رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 شروع شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با حضور یگان های سطحی و پروازی نیرو های دریایی ارتش، سپاه و نیروی دریایی کشور های چین و روسیه از بامداد امروز شروع شد.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 شروع شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 پس از برگزاری نشست های توجیهی، از بامداد امروز با حضور یگان های سطحی و پروازی نیرو های دریایی ارتش و سپاه و نیروی دریایی کشور های چین و روسیه در منطقه شمال اقیانوس هند شروع شد.

امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با اعلام این خبر، گفت: برابر برنامه ریزی های اجرا شده انواع تمرینات تاکتیکی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده و تیراندازی علیه اهداف معین دریایی در شب و روز از جمله تمرینات تاکتیکی و عملیاتی پیش بینی شده جهت اجرا به وسیله یگان های سه کشور ایران، چین و روسیه در این رزمایش است.

وی منطقه شمال اقیانوس هند را به علت وجود آبراه ها و تنگه های مهم باب المندب، مالاکا و هرمز بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: از این سه تنگه بعنوان مثلث طلایی در منطقه یاد می گردد و بعلاوه دریای عمان و شمال اقیانوس هند نیز از جمله منطقه ها حیاتی تجارت دنیای است؛ لذا کوشش جمهوری اسلامی ایران و کشور های چین و روسیه، کوششی جمعی برای رسیدن به امنیت دریانوردی پایدار در این منطقه و آبراه های حیاتی آن است تا منافع سه کشور حفظ گردد.

امیر دریادار دوم تاج الدینی با اشاره به برگزاری این رزمایش برای سومین سال متوالی، اضافه کرد: پیغام برگزاری این رزمایش، رسیدن هر سه کشور به سطح معنادار و قابل توجهی از روابط نظامی است و بعلاوه نشان می دهد که امروز جمهوری اسلامی ایران به سطحی از قدرت در عرصه دریا رسیده است که می تواند موضوع و فرماندهی رزمایش ها در کنار قدرت های بزرگ دریایی را عهده دار گردد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 گفت: شعار این رزمایش با هم برای صلح و امنیت است و مصداق بارزی است از اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا با ایجاد اتحاد های راهبردی متکی بر منافع و احترام متقابل، هیچگاه منزوی نبوده و نخواهد ماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1987

به "رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید