عبدالله عبدالله: طالبان شکست خورده

به گزارش مجله فوتبال دوستان، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان از کندی پیشرفت در مصاحبه های بین الافغانی انتقاد کرد حال آنکه دفتر سیاسی طالبان، دولت کابل را به سد کردن راه مذاکره متهم می کند.

عبدالله عبدالله: طالبان شکست خورده

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در مصاحبه با سی ان ان، گفت: مذاکره با طالبان (در چارچوب گفتگو های بین الافغانی) پیشرفت خیلی اندکی داشته و با سرعت بسیار آهسته ای پیش می رود.

وی همچنین با توجه به پیشروی های اخیر طالبان، احتمال پیروزی آن ها (در تسلط دوباره بر افغانستان) را رد کرد و گفت: این امر محقق نخواهد شد. طالبان شکست خورده و قول داده که با القاعده و دیگر گروه های تروریستی قطع رابطه کند. البته نشانه های زیادی از آن (عمل به وعده طالبان) نمی بینیم. این برای ما و منطقه خطرناک است.

اظهارات عبدالله در حالی است که سی ان ان روز جمعه بیانیه ای از محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان را منتشر کرد که در آن، دولت کابل به سد کردن راه مذاکرات صلح متهم شده بود.

گروه طالبان در جریان پیشروی های گسترده خود در روز های اخیر کنترل بیش از 50 ولسوالی را در افغانستان به دست آورد و برخی از ولسوالی ها بار ها میان طالبان و نیرو های دولتی دست به دست شده اند. حکومت تا به امروز در مجموع توانسته است کنترل 10 ولسوالی را باز پس بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1658

به "عبدالله عبدالله: طالبان شکست خورده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله عبدالله: طالبان شکست خورده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید