مارک زاکربرگ رقیب توییتر را به میدان می آورد!

به گزارش مجله فوتبال دوستان، متا (مالک اینستاگرام، فیسبوک و واتساپ) مشغول کار روی شبکه اجتماعی متن محور جدیدی برای رقابت مستقیم با توییتر است.

مارک زاکربرگ رقیب توییتر را به میدان می آورد!

مسائل فنی توییتر و جو منفی علیه این پلتفرم به علت سیاست های عجیب وغریب ایلان ماسک، باعث شده است سایر شرکت ها به فکر توسعه شبکه های اجتماعی مشابهی بیفتند. اکنون بزرگ ترین بازیگر حوزه شبکه های اجتماعی در پی رقابت مستقیم با توییتر است. متا، مالک اینستاگرام و فیسبوک، در مراحل اولیه ساخت اپلیکیشن نوی به سر می برد که مبتنی بر محتوای متنی خواهد بود.

نشریه پلتفرمر مدعی است که متا این خبر را در یک ایمیل تأیید نموده: ما در حال آنالیز ایده شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای به اشتراک گذاری به روزرسانی های متنی هستیم. متا می گوید شبکه اجتماعی موردبحث به تولیدنمایندگان محتوا و شخصیت های عمومی امکان می دهد جزئیاتی درباره علایق خود منتشر نمایند.

روز گذشته نشریه مانی کنترل مدعی شده بود که متا مشغول کار روی شبکه اجتماعی متن محور نوی است. ظاهرا این پروژه با کدنام P92 آغاز شده است و کاربران خواهند توانست به وسیله نام کاربری و رمز عبور اینستاگرام خود، در شبکه اجتماعی نو نیز لاگین نمایند.

فعلا جزئیات زیادی درباره پروژه نو متا منتشر نشده است. پلتفرمر می گوید فرآیند توسعه در ابتدایی ترین مراحل به سر می برد و فعلا هیچ تاریخی برای انتشار شبکه اجتماعی نو معین نشده است. تیم های حقوقی و رگولاتوری آغاز به آنالیز اپلیکیشن نموده اند تا قبل از راه اندازی، هرگونه مشکل مربوط به حریم خصوصی رفع گردد. منابع مطلع می گویند آدام موسری که رئیس اینستاگرام است، رهبری پروژه نو را نیز برعهده گرفته است.

یکی از مهم ترین ویژگی های شبکه اجتماعی نو متا، غیرمتمرکزبودن آن است. در شبکه های غیرمتمرکز، کاربران می توانند سرورهای مستقل خودشان را راه اندازی نمایند و قوانین مدیریت محتوا را در هر سرور تغییر دهند. البته متا یک سری قوانین مشترک برای تمامی سرورها تدوین خواهد نمود. ایجاد شبکه ای غیرمتمرکز، اضافه کردن اپلیکیشن نو متا را به سایر سرویس های اجتماعی امکان پذیر خواهد نمود.

تا به امروز هیچ شرکتی پیروز نشده است شبکه اجتماعی غیرمتمرکز سودآور در مقیاس جهانی بسازد. یکی از چالش های توسعه دهندگان این است که استفاده از سیستم غیرمتمرکز، کارهای ساده ای نظیر فالو کردن بقیه را پیچیده می نماید.

منبع: زومیت

منبع: فرادید
انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 19 اسفند 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2158

به "مارک زاکربرگ رقیب توییتر را به میدان می آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارک زاکربرگ رقیب توییتر را به میدان می آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید