مجلس در سایه کرونا

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مجلس شورای اسلامی در حالی بعد از سه هفته تعطیلی برای برگزاری تبلیغات انتخاباتی جلساتش را آغاز کرد که بهارستان تحت تاثیر شیوع کرونا قرار داشت.

مجلس در سایه کرونا

به گزارش خبرنگاران، از روز گذشته روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد دمای بدن کنندگان در مبادی ورودی مجلس برای پیشگیری از کرونا ویروس کنترل می شود.

صبح امروز دمای بدن کنندگان، کارکنان و خبرنگاران در مبادی ورودی کنترل شد. نیروهای مجهز به ماسک و کاور در این مبادی حضور داشته و با دستگاه های تب سنج حرارتی دمای بدن افرادی که وارد مجلس شورای اسلامی می شدند را کنترل می کردند.

همچنین دستگاه های انگشت زنی حضور و غیاب در مجلس شورای اسلامی نیز غیرفعال شده و بنرهایی در نقاط مختلف مجلس حاوی توصیه هایی برای پرهیز از اطلاع به ویروس کرونا نصب شده بود. به محض ورود به ساختمان مجلس شورای اسلامی پوسترهایی بر پشت شیشه ها نصب شده که از مردم خواسته شده برای پیشگیری از دست دادن با همدیگر پرهیز کنند تعدادی از کارکنان حفاظت مجلس هم ماسک و دستکش به دست کارهایشان را انجام می دادند.

مجلس شورای اسلامی ابتدا در جلسه غیرعلنی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع اقدامات اجرا شده در رابطه با اقدامات ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد که در همین باره اسدالله عباسی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد که طبق اعلام وزیر بهداشت 47 نفر در کشور مبتلا به این ویروس شده و 12 نفر هم جان خود را از دست داده اند. تعدادی دیگری از افراد بستری شده به آنفلوآنزا مبتلا هستند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق آغازین خود خواستار رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا شد و از کمیسیون بهداشت خواست که مستمرا موضوع را مورد پیگیری قرار دهند.

مجلس شورای اسلامی در حال بررسی کلیات لایحه بودجه 1399 بود که تعدادی از کنندگان با ماسک در صحن مجلس حضور داشتند یکی از این کنندگان احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه و کننده مردم قم بود که در صندلی خبرنگاران برای مصاحبه با رسانه های تصویری و مکتوب حاضر شد و از اوضاع نگران کننده قم گفت و بر ضرورت تعطیل کردن حرم حضرت معصومه (س) تاکید داشت و حتی آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت درباره میزان فوتی ها را غیرواقعی خواند.

او در گفت وگو با تعدادی از خبرنگاران از آمار فوتی ها در قم خبر داد که بلافاصله از سوی کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت تکذیب شد و تاکید کرد که مجموع فوتی ها به 12 نفر رسیده است.

بعد از آنکه امیرآبادی مجددا وارد صحن مجلس شورای اسلامی شد برای دقایقی در صندلی خود در هیات رییسه نشست که علیرضا رحیمی عضو دیگر هیات رییسه صندلی اش کنار او بود. رحیمی حاضر به نشستن در کنار امیرآبادی نشد و در قسمت دیگری از صندلی هیات رییسه ایستاده بود تا وقتی که امیرآبادی بر روی صندلی اش حضور داشت.

بلافاصله بعد از این که امیرآبادی جلسه مجلس شورای اسلامی را ترک کرد یکی از کارمندان مجهز به دستکش و ماسک میز و صندلی و بلندگوی او را برای چند بار ضدعفونی کرد اقدامی که باعث ایجاد شائبه ابتدای امیرآبادی به کرونا شد.

با وجودی که گفته شد ترک مجلس شورای اسلامی از سوی آمیرآبادی به دلیل نامساعد بودن حالش بود یکی از کنندگان به خبرنگاران گفت که صبح امروز دمای بدن کنندگان مجلس شورای اسلامی کنترل شد و از سه نفر خواسته شد که وارد مجلس نشوند یکی از آنها امیرآبادی کننده قم بود حتی درخواست برای قرنطینه را رد کرد و به منزل رفت.

این اظهارات این کننده با واکنش امیرآبادی روبرو شد که او در گفت وگو با خبرنگاران ضمن رد کردن ابتلایش به کرونا به ضدعفونی کردن میز و صندلی اش هم واکنش نشان داد و گفت که غلط کردند چنین کاری را انجام داده اند من حتی به آنفلوآنزا و سرماخوردگی هم مبتلا نشدم.

اداره اخبار مجلس شورای اسلامی هم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کریدور یعنی راهروی مصاحبه خبرنگاران با کنندگان را بست.

مجلس امروز کلیات بودجه را رد کرد که این باعث شد جلسات به دو یا سه شیفت کشیده نشود اما همچنان فردا جلسات عادی خود را دارد که لازم است تمهیدات مراقبتی برای پیشگیری از ویروس کرونا ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 763

به "مجلس در سایه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس در سایه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید