خاصی لابی کنید تا به صندلی ریاست برسد؟

- باید بگویم کاندیداها همگی دوستان من هستند که توانایی اداره فدراسیون را دارند. اگر از کسی حمایت کنم، داستان می شود! اعضای مجمع از گزینه ها و همدیگر شناخت دارند و به تفاهم می رسند. بنابراین برای هیچکس لابی نمی کنم.

* از این بحث بگذریم. اخیراً عنوان شده که دیه گو مارادونا قبل از انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، یکی از گزینه های فدراسیون بوده است. این موضوع را تایید می کنید؟

- آن زمان گزینه های مختلفی مطرح می شدند. مارادونا از نظر فنی خیلی ضعیف بود و مشکلاتی داشت که زیاد روی او حساب نمی کردیم. فقط یک بار می خواستیم او را برای افتتاح برند اسپانسر پیراهن تیم ملی به تهران دعوت کنیم. خودش هم علاقه داشت. او ایران را دوست داشت و دلش می خواست بازی پرسپولیس و استقلال را با آن همه تماشاگر از نزدیک تماشا کند. مذاکراتی هم با مارادونا در این زمینه انجام شد ولی به نتیجه نرسید و نشد که به ایران بیاید. در نهایت باید بگویم او گزینه جدی برای تیم ملی نبود.

مارادونا و محمدرضا خلعتبری بازیکن تیم ملی ایران در تیم الوصل امارات

* چقدر این خبر صحت دارد که بعضی از ایجنت ها با واسطه از طرف فدراسیون فوتبال با مارادونا برای سرمربیگری در تیم ملی مذاکره کردند؟

- شاید یکسری ها صحبت کرده باشند و پیشنهاداتی داده باشند ولی مارادونا از نظر فنی ضعیف بود. اسم او از توانایی فنی اش بزرگتر بود. اگر یادتان باشد وقتی مارادونا سرمربی آرژانتین شد، این تیم تا مرز عدم صعود به جام جهانی هم پیش رفت. او از نظر فنی مربی قوی نبود.

* چرا سفر مارادونا به تهران برای افتتاح برند اسپانسر پیراهن تیم ملی بی نتیجه ماند؟

- دقیقاً یادم نیست ولی ظاهراً گرفتاری هایی برای او پیش آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1284

به "مارادونا گزینه تیم ملی نبود، او دوست داشت دربی تهران را تماشا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارادونا گزینه تیم ملی نبود، او دوست داشت دربی تهران را تماشا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید