چین حمل و نقل سریع با هایپرلوپ را آزمایش کرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از چاینا دیلی، هایپرلوپ در حقیقت نام سیستم حمل ونقل سریع است که ایلان ماسک در 2012 میلادی آن را خاطرنشان کرد. در فرضیه، چنین سیستمی می تواند افراد و کالا را در لوله های طویل با سرعت بالا جابه جا کند.

چین حمل و نقل سریع با هایپرلوپ را آزمایش کرد

البته این نخستین بار در دنیا است که چنین سیستم حمل ونقلی تحت آزمایش کامل و یکپارچه قرار گرفته است. قرار است در همین زمینه به زودی آزمایش هایی انجام گردد. تست مذکور در خط آزمایشی داتونگ به طور 2 کیلومتر در استان شانشی در شمال چین صورت گرفته است و طی آن یک قطار تندرو مگلو با حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت در جهت آزمایشی حرکت کرد.

دانشگاه شمال چین و سومین انستیتوتحقیقات علوم و صنعت هوافضای چین(the Third Research Institute of China Aerospace Science and Industry Corp) به طور مشترک آزمایشگاهی برای وسایل نقلیه تندرو(مگلو-Maglev) ایجاد نموده اند. تحت این تنظیمات خط تست داتونگ راه اندازی شد. پس از تست های موفقیت آمیز اولیه، آزمایشگاه اکنون ساخت یک جهت آزمایشی 60 کیلومتری را شروع می نماید که در 3 مرحله تکمیل می گردد. این جهت کامل زمینه را برای آزمایش قطارهایی با سرعت هزار کیلومتر بر ساعت فراهم می نماید.

در این سیستم از جدیدترین فناوری شناوری مغناطیسی ابررسانا(superconducting magnetic levitation technology) استفاده شده تا قطار از زمین فاصله بگیرد و به این ترتیب مقاومت فرسایشی نیز حذف گردد. همزمان از لوله های حاوی خلا برای تردد قطارها استفاده شده که تا حد زیادی مقاومت هوا را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2096

به "چین حمل و نقل سریع با هایپرلوپ را آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین حمل و نقل سریع با هایپرلوپ را آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید