وزیر اقتصاد از عرضه دارا سوم در قالب سهام سه بانک دولتی در آینده اطلاع داد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، وزیر امور مالی و دارایی از عرضه به جامانده سهام دولت در سه بانک دولتی در قالب سهم دارا سوم در آینده در بازار سرمایه اطلاع داد.

وزیر اقتصاد از عرضه دارا سوم در قالب سهام سه بانک دولتی در آینده اطلاع داد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روبط عمومی بانک رفاه ، ، دکتر فرهاد دژپسند صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده بورس ایران بازارگردانی است، گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، هر بنگاه بورسی، حتی اگر خودش تمایلی به بازارگردانی نداشته باشد، باید یک بازار گردان حرفه ای برای انجام این کار داشته باشد زیرا این موضوع به ثبات بازار سرمایه یاری می نماید.

وی امکان ارائه اوراق اختیار فروش تبعی را از جمله تصمیمات و مصوبات مهم شورای عالی بورس و اوراق بهادار در جلسات اخیر آن مطرح کرد و گفت: فروش تبعی، نوعی ضمانت است؛ به این معنی که یک بنگاه می گوید، من این سهام خودم را برای شش ماه دیگر با سود بیست درصد بالاتر از قیمت خرید تضمین می کنم.

وزیر اقتصاد اضافه نمود: ارائه اوراق اختیار فروش تبعی اقدامی دو منظوره است که از یک سو منجر به ایجاد یک حاشیه امن برای سهامداران می گردد و از سوی دیگر، باعث می گردد، مدیریت بنگاه های بورسی، نگاه مسئولانه ای نسبت به سهام خود داشته باشند.

دژپسند با بیان اینکه ترغیب و تشویق بازار به وسیله عرضه های اولیه از دیگر برنامه های حمایتی دولت از بازار سرمایه محسوب می گردد، گفت: در حال حاضر کوشش می کنیم بنگاه های عظیم مقیاس را وارد بازار سرمایه کنیم که از این میان نام شرکت ستاره خلیج فارس قابل اشاره است.

وی در ادامه از ورود سهام دارا سوم به بازار سرمایه اطلاع داد و گفت: در این چارچوب، به جامانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات در بازار بورس و اوراق بهادار عرضه خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: انجام این گونه اقدامات باعث می گردد فعالان بازار سرمایه همواره از انتخاب ها و امکانات متنوع برخوردار باشند و امیدواریم با تداوم این امر، بتوانیم بازار باثبات و رو به رشدی را داشته باشیم.

دژپسند با تاکید بر اینکه جنس بازار سرمایه، پویایی و عقلانیت است، و آن را صرفا نباید در قالب رشد و کاهش شاخص قضاوت کرد، گفت: بازار سرمایه ابعاد مختلفی دارد و اتفاقا اینکه تحلیگران اقتصادی و بازار سرمایه به این فکر باشند، که بنا بر اقتضائات روز بورس، چه سهامی را در چه دوره ای داشته باشند و چه سهامی را در دوره خاص نداشته باشند، نشان از حیات بازار سرمایه دارد.

وی تاکید نمود: در بازار سرمایه همواره باید عقل محاسبه گری، بی وقفه کار کند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1267

به "وزیر اقتصاد از عرضه دارا سوم در قالب سهام سه بانک دولتی در آینده اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد از عرضه دارا سوم در قالب سهام سه بانک دولتی در آینده اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید