محصول مورد احتیاج صنایع شیمیایی فراوری و صادر شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از احتیاجهای اساسی خطوط فراوری مواد در صنایع شیمیایی راکتورهای شیمیایی است. نوع خاصی از این راکتورها در این خطوط مورد احتیاج است تا به خوردگی مقاوم باشند. این تجهیزات در لیست تحریم ها واقع شده است.

محصول مورد احتیاج صنایع شیمیایی فراوری و صادر شد

اما یک شرکت دانش بنیان پیروز به بومی سازی فناوری ساخت آن در کشور شده است. اقدامی که علاوه بر ایران ساخت شدن محصول، صادرات را نیز به همراه داشته است.

تمامی خطوط فراوری مواد اولیه دارو به این تجهیز احتیاجمند هستند و نبود آن به نوعی باعث ناکارآمدی این خطوط می گردد. از سویی تحریم ها تامین آن از خارج کشور را غیر ممکن نموده بود. پس یک شرکت دانش بنیان وارد عمل شد و این تجهیز با فناوری پیشرفته را با دانش بومی ساخت.

مصطفی جنتی مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: ساخت راکتورهای شیمیایی پوشش داده شده با شیشه با فناوری بومی فعالیتی است که این مجموعه دانش بنیان انجام می دهد. این تجهیزات برای انجام واکنش های شیمیایی حساس و خورنده احتیاج است.

وی اضافه نمود:واکنش های شیمیایی ایجاد خوردگی می نمایند و روش های گوناگونی برای جلوگیری از این خوردگی وجود دارد. در خوردگی های شیمیایی شدید راکتورهای شیمیایی پوشش داده شده با شیشه مورد احتیاج است.

وی ادامه داد: این راکتورها از جنس فولاد کم کربن هستند که سطوح داخلی آنها پوششی از جنس شیشه دارد. پس تجهیزی با استحکام مکانیکی فولاد اما مقاوم به خوردگی داریم که در مقیاس صنعتی برای تهیه مواد شیمیایی استفاده می گردد. این محصول کاربردهای متنوعی دارد و فراوری کاتالیست های پتروشیمی، فراوری مواد شوینده، اضافه نمودنی های تصفیه آب بعضی دیگر از موارد استفاده آن است.

جنتی با اشاره به اینکه ظرفیت ساخت راکتورهای با ظرفیت 25 هزار لیتر در حال حاضر وجود دارد، اضافه نمود: این محصول ایران ساخت اکنون علاوه بر برطرف احتیاج داخل، به کشورهای هند، ترکیه و ترکمنستان نیز صادر می گردد و تحریم ها را را برای فراوری داخل و صادرات این محصول باز کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 970

به "محصول مورد احتیاج صنایع شیمیایی فراوری و صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول مورد احتیاج صنایع شیمیایی فراوری و صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید