چگونه خواب های شفاف و شیرین ببینیم

به گزارش مجله فوتبال دوستان، تهران (پانا) - روان شناسان معتقدند که با انجام سه تکنیک به طور جداگانه یا ترکیبی می توان تماشا رویای شفاف که نوعی خواب تماشا خود مطلع است را تجربه نموده یا تماشا آن را افزایش داد.

چگونه خواب های شفاف و شیرین ببینیم

گاهی اوقات، افرادی که در حالت تماشا رویای شفاف هستند حتی می توانند آنچه می خواهند در رویای خود انجام دهند را انتخاب نمایند، گویی کارگردان فیلم خود هستند.

روان شناسان معتقدند که با انجام سه تکنیک به طور جداگانه یا ترکیبی می توان تماشا رویای شفاف که نوعی خواب تماشا خود مطلع است را تجربه نموده یا تماشا آن را افزایش داد.

رویای شفاف نوعی از خواب است که در آن خواب بیننده از نوع خواب تماشا خود مطلع است. پژوهشگران تخمین می زنند که حدود نیمی از ما در مقطعی از زندگی مان خواب خودمطلع یا رویای شفاف را تجربه نموده یا خواهیم کرد. افراد بسیار کمی در حدود یک درصد، حتی ممکن است هر هفته چندین بار چنین تجربه را داشته باشند.

گاهی اوقات، افرادی که در حالت تماشا رویای شفاف هستند حتی می توانند آنچه می خواهند در رویای خود انجام دهند را انتخاب نمایند، گویی کارگردان فیلم خود هستند.

محققان روان شناسی معتقدند سه تکنیک اصلی وجود دارد که به فرد یاری می نماید تا رویا شفاف را تجربه نموده یا شانس تماشا آن را افزایش دهد. این توصیه ها می تواند به طور جداگانه و به تنهایی به کار گرفته شده و یا از ترکیبی از آنها استفاده گردد.

نخستین تکنیک تست واقعیت است که شامل ایجاد یک عادت منظم در هنگام بیداری و هنگام آزمایش است که آیا شما خواب هستید یا بیدار. به عنوان مثال، چندین بار در روز ممکن است آنالیز کنید که آیا می توانید انگشتان یک دست را به وسیله کف دست مقابل خود فشار دهید، شاهکاری که معمولاً در سرزمین رویایی امکان پذیر است، اما واضح است که در هنگام بیداری اینگونه نیست. به گزارش سیناپرس،این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما اگر به انجام این کار در بیداری عادت پیدا کنید، به احتمال زیاد در هنگام خواب کوشش می کنید آن را انجام دهید. اگر پیروز شوید آن را انجام دهید، متوجه شوید که دارید رویا می بینید و آن رویا، رویای شفاف خواهد بود.

تکنیک دیگر بیدار شدن در رختخواب Wake Back To Bed است که شامل بیدار شدن در نیمه شب و سپس بازگشت به خواب پس از گذشت مدت زمان تعیین به قصد تجدید رویاهای شفاف است.به گزارش سیناپرس، در واقع رویای شفاف در طول خواب REM یا خواب با حرکات سریع چشم (Rapid eye movement)، مرحله ای از خواب که رویای روایتی رایج ترین آن است، اتفاق می افتد، بنابراین شما دقیقاً در زمان مناسب شب از خواب بیدار می شوید که احتمالاً در میانه خواب REM هستید و دوباره به خواب می روید که انگار با برنامه فعال برای تماشا رویای شفاف به درون آن شیرجه می زنید.

تکنیک آخر، القای یادگاری رویاهای شفاف که به اختصار (MILD) نام دارد، شامل بیدار شدن پس از پنج ساعت خواب و سپس ایجاد قصد به یاد آوردن رویای خود، با تکرار این عبارت دفعه بعد که خواب ببینم، این کار را انجام خواهم داد. یادت باشه که دارم خواب می بینم. پیش از بازگشت به خواب دوباره است. در کنار این، شما خود را در حالت رویای شفاف تصور می کنید.

این تکنیک را می توان در زمان خواب اول شب امتحان کرد یا می توان آن را با تکنیک بیدار شدن در رختخواب در ساعات اولیه صبح ترکیب کرد.دیو گرین (Dave Green) که به هنرمند رویای شفاف تبدیل شده است، تکنیک آخر را توصیه می نماید. وی در این رابطه می گوید: من فقط بارها و بارها تکرار می کنم : امشب یک رویای شفاف خواهم دید و یک نقاشی خواهم ساخت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1907

به "چگونه خواب های شفاف و شیرین ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خواب های شفاف و شیرین ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید