فهرست 10 کاری که قبل از آغاز خانه تکانی باید انجام دهید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اگر قصد دارید منزلتان را برای آغاز سال نو نظافت کنید، کارهایی که قبل از آغاز خانه تکانی باید انجام دهید، به میزان خود کارها اهمیت دارد. در واقع یکی از این است که ابتدا خودتان را برای آغاز کار آماده کنید و با برنامه ریزی دقیق و نوشتن فهرست کارهای خانه تکانی به امور منزل رسیدگی کنید. اما خانه تکانی را از کجا آغاز کنیم و چه کارهایی را قبل از خانه تکانی انجام دهیم؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با نکاتی کاربردی در خصوص کارهای قبل از آغاز خانه تکانی آشنا شوید.

فهرست 10 کاری که قبل از آغاز خانه تکانی باید انجام دهید

قبل از آغاز خانه تکانی چه کارهایی باید انجام دهید؟

مشغله کاری زیاد در دنیای حاضر موجب شده تا خانه تکانی و نظافت اساسی منزل برای خیلی از خانم ها کمی چالش برانگیز گردد. نداشتن زمان کافی برای رسیدگی به امور منزل موجب می گردد تا خانواده ها در انتهای سال با حجم زیادی از کارها روبرو شوند که گاهی انجام دادن همه این کارها در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

اما چطور می توان بهتر به امور منزل رسیدگی کرد؟ آیا چیزی در خصوص کارهایی که قبل از آغاز خانه تکانی باید انجام دهید می دانید؟ بهتر است کارهای قبل از آغاز خانه تکانی را از چند ماه زودتر انجام دهید و با نزدیک شدن به ماه آخر تنها وقتتان را روی تمیزکاری منزل صرف کنید.

در ادامه می توانید با روش های کاربردی برای برنامه ریزی بهتر خانه تکانی و که باید قبل از آغاز باید انجام دهید، آشنا شوید.

1- برنامه ریزی کنید

خانه تکانی را از کجا آغاز کنیم؟ قبل از هر کار و اقدامی ضروری است یک روز وقت بگذارید و برنامه دقیقی برای آغاز خانه تکانی تنظیم کنید. در این برنامه باید فهرستی از همه کارهای منزل را تهیه کنید و سپس زمان تعیینی را برای هر کار در نظر بگیرید.

بهتر است برنامه را طوری بچینید که در روزهای سرانجام سال فشار زیادی به شما وارد نگردد و زمان کافی برای رسیدگی به همه کارها را داشته باشید. نباید فراموش کنید که برای هر بخش از خانه به صورت مجزا یک چک فهرست آماده کنید و زمان تقریبی انجام کار و جزئیات مربوط به آن را نیز در فهرستتان تعیین کنید.

2- لباس های اضافی را جدا کنید

قبل از آغاز خانه تکانی بهتر است نگاهی به کمد لباس هایتان بیندازید. احتمالاً لباس های زیادی هستند که مدت ها از آن ها استفاده نکرده اید و یا دیگر میزان تان نیستند. قبل از این که خانه تکانی را آغاز کنید از چند ماه زودتر این لباس ها را جدا کنید.

لباس های سالم و استفاده نشده را در یک کیسه جداگانه قرار دهید و به احتیاجمندان بدهید. می توانید از بعضی از لباس های به درد نخور نیز برای تمیز کردن کف زمین و نظافت منزل بهره ببرید.

3- یخچال و فریزر را پاکسازی کنید

یکی دیگی از کارهایی که قبل از آغاز خانه تکانی باید انجام دهید، است. قبل از اینکه مشغله کاری تان زیاد گردد و درگیر کارهای خانه تکانی شوید، بهتر است یک روز کامل را به تمیز کردن یخچال و فریزر اختصاص دهید.

همه غذاهای مانده و سبزیجات کهنه را از یخچال و فریزر خارج کنید. به یاد داشته باشید که غذاها را نباید بیشتر از 4 ماه در فریزر نگهداری کنید، بنابراین همه غذاهای کهنه را از فریزر خارج کنید و دور بریزید.

4- کاغذهای باطله را دور بریزید

اگر در منزل کار می کنید و یا کمدهایتان پر از قبض و کاغذهای باطله ای است که دیگر به کارتان نمی آیند، حال زمان مناسبی برای آنالیز کمدها و پیدا کردن این کاغذهای اضافی است. با دقت همه کمدها را آنالیز کنید، قبوض، چک فهرست های قدیمی و یادداشت های به درد نخوری که دیگر نمی خواهید را پیدا کنید و دور بریزید.

5- فهرستی از لوازم مورد احتیاج تهیه کنید

از دیگر کارهایی که قبل از آغاز خانه تکانی باید انجام دهید، آنالیز دقیق لوازم منزل است. اگر شیرآلات منزلتان خراب شده، برس های دستشویی و حمام کهنه شده و یا احساس می کنید در سال نو به یک گلدان نو احتیاج دارید، همه را روی یک کاغذ بنویسید. لوازم قدیمی و کهنه را بردارید و دور بریزید و هر چه سریع تر اقدام به تهیه لوازم نو کنید.

6- نگاهی به جعبه داروها بیندازید

همه ما در منزل کمد یا یک جعبه خاص برای نگهداری از دارو داریم که باید حداقل سالی یک بار آن را تمیزکاری کنیم. یکی از کارهایی که قبل از آغاز خانه تکانی باید انجام دهید آنالیز دقیق داروها و جدا کردن داروهای تاریخ مصرف گذشته است. همه پمادها، قرص ها و شربت ها را با دقت آنالیز کنید و اگر تاریخ انقضای آن ها گذشته است، جدا کنید و دور بریزید.

7- کابینت ادویه ها را آنالیز کنید

معمولاً کابینت ادویه ها یکی از شلوغ ترین بخش های آشپزخانه است که باید قبل از آغاز خانه تکانی با دقت آنالیز گردد. اگر شیشه ادویه های داخل کابینت خالی شده و یا شیشه های اضافی در کابینت است که دیگر به آن احتیاجی ندارید، آن ها را جدا کنید.

در صورت احتیاج می توانید شیشه ها را پر کنید و کمی به کمد ادویه ها سرو سامان دهید. از آنجایی که این کار وقت زیادی صرف می نماید و احتیاج به دقت بیشتری دارد، پیشنهاد می گردد قبل از آغاز خانه تکانی به آن رسیدگی کنید.

8- با اعضای خانواده در خصوص تقسیم کار صحبت کنید

قبل از آغاز کارهای خانه تکانی و بعد از این که فهرست کارهای خانه تکانی را آماده کردید، بهتر است در خصوص کارهای منزل و تقسیم کار بین اعضای خانواده صحبت کنید. برای هر فرد در خانه مسئولیتی در نظر بگیرید و در صورت امکان فهرست کارهای مربوط به هر فرد را به خودش بدهید.

برای انگیزه بیشتر اعضای خانواده بهتر است یک جلسه خانوادگی تشکیل دهید و با شادی و نشاط و در یک جو محبت آمیز این موضوع را مطرح کنید. نباید فراموش کنید که بچه ها و نوجوانان نسبت به کارهای زوری و دستوری از خود واکنش منفی نشان می دهند، بنابراین سعی کنید این موضوع را به گونه ای مطرح کنید که انگیزه بیشتری در افراد خانواده ایجاد گردد. می دانید

9- لوازم ضروری برای خانه تکانی را تهیه کنید

برای خانه تکانی احتمالاً به انواع شوینده، برس های شستشوی و اسپری های شیشه پاک کن و چند منظوره احتیاج دارید. بهتر است نگاهی به کمد شوینده هایتان بیندازید و فهرستی از را آماده کنید.

شما برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام، تمیز کردن کفپوش ها، پاک کردن شیشه ها، تمیز کردن گاز و هود، پاک کردن کاشی ها و بعلاوه شستن لباس ها و پرده به شوینده و پاک کننده های مختلف احتیاج دارید.

10- شستشوی فرش و پرده ها را قبل از خانه تکانی انجام دهید

اگر فرش و پرده ها را برای شستشو به شرکت ها می دهید، بهتر است این کار را از چند ماه زودتر از عید انجام دهید. هر چقدر به روزهای سرانجام سال نزدیک تر شوید، حجم کارهای شرکت های نظافتی بیشتر می گردد و قطعاً این موضوع هم روی تحویل کار و هم کیفیت آن مؤثر خواهد بود.

بهتر است قبل از این که شرکت های نظافتی شلوغ شوند همه کارهایتان را انجام دهید و تا به موقع لوازمتان را تحویل بگیرید و نزدیک به عید نگران نداشتن پرده و فرش نباشید.

سوالات متداول

چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم؟

برای سهولت در انجام کارهای منزل و بعلاوه ایجاد انگیزه قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم خانه تکانی را از کجا آغاز کنیم و برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و سپس کارها را زودتر و در کمال آرامش انجام دهیم. می توانید در زمان انجام کارهای منزل آهنگ موردعلاقه تان را گوش کنید و یا یک سریالی که دوست دارید را دیدن کنید تا لذت بیشتری از کار کردن ببرید.

خانه تکانی را از کجا آغاز کنیم؟

برای آغاز خانه تکانی ابتدا باید برنامه ریزی کنید و فهرستی از کارهای منزل را تهیه کنید. سپس ابتدا به سراغ دور ریختن لوازم اضافی، جدا کردن لباس های کهنه و خرید لوازم ضروری بروید و بعد طبق فهرست کارها را بین اعضای خانواده تقسیم کنید و هر روز را برای یک کار در نظر بگیرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2144

به "فهرست 10 کاری که قبل از آغاز خانه تکانی باید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست 10 کاری که قبل از آغاز خانه تکانی باید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید