مشاور وزیر علوم: در خلق نوآوری ضعیف کار کردیم

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرگزاری خبرنگاران- مشاور وزیر علوم در امور علمی تحقیقاتی و فناوری گفت: ما در خلق نوآوری و فناوری ضعیف کار کردیم و باید تشکیلاتی برای بستر کارآفرینی شکل بگیرد.

مشاور وزیر علوم: در خلق نوآوری ضعیف کار کردیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای علی خیرالدین در حاشیه نشست رؤسای پارک های علم و فناوری اضافه نمود: در سال 83 وظایفی بر عهده وزارت علوم تحقیقات و فناوری گذاشته شد که بحث فناوری یکی از مهم ترین این وظایف بود، اما در حوزه فناوری هم در وزارت علوم و هم در دانشگاه ها زیرساخت ها شکل نگرفت و بحث فرهنگ سازی در فرهنگ نوآوری به درستی تبیین نشد.

وی تأکید کرد: با دریافت مجوز تأسیس پارک های علم و فناوری فعالیت این مراکز در حوزه فناوری توسعه پیدا کرد، اما اخیرا پس از آنالیز های انجام شده شاهد بودیم که فعالیت پارک های علم و فناوری فرایند نزولی داشته و این برای ما یک هشدار است.

وی با بیان اینکه ما در خلق نوآوری و فناوری ضعیف کار کردیم تأکید کرد: در سال 1396 تعداد متقاضیان پارک های علم و فناوری و مراکز رشد 8 هزار و 700 نفر بود که در سال 99 به حدود 5 هزار و 700 نفر رسید و این نشان از فعالیت نزولی شرکت های دانش بنیان است که باید تشکیلاتی برای بستر کارآفرینی شکل بگیرد و در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ایده پژوهشگران به محصول تبدیل گردد.

تأسیس معاونت فناوری موازی کاری نیست

آقای خیرالدین در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره تأسیس معاونت فناوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موازی کاری آن با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تأسیس این معاونت موازی کاری نیست بلکه هم افزایی است.

مشاور وزیر علوم در امور علمی تحقیقاتی و فناوری با بیان اینکه فعالیت ما با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک فعالیت تعاملی و تکاملی است تأکید کرد: با تشکیل این معاونت پارک های علم و فناوری متولی پیدا می نماید و از نظر اقتصادی حمایت می گردد، در وزارت علوم ایده پژوهشگران پارک های علم و فناوری به محصول تبدیل می گردد و محصول فعالیت این پژوهشگران به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واگذار می گردد، بنابراین یک هم افزایی میان فعالیت های فناورانه شکل می گیرد.

صدای فناوری در کشور باید بلند گردد

آقای خیرالدین در ادامه به بعضی از فعالیت هایی که باید در حوزه فناوری شکل بگیرد اشاره نمود و گفت: آمایش فناوری مبتنی بر آمایش سرزمین است و پارک های علم و فناوری با توجه به ظرفیت هر منطقه باید توسعه پیدا کند، بعلاوه باید تبادلات بین المللی بیشتر گردد تا شاهد صادرات محصولات فناوری به کشور های دیگر باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی گفت: ما باید صدای فناوری را در کشور بلند کنیم و باید گفتمان فناوری توسعه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1815

به "مشاور وزیر علوم: در خلق نوآوری ضعیف کار کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور وزیر علوم: در خلق نوآوری ضعیف کار کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید