معروف ترین و خوشمزه ترین دسرهای ایتالیایی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، دسرهای ایتالیایی

آشپزی ایتالیایی در تمام جهان شهرت دارد و اکثر مردم جهان با غذاهای مشهور ایتالیایی مثل پیتزا و پاستا آشنا هستند. با این حال، علاوه بر غذا دسرها و شیرینی های مختلفی در ایتالیا وجود دارد که به اندازه غذاهای ایتالیایی شهرت و محبوبیت پیدا نموده اند. دسرهایی مثل پاناکوتا و تیرامیسو شهرتی جهانی پیدا نموده اند و در بسیاری از کشورهای جهان جزء دسرهای محبوب هستند. در این مطلب قصد داریم سری به ایتالیا بزنیم و خوشمزه ترین و معروف ترین دسرهای ایتالیایی را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید پیشنهاد می کنیم حتما این دسرهای لذیذ را در سفرتان امتحان کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با بهترین دسرهای ایتالیایی آشنا شویم.

معروف ترین و خوشمزه ترین دسرهای ایتالیایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

تیرامیسو | Tiramisu

تیرامیسو بدون شک یکی از مشهورترین و محبوب ترین دسرهای ایتالیایی است و در سال های اخیر هم در ایران محبوبیت پیدا نموده است. این دسر طرز تهیه ساده ای هم دارد و همین موضوع باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. جالب است بدانید که تیرامیسو در زبان ایتالیایی به معنا منو بلند کن است و به ظاهر وسوسه برانگیز این دسر و روش خوردن آن اشاره دارد. خاستگاه اصلی این دسر خوشمزه معین نیست اما بسیاری معتقدند که دسر تیرامیسو اولین بار در دهه 1960 و در شهر ترویزو اختراع شده است. اما بعضی دیگر هم بر این باورند که تیرامیسو در قرن 17 هم وجود داشته است. امروزه تیرامیسو یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین دسرهای ایتالیایی است و به اشکال و طعم های مختلف در ایتالیا سرو می شود. در سفر به ایتالیا دسر تیرامیسو را می توانید به صورت کیک های بزرگ یا در اندازه های یک نفره و داخل فنجان و لیوان ببینید و همین طور طعم های آن از تیرامیسوی توت فرنگی تا نوتلا و … متغیر است.

پانا کوتا | Panna Cotta

پانا کوتا در زبان ایتالیایی به معنای خامه پخته شده است و از ترکیب خامه، شکر و ژلاتین تهیه می شود. پاناکوتا هم یکی از لذیذترین و هوس برانگیزترین دسرهای ایتالیایی است و همه با یک بار خوردن عاشقش می شوند. گاهی به پانا کوتا قهوه، کاکائو و رنگ های خوراکی اضافه می نمایند و به این ترتیب، پاناکوتای رنگی تهیه می نمایند. طعم خامه ای و ژله ای پاناکوتا همراه با میوه، مربا، شکلات و کارامل دسری بی نظیر و فوق العاده زیبا به وجود می آورد که کمتر کسی می تواند در برابرش مقاومت کند. پاناکوتای خوب باید غلیظ و سفت باشد و با تکان دادن ظرف، لرزش ژله ای خوشایندی داشته باشد. در سفر به ایتالیا پیشنهاد می کنیم دسر پاناکوتا را با طعم اصیل ایتالیایی اش امتحان کنید و از مزه و طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

تارتوفو | Tartufo

البته تارتوفو یک بستنی واقعی نیست و بیشتر یک دسر یخ زده و منجمد است. با این حال این دسر در ایران به نام بستنی تارتوفو شهرت پیدا نموده است. داستان اختراع تارتوفو بسیار جالب و شنیدنی است: این دسر اولین بار در شهر پیزو که شهری کوچک در جنوب کالابریاست به افتخار حضور شاه ویتوریو امانوئول دوم در مراسم عروسی سلطنتی اختراع شد. مردم زیادی در مراسم شرکت نموده بودند و به تعداد کافی فنجان برای سرو دسر وجود نداشت. بنابراین سرآشپز پیشنهاد داد که بستنی ها را داخل شکلات بغلتانند و بعد آن ها را منجمد نمایند تا بتوان داخل بشقاب آن ها را سرو کرد. به این ترتیب دسر خوشمزه تارتوفو به وجود آمد.

بستنی ایتالیایی | Gelato

قبل از هرچیز باید بگوییم چیزی که ما به نام بستنی ایتالیایی می شناسیم در واقع بستنی واقعی نیست. جلاتو یک نوع دسر منجمد است که چربی بسیار کمتری نسبت به بستنی دارد و غلیظ تر و کشدارتر از بستنی است. جلاتو یکی از مشهورترین دسرهای ایتالیایی است و در هر خیابان و کوچه ای می توانید این دسرهای خوشمزه را پیدا کنید. جلاتو در ایتالیا معمولا در قیف نانی سرو می شود و با رنگ ها و طعم ها بیشماری که دارد هر سلیقه ای را راضی می نماید. طعم های متداول مثل شکلات، وانیل، میوه ای و همین طور طعم های خاص تر مثل اسطوخودوس، بابونه و … از جمله انواع مختلف دسر جلاتو هستند.

زابایون | Zabaione

زابایون هم یکی از اصیل ترین و خوشمزه ترین دسرهای ایتالیایی است که می تواند به دو صورت گرم یا سرد سرو شود. این دسر لذیذ از زرده تخم مرغ، شکر و مواد دیگر تهیه می شود و به دلیل حالت شل و روانی که دارد می توان آن را به صورت نوشیدنی سر کشید. هرچند بیشتر آن را روی میوه های مختلف فصل می ریزند و در لیوان سرو می نمایند. دسر زابایون از قرن 15 در ایتالیا تهیه می شده است و به اشکال و طعم های مختلف، همراه با میوه، بیسکوئیت و … سرو می شود.

کاساتا | Cassata

کاساتا یک دسر سبز خوشرنگ و بامزه است که ابتدا در شهر سیسیل اختراع شده است. کاساتا را هم به صورت یک کیک بزرگ و هم به صورت دسرهای یک نفره و کوچک تهیه می نمایند و یکی از محبوب ترین دسرهای ایتالیایی به شمار می آید. در روش اصیل سیسیلی این دسر با لیمو، پنیر ریکوتا و بادام تهیه می شود. با این حال ممکن است از چیس شکلات هم در تهیه آن استفاده شود. دسر کاساتا با رنگ سبز زیبایی که دارد در مراسم های عروسی و جشن ها مختلف سرو می شود و روی آن را با میوه های فصل تزئین می نمایند که ظاهری زیباتر به آن می دهد.

کانولی | Cannoli

کانولی هم یکی دیگر از دسرهای ایتالیایی است که بسیار لذیذ و خوشمزه است. خاستگاه این دسر هم به شهر سیسیل برمی شود، اما امروزه در تمام شهرهای ایتالیا می توانید این دسر را پیدا کنید. کانولی از یک خمیر لوله ای تشکیل شده که داخلش را با ریکوتای شیرین و تکه های میوه یا شکلات پر می نمایند. بعد روی آن ها را با پودر قند می پوشانند. کانولا انواع مختلفی دارد مثل کانولای شکلاتی یا پسته ای.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 555

به "معروف ترین و خوشمزه ترین دسرهای ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین و خوشمزه ترین دسرهای ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید